افزایش 5 برابری بازدید از موزه های خراسان شمالی

به گزارش مجله بابلسر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به بازدید بیش از 34هزار نفر از موزه های این استان در نیمه نخست امسال، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 5 برابری داشته است.

افزایش 5 برابری بازدید از موزه های خراسان شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه با اعلام این خبر اظهار کرد: در نیمه نخست سال گذشته، بازدیدکنندگان موزه های استان 6هزار و 742نفر بودند که در سال جاری، افزایش پنج برابری بازدیدکنندگان را شاهد بودیم.

او شرح داد: در نیمه نخست سال جاری، 34هزار و 516 نفر از موزه های استان بازدید کردند که از این تعداد، قریب به 25هزار بازدید مربوط به مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بوده است.

او افزود: بعد از زلزله سال 96، این مجموعه به مدت یک سال و نیم تعطیل بود اما با تلاشی که انجام شد، موزه مردم شناسی سال گذشته مجدد راه اندازی شد که این مهم تأثیر زیادی در افزایش بازدیدها داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین راه اندازی خیابان غذا در پیاده راه عمارت مفخم در ایام عید و استقبال شهروندان و مسافران از این برنامه، بازدیدها از بنای آیینه خانه و عمارت مفخم را افزایش داد.

در حال حاضر موزه های عمارت مفخم در بجنورد، قلعه جلال الدین گرمه، گرمابه و تاریخ شهر جاجرم، گرمابه و تاریخ شهر فاروج و موزه تاریخ شهر شیروان فعال بوده و 2 موزه نیز با مجموع مساحت هزار و 500 متر مربع در آشخانه و اسفراین در دست احداث است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 143

به "افزایش 5 برابری بازدید از موزه های خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 5 برابری بازدید از موزه های خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید