داروهای مسکن را کنار بگذارید ؛ سردرد شما با این داروی گیاهی درمان می گردد ، روشی معجزه آسا برای درمان سردردهای سینوزیتی و میگرنی!

به گزارش مجله بابلسر، سردرد یکی از شایع ترین مشکلاتی است که همه افراد آن را در طول زندگی تجربه می نمایند. دلایل زیادی برای ایجاد سردرد وجود دارد و برای درمان، باید در پی دلایل اصلی به وجود آورنده سردرد بود و آنها را رفع کرد.

داروهای مسکن را کنار بگذارید ؛ سردرد شما با این داروی گیاهی درمان می گردد ، روشی معجزه آسا برای درمان سردردهای سینوزیتی و میگرنی!

به گزارش خبرنگاران، بسیاری از افراد تصور می نمایند که خوردن استامینوفن یا مسکن درمان سردرد است درحالی که خوردن مسکن فقط احساس درد را به صورت مقطعی از بین می برد و عملاً هیچ تأثیری در درمان ندارد. گاهی سردرد می تواند آن قدر شدید باشد که فعالیت های روزانه فرد را مختل کند و مسائل زیادی را به وجود بیاورد. برای درمان سردرد باید از پزشک یاری گرفت و وقتی دلیل اصلی سردرد معین گردد، به راحتی می توان آن را کنترل و درمان کرد. دکتر سعید صانعی پزشک و مشاور درمان های گیاهی و طب سنتی دلایل بعضی از سردردهای شایع را آنالیز می نماید و برای هرکدام یک درمان گیاهی و خانگی توصیه می نماید.

سردردهای ناشی از ضعف

دلایل ابتلا و نوع سردرد بستگی مستقیمی به محل انتشار آن دارد. سردردها معمولاً در 3 ناحیه جلو، وسط و پشت سر ایجاد می شوند که هر قسمت به دلایل خاصی به وجود می آید. بعضی از سردردها منشأ گیجگاهی دارند و دلیل این نوع از سردردها از دیدگاه طب سنتی ضعف قوای دماغی است. افرادی که فعالیت فکری و مغزی آنها زیاد باشد، دچار سردردهای گیجگاهی می شوند. گاهی خون کافی از رگ ها به سر نمی رسد و انقباض عضلات ماهیچه های سر در جمجمه به وجود می آید و همین مسئله باعث ایجاد سردرد می گردد.

افرادی که قوای دماغی آنها ضعیف باشد در اثر استرس و فشار روانی سردردهای شدیدی را تجربه می نمایند. افرادی که ضعف قوای دماغی دارند باید این ضعف را درمان نمایند تا دچار سردرد نشوند. برای این منظور درمان های مختلفی در طب سنتی وجود دارد که یکی از این درمان ها خوردن نوعی معجون است. برای درست کردن این معجون باید از 4 مغز بادام درختی، بادام هندی، پسته و فندق خام استفاده کرد.

هر یک از این مغزها باید 250 گرم باشد و پس از پودر کردن با یک کیلو عسل ترکیب گردد. بهتر است برای درست کردن این معجون از عسل آویشن استفاده گردد. افرادی که ضعف دماغی دارند باید روزی 2 تا 3 بار از این معجون بخورند تا به مرورزمان مشکل شان برطرف گردد.

یکی دیگر از راه هایی که به این دسته از افراد یاری می نماید این است که یک مقدار عسل همراه موم آن (مقدار یک مغز گردو) را در دهان خود بگذارند و این عسل را زیر زبان قرار بدهند و درحالی که در جای تاریک سرشان را روی میز گذاشته اند، به مدت 10 دقیقه چشم های شان را ببندند، سپس آب دهان خود را قورت بدهند و موم را بجوند و درنهایت آن را دور بیندازند.

سردرد صفراوی

یکی از سردردهای شایع که در جلوی سر ایجاد می گردد، سردرد صفراوی است. افرادی که غلظت و مقدار صفرا در بدن آنها بالا برود، دچار این سردرد می شوند. این افراد وقتی نشسته اند و می خواهند بلند شوند احساس می نمایند که چشم آنها سیاهی می رود و سردردشان حالت انفجاری دارد. تلخی دهان، خشکی پوست و عطش همراه با سردرد بعضی دیگر از علائم ابتلا به مسائل صفراست.

برای از بین بردن سردرد ناشی از بالا رفتن غلظت صفرا فرد باید از رطوبت دهنده ها و خوراکی های صفرابُر استفاده کند. استفاده از افشره گشنیز یک درمان سریع و موقتی برای کاهش صفرا در بدن است. افشره گشنیز را می توان از داروخانه تهیه کرد و 20 قطره از آن را روی یک قند چکاند و میک زد. برای درمان قطعی و بلندمدت مسائل صفرا باید از سکنجبین عناب، سکنجبین زرشک، آب زرشک و زغال اخته استفاده کرد.

برای درست کردن سکنجبین زرشک باید یک لیتر آب زرشک بی نمک را با یک لیتر عرق کاسنی، یک لیتر عرق نعنا و 2 کیلو عسل به مدت 15 دقیقه جوشاند. برای درست کردن سکنجبین عناب هم باید یک لیتر عناب و آب را در یک لیتر سرکه انگور، سرکه سیب و 2 کیلو عسل ریخت و به مدت 15 دقیقه جوشاند. می توان یک سوم لیوان سکنجبین را با دوسوم آب ترکیب کرد و بعد از شام نوشید. این شربت را باید به مدت 2 تا 3 هفته (14 تا 21 روز) استفاده کرد. عادت های غذایی باید در کنار این درمان ها، اصلاح شوند و باید از خوردن غذاهای چرب پرهیز کرد.

سردرد سینوزیتی

یکی از شایع ترین سردردها که درد آن در ناحیه جلوی سر بروز می نماید، سردردهایی است که عامل به وجود آورنده آن مسائل سینوس می تواند باشد. سینوزیت به دلیل تجمع و عدم خروج ترشح مخاط اضافه از سینوس ها ایجاد می گردد و یکی از علائم ابتلا به این بیماری، سردرد است. افرادی که به سینوزیت مبتلا هستند زمانی که از خواب بیدار می شوند معمولاً سردرد دارند و این سردرد در بسیاری از مواقع بعد از گذشت چند ساعت از خواب بهبود پیدا می نماید.

سردردهایی که به دلیل سینوزیت به وجود می آیند با گرفتگی بینی تشدید می شوند. بعلاوه زمانی که به صورت فرد هوای سرد یا گرم می خورد این نوع سردرد تشدید می گردد. احساس سنگینی در سر به ویژه وقتی فرد سر خود را خم می نماید، یکی دیگر از علائم ابتلا به سینوزیت است.

برای درمان سردردهای ناشی از سینوزیت درصورتی که ترشحات زردرنگ وجود داشته باشد، باید از روغن گیاه بنفشه استفاده کرد و اگر ترشحات سبزرنگ وجود داشته یا اصلاً ترشحی وجود نداشته باشد، باید از روغن سیاه دانه استفاده کرد. برای استفاده از این روغن ها باید فرد روی تخت دراز بکشد و سر به حالت سرازیر به سمت عقب قرار بگیرد و 3 قطره از روغن داخل بینی چکانده گردد، بعد از چکاندن روغن فرد باید به مدت 3 دقیقه در همان حالت باقی بماند. بعد از گذشت 3 دقیقه باید از بخور استفاده گردد. برای بخور باید به مقدار یک مشت از گیاه بابونه و ساقه جو را در یک قابلمه آب جوش ریخت و بعد از گذشت چند دقیقه، فرد باید به مدت 10 تا 15 دقیقه از این بخور استفاده کند و سر خود را که بر آن یک حوله قرار داده است، روی بخور بگیرد. این کار باید به مدت 14 روز و روزی یک بار انجام گردد.

استفاده از بخور انار هم به درمان سینوزیت و سردردهای ناشی از آن یاری می نماید، برای این منظور باید از 5 تا 6 انار که به 4 قسمت تقسیم شده اند، استفاده کرد. انارها به صورت کامل باید نیم ساعت در آب جوش قرار بگیرند و فرد بخار آن را استنشاق و بعد ترشحات داخل بینی را خارج کند. این بخور را باید به مدت 3 روز انجام داد. انفیه (چیزی را داخل بینی بالا کشیدن) هم به درمان می تواند یاری کند برای این منظور باید گیاه کندش، تخم گشنیز و گل بنفشه را با هم ترکیب کرد و به داخل بینی کشید و بعد آن را از بینی خارج کرد، انجام این کار حجم زیادی چرک و عفونت را بیرون می آورد.

سردردهای میگرنی

سردردهای میگرنی معمولاً سردردهای یک طرفه ضربان دار هستند که می توانند حالت تهوع ایجاد نمایند. این نوع سردردها ابتدا با تماشا حالت یک جرقه نور یا شنیدن صدایی خاص ایجاد می شوند. برای از بین بردن این نوع سردردها و مسائل ناشی از میگرن می توان از گیاه گل راعی (هوفاریقون) استفاده کرد، برای تهیه دم نوش هوفاریقون باید یک قاشق مرباخوری گل را در یک استکان آب جوش دم نمایند و با عسل آویشن به صورت ناشتا بخورند. استفاده از دم نوش بهارنارنج هم برای این افراد مفید است.

پاشویه سبوس گندم

زمانی که فردی دچار سردرد می گردد به ویژه سردرد نوع انفجاری (احساس انفجار و ترکیدن سر) باید در این موارد سبوس گندم را بجوشاند و به مقدار 2 کف دست به آن سبوس برنج اضافه کند تا خوب به جوش بیاید سپس این ترکیب را در 6 تا 7 لیتر آب بریزد و صاف کند، بعدازاینکه کمی دمای آب ملایم شد پاها را در آن بگذارد. این پاشویه از دیدگاه طب سنتی باعث می گردد عامل سردرد به سمت پایین بدن بیاید و درد زمانی که در پا بیاید به دلیل وسعت پا احساس نمی گردد. کمپرس یخ هم می تواند برای کاهش سردرد مفید باشد برای این منظور یخی را که در کیسه گذاشته شده می توان روی محل سردرد قرار داد.

سردرد پشت سر

یکی دیگر از دلایلی که باعث ایجاد سردرد می گردد عیوب انکساری چشم (ضعف در بینایی) است. اگر دلیل سردرد پشت سر ضعف بینایی نباشد، می توان دلیل آن را تجمع مواد غلیظ بلغم و سودا در بدن دانست. برای برطرف کردن این سردرد باید از سیاه دانه استفاده گردد، برای این منظور باید 100 گرم سیاه دانه را با 300 گرم عسل ترکیب کرد و یک قاشق غذاخوری بعد از هر غذا خورد. بعلاوه می توان هر 2 ساعت یک بار یک قاشق مرباخوری یا چای خوری از این معجون را در دهان گذاشت و میک زد و سپس آن را قورت داد.

بدترین سردرد

یکی از بدترین انواع سردرد، سردردهایی است که در اثر بالا بودن بلغم در بدن به وجود می آید. درد ناشی از این نوع سردردها بسیار شدید و غیرقابل تحمل است و افرادی که دچار این نوع سردردها می شوند، فعالیت های روزانه شان مختل می گردد. این نوع سردردها بعد از خوردن غذاهای سرد و بلغمی ایجاد می گردد. این دسته از افراد باید از خوردن ماست، خیار و عدس پرهیز نمایند. استفاده مرتب از روغن سیاه دانه و روغن کنجد به صورت ماساژ موضعی در بخش های مختلف بدن به ویژه سر به بهبود این افراد می تواند یاری کند. رفتن زیر کولر بعدازاینکه بدن عرق نموده، می تواند باعث تجمع بلغم گردد.

آرام بخش طبیعی

عصبانیت و استرس زمینه را برای ایجاد سردرد مساعد می نمایند، برای برطرف این مشکل باید از بهارنارنج استفاده کرد. دم نوش گل ساعتی هم برای کاهش مسائل ناشی از سردرد مفید است و باید یک قاشق مرباخوری از آن را در یک لیوان آب جوش ریخت و یک ساعت قبل از خواب نوشید. یکی دیگر از دم نوش هایی که به برطرف سردرد یاری می نماید، استفاده از دم نوش ترکیبی اسطوخودوس، سنبل الطیب، گل گاوزبان، بادرنجبویه و برگ به است. برای درست کردن این دم نوش باید از هر گیاه به مقدار یک قاشق غذاخوری در آب جوش ریخت. برگ به باید به مقدار یک مشت دست بسته در آب جوش ریخته گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2051

به "داروهای مسکن را کنار بگذارید ؛ سردرد شما با این داروی گیاهی درمان می گردد ، روشی معجزه آسا برای درمان سردردهای سینوزیتی و میگرنی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروهای مسکن را کنار بگذارید ؛ سردرد شما با این داروی گیاهی درمان می گردد ، روشی معجزه آسا برای درمان سردردهای سینوزیتی و میگرنی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید