باید در نگهداری و مدیریت بافت های تاریخی تجدید نظر گردد

به گزارش مجله بابلسر، ایسنا/ براساس سخنان نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی، باید در نگهداری و مدیریت بافت های تاریخی تجدید نظر گردد.

باید در نگهداری و مدیریت بافت های تاریخی تجدید نظر گردد

محمدرضا صباغیان با اشاره به شرایط استان یزد پس از وقوع سیل بیان نمود: فعلا اقدامات اورژانسی و ضروری پس از وقوع سیل صورت گرفته است. خسارات وارده به زیرساخت ها و منازل مردم نیز برآورد شده و به وسیله استانداری به وزارت کشور اعلام شده است. اکنون سازمان برنامه و بودجه و دولت باید برای پرداخت خسارات تصمیم گیری انجام دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: کارهای مقدماتی و ضروری برای حل مسائل مردم در کوتاه مدت نظیر تخلیه آب از معابر و اسکان موقت خانواده هایی که منازل خود را از دست داده اند، صورت گرفته اما باید برنامه ریزی برای بهسازی معابر و بازسازی منازل آسیب دیده در سیل صورت گیرد.

خسارات وارده به بافت تاریخی یزد دقیقا تعیین نیست

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: برآورد خسارات به بافت تاریخی یزد دقیقا تعیین نیست. اما در مجموعه به بافت تاریخی شهر یزد خسارت وارد شده است. خانه های قدیمی در بافت تاریخی دچار خسارات شده است. مهم این است که ما از امروز برنامه ریزی انجام دهیم تا در آینده از تکرار این خسارت ها جلوگیری کنیم. باید در نحوه مدیریت و نگهداری خانه های تاریخی و بافت تاریخی تجدید نظر صورت گیرد. این سیل نشان داد که ممکن در ظرف چند ساعت بارش خطری جدی بافت تاریخی را تهدید نموده و حتی، آن را نابود سازد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1935

به "باید در نگهداری و مدیریت بافت های تاریخی تجدید نظر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید در نگهداری و مدیریت بافت های تاریخی تجدید نظر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید