تورهای گردشگری غیرمجاز در کردستان مجازات می شوند

به گزارش مجله بابلسر، کردستان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: به منظور حفظ حقوق شهروندی از فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری جلوگیری می گردد و به همین دلیل از مردم انتظار داریم از این تورها استفاده نکنند.

تورهای گردشگری غیرمجاز در کردستان مجازات می شوند

اسماعیل مریوانی اظهار کرد: متاسفانه اخیرا شاهد فعالیت بعضی تورهای گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی هستیم که به منظور اینکه حقوق استفاده کنندگان تضییع می گردد با قاطعیت از فعالیت آنها در سطح استان جلوگیری خواهد شد.

وی اضافه نمود: طی سال 98، چهار پروند برای برگزار کنندگان تورهای غیر مجاز تشکیل شد که برای سه پرونده محکومیت های پرداخت جزای نقدی و قطع فعالیت دائم در زمینه تورهای گردشگری صادر شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان اعلام کرد: در تورهای غیر مجاز هیچ خدمات استاندارد و مناسبی به شرکت کنندگان در تور داده نمی گردد و اگر حوادثی رخ دهد، پوشش بیمه و پرداخت خسارت و یا بروز سرقت و... قابل پیگیری در این اداره کل نمی باشد، به همین دلیل موجب بروز مسائل جدی هم برای برگزار کننده و هم برای شرکت کنندگان در تور خواهد شد.

وی ادامه داد: در سه ماهه بهار 99 نیز 2 مورد شکایت به میراث فرهنگی استان ارجاع شده که برای تامین حقوق شهروندی با همکاری نیروی انتظامی و پلیس فتا به آنها رسیدگی و پرونده این دو مورد نیز به دادگاه جهت اعمال قانون ارجاع خواهد شد.

مریوانی اعلام نمود: انتشار آگهی در فضای مجازی دلیلی بر معتبر بودن عامل تبلیغ کننده نیست، تورهای مسافرتی دارای مجوز، معین هستند و دارای پروانه بهره برداری و دفترکار بوده و لیست و معینات کامل این دفاتر نیز در معاونت امور گردشگری و سرمایه گذاری استان ثبت شده است.

وی در ادامه با درخواست از تمامی مردم استان جهت استفاده از تورهای مجاز یادآور شد: به منظور جلوگیری از فعالیت این افراد علاوه بر همکاری ارگانهای نظامی و انتظامی از تمامی آحاد مردم درخواست می گردد در صورت مشاهده مراتب را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اطلاع دهند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 736

به "تورهای گردشگری غیرمجاز در کردستان مجازات می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای گردشگری غیرمجاز در کردستان مجازات می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید