با تور مجازی به معبد پرامبانان سفر کنید

به گزارش مجله بابلسر، معبد پرامبانان، بزرگ ترین معبد اندونزی و یکی از معابد بزرگ شرق آسیا، از جمله مهم ترین دیدنی های مشرق زمین است که در این مطلب از طریق تور از آن دیدن می کنیم.

با تور مجازی به معبد پرامبانان سفر کنید

قرون وسطی یکی از مهم ترین ادوار تاریخ نوع بشر است. دوره ای که در جریان آن، زندگی تعداد بی شماری از انسان ها تغییر کرد. در این دوره بود که اولین دستگاه های چاپ و اولین سلاح های گرم تاریخ دنیا تولید شدند و همچنین در همین سده های میانی بود که اولین نشانه ها از شیوع تحصیلات و آموزش حرفه ای در میان آدمیان دیده شد. به هرحال این دوره در کنار خرابی های خاصی که داشت، رشد و تحصیل شمار زیادی از انسان ها را هم به خود دیده بود! در پایان همین سالیان میانه تاریخ بود که پس سال هایی متمامدی مملو از حسرت، جنگ و افسردگی، رنسانس برپا شد و زندگی بشر را زیر و رو کرد.

تحولات قرون وسطی تنها به زندگی مردمان اروپا محدود نمی شد و در قاره آسیا هم رخ دادهایی بی مثل و مانند طی سده های میانی اتفاق افتادند. آفرینش انواعی خاص از معماری، به خصوص معماری معبدها، یکی از اتفاقات ویژه ای بود که ققنوس خفته اش از خاکسترهای شکل گرفته بر اثر رخ دادهای قرون وسطایی در قاره کهن، سر بر آورد! تقریبا تمامی سازه های مذهبی و معبدهای ساخته شده طی سالیان میانی تاریخ در منطقه آسیا، همگی در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شده اند.

ساختارهای مخروطی تزئین شده با هزاران نقش برجسته و مجسمه های متعدد خدایان بودایی و هندو می تواند به عنوان راهنمای تاریخ، یک کتاب مذهبی و یک کتابچه راهنمای فرهنگی برای آسیای قرون وسطی محسوب شود. معبد پرامبانان (Prambanan) یکی از دیدنی های معروف جاوه در اندونزی است که طی همین دوره تاریخی ساخته شده است. همراه ما باشید تا در تازه ترین قسمت از تورهای مجازی، به این معبد دیدنی سفر کنیم.

ساخت معبد پرامبانان از سال های قرن هشت و 9 میلادی آغاز شد. در این سال ها، هزاران معبد مختلف در نواحی شرقی قاره کهن ساخته می شدند. معبدهایی که تعداد بالایی از آن ها امروزه به یک سری خرابه تبدیل شده اند. مواردی مثل زلزله یا فعالیت های آتش فشانی، از جمله دلایل نابودی بیشتر معبدهای کهن شرق آسیا هستند. در سالیان آغازین قرن 20 میلادی، تعداد بسیار زیادی از این معبدهای نابودشده، بازسازی شدند. معبد پرامبانان هم یکی از همین سازه های بازآفرینی شده است.

طبق افسانه های محلی، معبد پرامبانان سازه ای است که از دل یک عشق خاص به بیرون آمده است. شاهزاده باندنگ بوندوسو پس از ابراز علاقه به دختری زیبا با نام جونگرانگ، مجبور به ساخت این معبد می شود؛ چراکه جونگرانگ با وجود عدم علاقه به شاهزاده قصه ما، به سرعت درخواست او را رد نمی کند؛ اما با محول کردن یک وظیفه غیرممکن بر شانه های شاهزاده، او را در جهت پشیمانی و دوری از خودش قرار می دهد. او این ازدواج را مشروط به ساخته شدن معبدی با یک هزار مجسمه می کند. جونگرانگ پس از ساخته شدن 999 مجسمه تصمیم می گیرد یک خرابی بزرگ را در این معبد به بار بیاورد تا شاهزاده نتواند این شرط را تکمیل کند و این ازدواج سر نگیرد. اینجا است که خدای منطقه موردبحث که پرامبان نام دارد، خشمگین شده و با تبدیل کردن دخترک این قصه یعنی جونگرانگ به یک مجسمه سنگی، فرایند تولید هزار مجسمه این معبد را تکمیل می کند!

معبد پرامبانان، بزرگ ترین معبد موجود در کشور اندونزی است که به خدایان اصلی مذهب هندو یعنی شیوا، ویشنو و برهما تعلق دارد. نحوه مهندسی این معبد به گونه ای است که هر قسمت آن، روایت یکی از افسانه های هندی مثل افسانه رامایانا است. 800 متر به سمت شمال معبد پرامبانان، معبد سوو (Sewu) قرار گرفته است. معبد سوو از یک سازه بزرگ و چندین معبد کوچک ساخته شده است. با وجود اینکه این سازه امروزه تخریب شده است، همچنان یکی از مهم ترین دیدنی های اندونزی - جاوه به شمار می رود.

زمین های اطراف معبدهای پرامبانان و سوو هنوز هم برای زمین شناسان و باستان شناسان، دارای جذابیت های پرتعداد است. از طریق قسمت ابتدایی این مطلب می توانید از قاب تور مجازی، به معبد نام برده سفر کرده و به تماشای دیدنی های آن بپردازید. جارو روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از خبرنگاران از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1875

به "با تور مجازی به معبد پرامبانان سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی به معبد پرامبانان سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید