دولت آمریکا در عمل تا کنون هیچ کمکی برای چین ارسال نکرده است

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، در حالی که آمریکا ادعا می نماید برای مبارزه با ویروس کرونای جدید یاری های بزرگی را در اختیار چین قرار داده است، هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین به این موضوع که آیا آمریکا تا کنون به چین یاری نموده است یا خیر واکنش داد.

دولت آمریکا در عمل تا کنون هیچ کمکی برای چین ارسال نکرده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز گفت که پس از شیوع ویروس کرونای جدید در چین، تعدادی از کشورها به شیوه های مختلف یاری های ضروری را در اختیار چین قرار دادند که چین از همه این کشورها سپاسگزار است.

وی ادامه داد: اما بر اساس آخرین گزارش ها، دولت آمریکا تا کنون در عمل هیچ یاریی برای چین ارسال ننموده و بر عکس، آمریکا نخستین کشوری بوده است که کارمندان کنسولگری خود در ووهان را ازاین شهر خارج کرد و همچنین نخستین کشوری بود که درخواست خروج بخشی از کارمندان سفارت خود در چین را عنوان کرد.

وی اضافه کرد: با وجود مخالفت علنی سازمان دنیای بهداشت با اعمال محدودیت نسبت به سفرهای گردشگری و تجاری شهروندان چینی، آمریکا نخستین کشوری بود که با اعلام ممنوعیت کامل ورود شهروندان چینی به خاک این کشور باعث ایجاد هراس و نگرانی در دنیا شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: امروز و در شرایطی که سرنوشت کشورهای دنیا پیوندی نزدیک با یکدیگر دارد، برای مقابله با بحرانی که بهداشت عمومی دنیا را تهدید می نمایند، همه کشورها باید دست در دست یکدیگر و در کنار هم در برابر مسائل بایستند و نه آنکه به دنبال سود خود از بحرانی باشند که برای یک کشور دیگر ایجاد شده است.

این سخنگو اضافه کرد: چین به طور شفاف و با مسئولیت شناسی کامل پیوسته از هر نظر با سازمان دنیای بهداشت و اعضای مختلف جامعه دنیای همکاری نموده است. از روز 13 دی (3 ژانویه) تا به حال، ظرف سی نوبت اطلاعات مربوط به مراحل شیوع بیماری و اقدامات گوناگون صورت گرفته برای جلوگیری از شیوع این بیماری به آمریکا اعلام شده است و مراکز پیشگیری دو کشور نیز درباره آخرین شرایط این ویروس با یکدیگر گفتگو داشته اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 261

به "دولت آمریکا در عمل تا کنون هیچ کمکی برای چین ارسال نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا در عمل تا کنون هیچ کمکی برای چین ارسال نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید