تور یونان ارزان: آنالیز فواید ماست یونانی برای سلامتی

به گزارش مجله بابلسر، ماست یونانی با انواع ماست های دیگر تفاوت دارد، زیرا برای جدا کردن آب پنیر موجود در آن باید از صافی عبور کند. آب پنیر مایعی است که حاوی لاکتوز، قند طبیعی موجود در شیر است. ماست یونانی یک محصول لبنی محبوب است، اما آیا ادعاها مبنی بر فواید ماست یونانی صحت دارند یا خیر؟

تور یونان ارزان: آنالیز فواید ماست یونانی برای سلامتی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

ماست یونانی قند کمتری نسبت به ماست معمولی دارد. از بین بردن آب پنیر، ماست را غلیظ تر و خامه ای تر و مزه آن را ترش تر می نماید. بعضی از تولیدنمایندگان مواد قوام آور را به ماست معمولی اضافه می نمایند و آن را به عنوان ماست یونانی به بازار عرضه می نمایند، که از مزایای سلامتی ماست یونانی برخوردار نیست. بعلاوه، ماست یونانی کم چرب یا بدون چربی نیز فاقد فواید موجود در ماست سنتی یونانی است. در این مقاله از مجله خبرنگاران با فواید بالقوه ماست یونانی و بعلاوه نحوه گنجاندن آن در یک رژیم غذایی متعادل آشنا خواهید شد.

فواید ماست یونانی برای سلامتی

خوردن ماست یونانی به لطف مواد مغذی موجود در آن برای سلامتی مفید است. از جمله مواد مغذی موجود در این ماست می توان به این موارد اشاره نمود:

  • کلسیم
  • پروتئین
  • پروبیوتیک ها
  • ید
  • ویتامین B12

در ادامه مزایای موجود در ماست یونانی برای سلامتی را برمی شماریم:

بهبود سلامت استخوان

خوردن ماست یونانی می تواند سلامت استخوان را بهبود بخشد، زیرا غنی از کلسیم و پروتئین است. کلسیم سلامت استخوان را افزایش داده و می تواند خطر پوکی استخوان را کاهش دهد. مصرف پروتئین کافی نیز برای سلامت استخوان ها حیاتی است.

کاهش اشتها و گرسنگی

ماست یونانی غنی از پروتئین است، بنابراین می تواند به افراد یاری کند تا مدت بیشتری احساس سیری نمایند. آنالیز ها حاکی از آن است که مصرف غذاهایی غنی از پروتئین به فرد یاری می نماید که در طول روز غذای کمتری بخورند. بعلاوه، افزایش پروتئین در رژیم غذایی باعث می گردد افراد به طور کلی کالری کمتری مصرف نموده و در نتیجه وزن کم نمایند.

افزایش سوخت و ساز

پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین، مصرف کالری روزانه را افزایش می دهد. بنابراین، بهتر است همراه با هر وعده غذایی اندازهی پروتئین هم مصرف کنید. خوردن ماست یونانی، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل که شامل اندازه کافی پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و چربی های مفید است، می تواند به کاهش وزن یاری نموده و متابولیسم را تقویت کند.

بهبود سلامت روده

ماست یونانی حاوی پروبیوتیک است. پروبیوتیک ها باکتری های خوبی هستند که به تعادل باکتریایی های سالم روده یاری می نمایند. البته مطالعات حاکی از آن است که روده بعضی از افراد برخلاف سایرین، در برابر فواید پروبیوتیک ها مقاومند.

یاری به بهداشت روان

مصرف ماست پروبیوتیک برای سلامت روان مفید است. افرادی که روزانه 100 گرم ماست پروبیوتیک می خورند یا روزانه کپسول پروبیوتیک مصرف می نمایند، نسبت به سایرین استرس، افسردگی و اضطراب کمتری دارند. این اثر احتمالا به علت رابطه بین روده و مغز و توانایی روده در ساختن انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و دوپامین است.

ایجاد توده عضلانی

غذاهای غنی از پروتئین، مانند ماست یونانی به ایجاد توده عضلانی یاری می نمایند. تحقیقات نشان داده که رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث افزایش توده عضلانی در افرادی می گردد که تمرینات مقاومتی انجام می دهند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

ماست یونانی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد، بیماری که بر چگونگی پردازش قند خون در بدن تأثیر می گذارد. به گفته محققان خوردن ماست بیشتر، با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

تفاوت ماست یونانی با ماست معمولی

ماست معمولی و یونانی هر دو برای تهیه غذاهای مختلف استفاده می شوند. در حالی که می توانید از هر دو به تنهایی لذت ببرید، ترکیب این دو ماست با انواع میوه، آجیل یا گرانولا نیز نتیجه بسیار رضایت بخشی به همراه خواهد داشت. به علت غلظت ماست یونانی از آن برای تهیه انواع سس استفاده می گردد. علاوه بر این، می توانید از آن به عنوان جایگزینی برای سس مایونز و خامه ترش در بیشتر دستورهای غذایی بهره ببرید، اگرچه ممکن است در دمای بالا خمیر گردد. بعلاوه، ماست یونانی برای پخت و پز عالی است، خصوصا اگر ترجیح می دهید غذایتان بافتی مرطوب و متراکم داشته باشد.

در مقابل، از ماست معمولی معمولا در اسموتی ها استفاده می گردد (اگرچه ماست یونانی هنوز هم گزینه خوبی است). علاوه بر این، می توانید از مخلوط ماست ساده با آب لیمو و ادویه جات، یک مرینیت خوشمزه برای مرغ درست کنید.

نتیجه گیری

در زمان خرید ماست باید دقت داشته باشید که هر دو نوع ماست معمولی و یونانی هر دو غذای غنی از مواد مغذی هستند که به عنوان یک میان وعده عالی و افزودنی سالم در رژیم غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود، امکان دارد هر یک از این دو نوع ماست حاوی قند اضافه شده باشند. مصرف زیاد قند منجر به افزایش وزن، ایجاد حفره های دندانی، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی می گردد. در چنین شرایطی، بهتر است ماست های ساده و فاقد هر گونه قند اضافه شده را انتخاب کنید. در صورت تمایل، برای شیرین کردن ماست ساده می توانید چند قطره عسل یا کمی میوه به آن اضافه کنید.

اگر در پی افزایش پروتئین دریافتی خود هستید، ماست یونانی ایده آل است. ماست ساده برای افرادی که می خواهند کالری و پروتئین دریافتی خود را کنترل نمایند، برترین گزینه است. از آنجا که هر دو ماست سالم هستند، باید ماستی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای غذایی شما باشد.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1842

به "تور یونان ارزان: آنالیز فواید ماست یونانی برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: آنالیز فواید ماست یونانی برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید