تنگ گنجه ای، منظره طبیعی بی نظیر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش مجله بابلسر، شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد در جنوب غربی ایران قرار گرفته است. این شهر با توجه به آب و هوای سردسیری که دارد میزان بارش باران و برف در آن بسیار زیاد و منابع آبی زیادی را داراست، از همین رو این شهر به آبشارهای خروشانش معروف است.

تنگ گنجه ای، منظره طبیعی بی نظیر در کهگیلویه و بویراحمد

میراث آریا: در این گزارش گردشگری قصد داریم تا درباره یکی جاذبه های طبیعی که در نزدیکی شهر یاسوج قرار گرفته صحبت کنیم. منطقه گردشگریتنگ گنجه ای در 13 کیلومتری شهر یاسوج و در راستا محور یاسوج به سی سخت در دره ای با درختان چنار بسیار مرتفع و پوشش جنگلی درخت بلوط واقع شده و هوائی بسیار خنک و مطبوع عبور رودخانه از راستا بین دره و از لابه لای درختان سر به فلک کشیده چنار ا ین منطقه را به محل گردشگری بسیار زیبائیی تبدیل کرده است.چندین چشمه آب در این منطقه جریان دارد که همه آن ها از کوه دنا سرچشمه می گیرند .

در میان تنگ های زیبای دیار چهار فصل استان کهگیلویه و بویراحمد تنگ گنجه ای در واقع گنجینه ای است بی نظیر درختان تنومند و سر به آسمان ساییده اش ، سایه بان چشمه های جوشان و خنکی است که از دل صخره ها و سنگ ها جوشیده اند .

تنگ گنجه ای به واقع از دیدنی ترین مناطق خوش آب و هوای استان کهگیلویه و بویر احمد است دارای جاده دسترسی آسفالته اصلی است و فصول بهار و تابستان بهترین زمان استقبال از گردشگران عزیز در این منطقه است در دره ای میان کوههای سر به فلک کشیده و پوشیده از جنگلهای تنومند بلوط وچنار که دره ای زیبا وسحر انگیز از خلقت بی انتهای پروردگار نقاشی کرده، قرار گرفته است که آواز خوش پرندگان همراه شرشر جریان رودخانه و هوای لطیف و خنک آرامش بخش روح انسان می باشد در این جاذبه های بسیار طبیعی که اردوگاه تفریحی وامکانات اقامتی کوتاه مدت فراهم شده است در فصول بهار و تابستان جاذبه خاص خود را داراست.

رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان بویراحمد در این باره گفت: تنگ گنجه ای در روستایی به همین نام قرار گرفته که سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

مهدی حسن زاده اضافه نمود: در این منطقه تفریحی امکانات بهداشتی و تفریحی بی نظیری وجو دارد که همه این موارد سبب شده تا گردشگران زیادی به سمت این منطقه در یاسوج به خصوص در فصل های بهار و تابستان سفر کنند.

او شرح داد: این منطقه گردشگر پذیر به لحاظ موقعیت نیز به دلیل قرار دریافت در راستا یاسوج - سی سخت، یکی از راستاهای پرتردد این استان محسوب می شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بویراحمد گفت: موقعیت تنگ گنجه ای به صورت دره ای زیبا، سرسبز و سحرانگیز توسط طبیعت، نقاشی شده و آواز پرندگان و صدای باد و شرشر صدای رودخانه و هوای لطیف و خنک آن، آرامش بخش روح و روان انسان است.

حسن زاده خاطرنشان کرد: این منطقه سرسبز با طبیعت زیبا و بکر، هوایی خنک و مطبوع دارد و عبور رودخانه از راستا بین دره و از لابه لای درختان سربه فلک کشیده چنار، منطقه را به مکانی دلچسب برای گردشگران مبدل کرده است.

علی پهلوانی از راهنمایان گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شرایط آب و هوایی منطقه تنگه گنجه ای در یاسوج جز اقلیم های سردسیر به شمار می رود ومیزان بارش برف و باران در این منطقه گردشگر پذیر نسبتا زیاد است.

این فعال حوزه گردشگری در مرکز کهگیلویه و بویراحمد شرح داد: با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی که این منطقه دارا می باشد بهترین فصل برای سفر به تنگ گنجه ای بهار می باشد اما این بسیار سلیقه ای بوده و برای کسانی که دوستدار فصل پاییز هستند منطقه تنگ گنجه ای در یاسوج به بهشتی دیدنی تبدیل می شود.

او گفت: پوشش گیاهی و وجود درختان تنومند و سربه فلک کشیده که بلندی آنها سایه بان چشمه های خنک این منطقه شده باعث آسایشی شگفت انگیز در تنگ گنجه ای در یاسوج شده است.

پهلوانی اظهار کرد: از جمله درختانی که در این منطقه وجود دارد عبارت از درختان بلوط، بنه و زالزالک است که باعث شکوهمندی طبیعت این منطقه شده وپوشش گیاهی این منطقه را به اندازه ای جذاب کرده که در هر فصل سال جذابیت های منحصر به فردی را برای گردشگران نشان می دهد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 692

به "تنگ گنجه ای، منظره طبیعی بی نظیر در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنگ گنجه ای، منظره طبیعی بی نظیر در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید