این دختر خارق العاده، متفاوت ترین خواننده دنیا است!

به گزارش مجله بابلسر، دزدمونا (Desdemona) که از نام یک شخصیت محبوب در نمایشنامه اتلو گرفته شده است، یک ربات هنرمند پاپ با مو های بنفش است. اکنون خالق او فاش نموده است که این ربات حتی می تواند اشعار خود را به وسیله هوش مصنوعی (AI) بنویسد.

این دختر خارق العاده، متفاوت ترین خواننده دنیا است!

شرکت هنگ کنگی هانسون رباتیک به تازگی از یک ربات هنرمند پاپ به نام دزدمونا (Desdemona) که قادر به نوشتن ترانه های خود نیز است، رونمایی نموده است.

دزدمونا (Desdemona) که از نام یک شخصیت محبوب در نمایشنامه اتلو گرفته شده است، یک ربات هنرمند پاپ با مو های بنفش است. اکنون خالق او فاش نموده است که این ربات حتی می تواند اشعار خود را به وسیله هوش مصنوعی (AI) بنویسد.

ظاهر دزدمونا به وسیله شرکت هنگ کنگی هانسون رباتیک طراحی شده است و نرم افزار او به وسیله یک محقق هوش مصنوعی به نام بن گوئرتزل (Ben Goertzel) گرفته شده است.

دکتر گوئرتزل مدیرعامل و بنیانگذار شرکتSingularityNET است که سوفیا، اولین شهروند رباتیک دنیا را نیز ایجاد کرد. به این ترتیب، دزدمونا اکنون خواهر کوچک سوفیا نامیده می گردد.

ربات سوفیا (Sophia) نخستین بار در سال 2016 به عنوان یک ربات انسان نمای فوق العاده باهوش با چهره ای واقعی ظاهر شد که می توانست پلک بزند، از این طرف به آن طرف نگاه کند و حرف بزند.

این ربات انسان نما که به وسیله شرکت هانسون رباتیک واقع در هنگ کنگ ساخته شده است، می تواند صحبت کند، لبخند شیطنت آمیزی بزند و حتی لطیفه بگوید.

هانسون رباتیک در وبسایت خود شرح داد: سوفیا که پیشرفته ترین ربات انسان نمای هانسون رباتیکز است، رویا های ما را برای آینده هوش مصنوعی نشان می دهد. سوفیا به عنوان ترکیبی منحصربه فرد از علم، مهندسی و هنر، یک شخصیت علمی-تخیلی ساخته شده به وسیله انسان است که آینده هوش مصنوعی و رباتیک را به تصویر می کشد و بعلاوه، بستری برای تحقیقات رباتیک و هوش مصنوعی پیشرفته به شمار می رود.

این ربات در اکتبر 2017 زمانی که عنوان شهروند قانونی عربستان سعودی را دریافت کرد، تاریخ ساز شد. این کار، سوفیا را به نخستین ربات دنیا تبدیل کرد که تابعیت قانونی دریافت نموده است.

گوئرتزل گفت که سر دزدمونا از ده ها موتور تشکیل شده است که حالات صورت او را کنترل می نمایند، اما بیشتر تفکر او به وسیله رایانه ای که درون بدنش تعبیه شده است، می آید. او می گوید که این ستاره پاپ می تواند اشعار خود را بر اساس آموخته هایش بنویسد.

دزدمونا در حال حاضر با گروه Jam Galaxy، گروهی که بر فراوری موسیقی هوش مصنوعی متمرکز است اجرا می نماید و در آن دیانا کروز (Dianne Krouse) نوازنده حرفه ای و مدیر اجرایی چند ساز که برنده چندین جایزه موسیقی شده است، نیز حضور دارد. دزدمونا هنوز کاملا در سطح خوانندگان انسانی نیست، اما همانطور که در مصاحبه با CNN گفت، در حال رسیدن به آن مرحله است.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید
انتشار: 25 آذر 1401 بروزرسانی: 25 آذر 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1995

به "این دختر خارق العاده، متفاوت ترین خواننده دنیا است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دختر خارق العاده، متفاوت ترین خواننده دنیا است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید