خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای لبنان

به گزارش مجله بابلسر، کاملاً حق با شماست! اگر تصویر انواع غذاهای لذیذ، اولین تصویری باشد که بعد از شنیدن اسم لبنان در ذهن خود مجسم می کنید. چه رازی در غذاهای لبنانی نهفته است که تمام گردشگران طعم غذاهای لبنانی را بهترین تجربه سفر خود به این کشور می دانند؟ بیشتر غذاهای لبنانی در عین لذیذ بودن بسیار سالم و مقوی هستند، شاید به همین دلیل است که توانسته اند عنوان خوش طعم ترین غذاهای مدیترانه را به خود اختصاص دهند. به همین دلیل در این مطلب سعی نموده ایم خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای لبنانی را به شما معرفی کنیم.

خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای لبنان

همان طور که می دانید لبنان یکی از کشورهای خاورمیانه است که به دلیل زیبایی خارق العاده اش به عروس خاورمیانه معروف شده است. اما این کشور جذاب علاوه بر طبیعتی شگفت انگیز به دلیل داشتن غذاهای لذیذ نیز در بین گردشگران دارای محبوبیت ویژه ای می باشد چرا که بیشتر غذاهای لبنانی با قدمت چند هزارساله به جزئی از فرهنگ این کشور تبدیل شده اند. اگر شما هم آوازه لبنان را شنیده اید و می خواهید جاذبه های گردشگری لبنان را از نزدیک دیده و طعم غذاهای لذیذ آن را بچشید، فقط کافیست یک بلیط عمان ایر و یا بلیط ایرعربیا را به وسیله سایت خرید بلیط هواپیما آژانس هواپیمایی خبرنگاران خریداری نموده و سفری به یادماندنی را به این کشور جذاب داشته باشید.

کشور لبنان علاوه بر طبیعت زیبا، به دلیل داشتن غذاهای لذیذ و خوش طعم در بین گردشگران معروف می باشد

غذاهای معروف لبنان

1-شیش کباب

میانه شما با غذاهای خیابانی چطور است؟ شاید در ابتدا با شنیدن اسم غذای خیابانی حس جالبی نداشته باشید اما در لبنان وقتی پای غذا در میان باشد همه چیز متفاوت خواهد بود! شیش کباب از آن دسته غذاهای خیابانی است که رنگ و بویش شما را به سمت خود می کشاند. این غذای لذیذ نوعی کباب مخصوص لبنانی است که با گوشت آغشته به پیاز و سیر تهیه می گردد. شیش کباب بعد از طعم دار شدن همراه با فلفل به سیخ کشیده شده و به عنوان یک میان وعده لذیذ در غرفه های غذای خیابانی به فروش می رسند.

شیش کباب

2- حمص یا هوموس

حمص از پرهوادارترین و لذیذترین پیش غذاهای لبنانی است. این خوراک مقوی و خوشمزه نه تنها در لبنان بلکه در کل خاورمیانه بسیار محبوب می باشد. حمص با داشتن خواص فراوان طرز پخت بسیار ساده دارد. این غذای اشتهاآور از ترکیب نخود و کنجد به همراه ادویه های تازه تهیه می گردد. حمص با خواص و طعم عالی که دارد می تواند بهترین پیشنهاد برای افرادی باشد که دارای رژیم غذایی گیاه خواری می باشند.

غذای لذیذ حمص

3- باباقانوش

بادمجان از آن دسته صیفی جاتی است که صندلیی ویژه در سفره ایرانی ها دارد. اگر شما هم از هواداران پرپروپاقرص بادمجان هستید پس بی شک عاشق طعم باباقانوش خواهید شد. باباقانوش از دیگر غذاهای اصیل لبنانی است که با بادمجان، روغن زیتون و ارده تهیه می گردد. البته گاهی اوقات برای تزیین آن از دانه های انار و سبزی جعفری نیز استفاده می نمایند. باباقانوش را در لبنان به همراه نان پیتا و روغن زیتون میل می نمایند. اگر در سفر به لبنان هوس حلیم بادمجان به سرتان زد بهترین گزینه برای شما باباقانوش خواهد بود.

باباقانوش لبنانی

4- زعتر پیتزا

اگر در سفر به لبنان سر میز صبحانه نانی عجیب و غریب مقابلتان قرار داده شد، اصلاً تعجب نکنید. اسم این غذای جذاب زعترپیتزا است. زعتر پیتزا نانی است که برجستگی های جذاب همانند حکاکی های عرب قدیم را بر روی خود دارد. داخل این نان با مواد دلخواه مانند گوشت، گوجه و غیره پر می گردد. زعتر پیتزا یک صبحانه کامل است که در بیشتر هتل ها سرو می گردد.

زعتر پیتزا

5- فاروج مشوی

فاروج مشوی نوعی خوراک مرغ است که نحوه پختی کاملاً متفاوت دارد. برای طبخ این غذا مرغ ها حتماً باید بر روی زغال پخته شوند. این خوراک لذیذ با آبلیمو و سماق طعم دار شده و به عنوان غذای اصلی سرو می گردد. فاروج مشوی شباهت بسیاری به جوجه ایرانی دارد اما آبدار بودن آن طعمی فوق العاده و متفاوت به آن می دهد.

فاروج مشوی

6- شاورما

غذاهای لبنانی همگی بسیار خوشمزه و محبوب هستند، اما شاورما صندلی ویژه در بین منو رستوران های لبنان دارد. این غذای فوق العاده با توجه به سلیقه آشپز با گوشت مرغ یا گوشت قرمز تهیه می گردد. ماده اصلی شاورما، نان پیتا است که گوشت خرد شده، سبزیجات و سس تاهینی را در درون آن قرار می دهند و به صورت گرم سرو می نمایند. شما می توانید با توجه به ذائقه خود شاورمای گوشت یا مرغ را در رستوران ها پیشنهاد دهید.

شارومای لبنانی

7- لیدی فینگر

شاید لبنان از معدود کشورهایی باشد که غذایی به ظرافت سیگار برگ زنانه در آن طبخ می گردد. طعم و ظاهر این غذا مانند اسمش بسیار جالب است. لیدی فینگر از دیگر غذاهای خیابانی لبنان است که تست کردن آن پیاده روی در خیابان های بیروت را لذت بخش تر خواهد نمود. این غذا مانند رولت است که به دور مواد مختلف مانند اسفناج، گوشت و پیاز پیچیده می گردد و به عنوان یک میان وعده عالی به گردشگرانی که در حال قدم زدن در خیابان های زیبای بیروت هستند پیشنهاد داده می گردد.

لیدی فینگر

8- سالاد تبوله

لذت میل کردن غذاهای لبنانی بدون سالاد کامل نمی گردد! سالادهای لبنانی همگی طعمی بی نظیر و اشتهاآور دارند. معروف ترین سالاد لبنانی تبوله است که تقریباً در کنار بیشتر غذاها سرو می گردد. سبزیجات استفاده شده در این سالاد بسیار هیجان انگیز هستند. بلغور، گوجه، پیاز و جعفری ساتوری که با سس مخصوص آغشته شده اند، طعمی به یاد ماندنی را به وجود می آورند. طرز تهیه تبوله بسیار ساده است و شما می توانید آن را همراه با غذای اصلی سفارش دهید.

سالاد تبوله

9- فلافل لبنانی

بدون تست فلافل لبنانی، به ایران برنگردید! فلافل خوراک کوچکی است که در ایران نیز بسیار پرهوادار است اما فلافل های لبنانی طعم ویژه خود را دارند. برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا سبزیجات مختلف مانند گیشنیز، نعنا و فلفل را در روغن ذرت تفت داده، سپس با مواد گوشتی دیگر و نخود ترکیب می نمایند. لبنانی ها معمولاً فلفل های کوچک را همراه با حمص سرو می نمایند. شما هم در سفر به لبنان می توانید این ترکیب بینظیر را امتحان کنید.

فلافل لبنانی

10- ماهی آجیل

تا به حال ماهی را با آجیل خورده اید؟ این ترکیب فوق العاده یکی از غذاهای معروف لبنان را تشکیل می دهد. ماهی آجیل غذایی دریایی است که در آن ابتدا برنج را با خلال بادام و انواع آجیل می پزند و سپس بر روی ماهی تازه سرخ و یا پخته شده می ریزند. ماهی آجیل علاوه بر ظاهری اشتها برانگیز طعمی بی نظیر دارد. اگر هوادار غذاهای دریایی هستید تست این غذای لذیذ را از دست ندهید.

ماهی آجیل

برای خرید تور لبنان با همکاران بخش فروش تور خارجی در آژانس هواپیمایی خبرنگاران تماس بگیرید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 342

به "خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید