تورهای چین: گشت و گذار در پکن

به گزارش مجله بابلسر، سفر به پکن

پکن کلان شهری است که در منطقه ها دوردست شمال شرقی چین واقع شده و زمان زیادی برای درک و کشف زیبایی های آن ضروری است. فسیل های انسانی یافت شده در این شهر حماسی نشان دهنده قدمت بیش از 230 هزار ساله آن است. از سویی دیگر، بعضی از اولین مدارک و شواهد از هزاره قبل از میلاد در اطراف پکن امروزی یافت شده است که نشان دهنده قدمت این شهر می باشد. به منظور درک بهتر اهمیت کلان شهر پکن بهتر است بر ویژگی های حال حاضر آن تمرکز کنیم. پکن اکنون یک شهر شلوغ، پر سر و صدا و مرکز چین است که همیشه باعث شده تا نام این کشور سرتیتر روزنامه های دنیا گردد. از سویی دیگر، این شهر عرصه انقلاب ها در چین بوده و محلی برای برگزاری بازی های المپیک بوده است. با خبرنگاران همراه باشید تا در این مطلب به پکن گردی بپردازیم.

تورهای چین: گشت و گذار در پکن

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بناهای تاریخی یکی از جذابیت های مهم پکن هستند که نشان دهنده فرهنگ و تاریخ غنی آن نیز می باشند. از جمله آثار تاریخی بزرگ پکن می توان به میدان تیان آن من و شهر ممنوعه اشاره نمود. پکن سالانه بیشترین بازدید نماینده را در چین به خود اختصاص می دهد و جهانگرد های زیادی برای تماشا آن به این کشور سفر می نمایند. همگان درباره دیوار بزرگ قدیمی و معروف چین که چند هزار سال پیش چینی ها آن را در کوشش برای حفظ خود از شر مهاجمان مغول ساختند، شنیده اند و حال آنکه پکن راحت ترین مکان است که از آن می توان با تورهای چینی برای تماشا این دیوار اقدام کرد. افرادی که برای اولین بار به شرق آسیا، چین و به ویژه پکن سفر می نمایند، شاید این کلان شهر را بسیار پرجمعیت ببینند، اما، جهانگرد هایی که عزم راسخی برای شناختش دارند، متوجه می شوند که پکن چیزهای زیادی برای ارائه دارد. کوچه های قدیمی باریک که تقریبا اولین ها در نوع خود هستند، محله های تاریخی قدیمی، غذاخوری های بی حدوحصر، فروشگاه های بزرگ و دریاهای بی سرانجام از جمله جذابیت های پکن هستند که می توانند جهانگرد ها را به خود مشغول نمایند.

اگرچه دانستن زبان چینی و یا سفر کردن همراه با فردی که به این زبان مسلط است، به افزایش تجربه های جهانگرد ها در پکن یاری زیادی می نماید، اما، تسلط به زبان انگلیسی و استفاده از آن هم می تواند به ارمغان آورنده سفر خوبی برای افراد باشد. معمولاً در هتل هایی که از مسافران پذیرایی می نمایند، کارمندانی حضور دارند که به زبان انگلیسی صحبت نموده و بعلاوه منوی تعداد زیادی از رستوران ها و کافه ها نیز به زبان انگلیسی است و منوی تصویری نیز دارند. می توانید از کارمندان هتل ها بخواهید که نام و آدرس جایی را که قصد دارید به آنجا بروند را برایتان بنویسند و با نشان دادن این یادداشت به راننده تاکسی به محل موردنظر بروید.

برترین تجربه ها در چین

اگر چه این روزها تعداد زیادی از افراد با موتور در جاده های پکن آماده خدمت رسانی به مسافران هستند، امّا، اگر بتوانید یک دوچرخه اجاره کنید و از آن استفاده نمایید، گشت وگذارتان امن تر خواهد بود. از سویی دیگر امکان استفاده از تاکسی، مترو، خودرو و اتوبوس هم وجود دارد. برترین زمان برای سفر به پکن، سپتامبر و اکتبر است که روزها گرم و آفتابی و شب هایش سرد است. فصل بهار نیز به صورت کلی برای سفر به این کلان شهر مناسب است، مگر اینکه بدشانس باشید و در میان طوفان شن صحرای گبی گیر بیفتید. لازم به ذکر است؛ هوای پکن در زمستان بسیار سرد و در تابستان هم بیش از حد گرم است و برای مسافرت مناسب نیست. موضوع آخر اینکه؛ سفر به پکن در روزهای خاص مانند سال نو چینی ها در زمستان، روز ملی در ماه اکتبر و روز کارگر در ماه می زمان های مناسبی برای سفر به پکن نیستند، به این علت که این کلان شهر در این روزها بسیار شلوغ است.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1845

به "تورهای چین: گشت و گذار در پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: گشت و گذار در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید