اپل احتمالا قابلیت فورس تاچ را به تاچ بار مک بوک پرو اضافه خواهد کرد

به گزارش مجله بابلسر، به تازگی اطلاعاتی از پتنت ثبت شده توسط اپل بدست آمده اند که نشان می دهند اپل می تواند قابلیت فورس تاچ (Force Touch) را به قسمت تاچ بار (Touch Bar) مک بوک پرو اضافه کند. اگر این اطلاعات منتشر شده توسط این پتنت به حقیقت تبدیل شوند در آینده شاهد رونمایی از مک بوک پرو هایی با این قابلیت در قسمت تاچ بار خواهیم بود.

اپل احتمالا قابلیت فورس تاچ را به تاچ بار مک بوک پرو اضافه خواهد کرد

اپل اولین بار از قابلیت فورس تاچ در اپل واچ استفاده کرد. استفاده از این قابلیت در این ساعت هوشمند باعث شده بود که نمایشگر این ساعت به میزان فشار ناشی از لمس نمایشگر هم حساس باشد. وجود فورس تاچ در اپل واچ باعث می شد که کاربران بتوانند از آن در هنگام انجام دادن برخی کار ها استفاده کنند.

در سال 2015، اپل از تکنولوژی بازخورد هپتیکی در آیفون 6S استفاده و برای این قابلیت جدید در آیفون از نام 3D Touch استفاده کرد. وجود این قابلیت در آیفون 6S باعث می شد که کاربران بتوانند تنها با فشار دادن نمایشگر این آیفون در هنگام استفاده، به برخی منو های دیگر و قابلیت های اضافه دسترسی داشته باشند.

در همان سال اپل از این قابلیت تحت عنوان فورس تاچ در ترک پد مک بوک پرو استفاده کرد. با وجود بهره مندی آیفون ها و اپل واچ ها از این قابلیت، این شرکت تصمیم گرفت که پشتیبانی از این قابلیت را هم در آیفون و هم در اپل واچ متوقف کند.

بعد از منتشر شدن سیستم عامل watchOS 7 و رونمایی از آیفون XR و مدل های بعدی آیفون، اپل به طور کامل پشتیبانی از این قابلیت را متوقف کرد. هم اکنون اپل در آیفون های جدید به جای قابلیت 3D Touch از هپتیک تاچ (Haptic Touch) استفاده می کند که در واقع همان لمس طولانی مدت نمایشگر برای باز شدن برخی منو ها یا انجام دادن برخی کار هاست.

  • چرا نباید برای آپدیت سیستم عامل macOS عجله کنیم؟

با این وجود، منتشر شدن اطلاعاتی در رابطه با پتنت ثبت شده توسط اپل نشان می دهند که شاید قابلیت فورس تاچ بتواند راه خود را در مک های آینده این شرکت ادامه دهد. با توجه به این موضوع، شاید اپل در مک بوک پرو های بعدی از تاچ باری با قابلیت تشخیص میزان فشار در زمان لمس استفاده کند.

با وجود اینکه این پتنت در سال 2019 ثبت شده است و دارای جزئیات زیادی هم نیست، اما تصاویر استفاده شده در آن نشان می دهند که اپل چگونه از قابلیت فورس تاچ در قسمت تاچ بار مک بوک پرو استفاده خواهد کرد. در واقع اپل در این پتنت نشان می دهد که مدار های الکترونیکی قابلیت فورس تاچ در اطراف تاچ بار قرار گرفته اند.

اپل اولین بار در اکتبر سال 2016 (مهر ماه 1395) در مک بوک پرو از تاچ بار استفاده کرد. علاوه بر تاچ بار، این مک بوک پرو ها دارای سنسور تشخیص اثر انگشت اپل به نام Touch ID در دکمه پاور دستگاه بودند. در واقع این تاچ بار در مک بوک پرو جایگزین دکمه های فانکشن شده است و کاربران با استفاده از آن می توانند برخی از کارهای جانبی را در هنگام استفاده از اپ های مختلف انجام دهند.

آیا شما علاقه مند به اضافه شدن قابلیت فوس تاچ به تاچ بار هستید؟ یا که فکر می کنید اپل در نهایت تاچ بار را با دکمه های فانکشن جایگزین خواهد کرد؟

  • مک بوک با طراحی جدید نیمه دوم 2021 رونمایی می شود

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 982

به "اپل احتمالا قابلیت فورس تاچ را به تاچ بار مک بوک پرو اضافه خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل احتمالا قابلیت فورس تاچ را به تاچ بار مک بوک پرو اضافه خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید