در شهر قرمز، مثل شرایط سفید زندگی می کنیم ، حتی محدودیت های زرد هم اجرا نمی شوند

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران/خوزستان رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به عدم اجرای کامل محدودیت ها در شهرهای قرمز گفت: در حال حاضر در شهرهای قرمز حتی محدودیت های شهرهای زرد نیز اعمال نمی گردد؛ همه گروه های شغلی در شهرهای قرمز فعال و همه واحدهای صنفی باز هستند.

در شهر قرمز، مثل شرایط سفید زندگی می کنیم ، حتی محدودیت های زرد هم اجرا نمی شوند

دکتر شکراله سلمان زاده در گفت وگو با خبرنگاران درباره شرایط شیوع بیماری در خوزستان در روزهای آینده با توجه به مناسبت های پیش رو اظهار کرد: اگر محدودیت ها اعمال نگردد و مردم در بازارها و شهر تردد داشته باشند و مراسم های پر جمعیت برگزار گردد، امیدی به بهبودی اوضاع نیست.

وی اضافه کرد: در این شرایط، تنها چیزی که به بهبودی اوضاع یاری می نماید لاک داون واقعی است یعنی تعطیلی کامل همه مراکز اداری و تجاری؛ اگر لاک داون واقعی به مدت دو هفته اعمال گردد شاید بتوانیم امیدوار باشیم این موج سنگین، کنترل گردد.

سلمان زاده گفت: در حال حاضر در شهرهای قرمز حتی محدودیت های شهرهای زرد نیز اعمال نمی گردد؛ همه گروه های شغلی در شهرهای قرمز فعال و همه واحدهای صنفی باز هستند. در یک شهر قرمز مانند یک شهر عادی و سفید که در آن هیچ بیماری واگیری اپیدمی نشده است، زندگی می کنیم و امیدواریم خدا لطفی کند و بیماری کنترل گردد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به طولانی شدن فرایند پیک سوم بیماری در خوزستان، گفت: امیدی ندارم به این زودی این پیک پشت سر گذاشته گردد. احتمالا این پیک با مراسم ماه مبارک رمضان، خریدهای شب عید و مراسم عید فطر روبرو خواهد شد و حداقل دو سه ماه دیگر نیز درگیر این پیک خواهیم بود.

وی بیان نمود: در پیک های قبلی با ویروس ووهان روبرو شده بودیم اما در پیک سوم بیماری با ویروس جهش یافته که سرایت بسیار بالایی دارد، روبرو هستیم.

سلمان زاده اضافه کرد: ما با ویروس ووهان جدی تر برخورد کردیم اما حالا که ویروس وحشی تر شده است، برعکس شده ایم و با این ویروس، عادی برخورد می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1408

به "در شهر قرمز، مثل شرایط سفید زندگی می کنیم ، حتی محدودیت های زرد هم اجرا نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شهر قرمز، مثل شرایط سفید زندگی می کنیم ، حتی محدودیت های زرد هم اجرا نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید