اینتل می گوید ویندوز برای بازی از مک مناسب تر است

به گزارش مجله بابلسر، اینتل که یکی از بزرگ ترین شرکت های سازنده پردازنده دسکتاپ به حساب می آید به تازگی به انتقاد از سیستم عامل مکینتاش اپل پرداخت و مدعی شد ویندوز سیستم عامل مناسب تری برای انجام بازی است.

اینتل می گوید ویندوز برای بازی از مک مناسب تر است

اپل در حال حاضر یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان سخت افزار در جهان به حساب می آید که رقبا و شرکای زیادی هم در این زمینه دارد. یکی از شرکت هایی که سال ها با اپل در ساخت محصولاتی قدرتمند همکاری کرد اینتل بود. شرکتی که عمدتا ساخت پردازنده را بر عهده دارد و توانسته تا به این لحظه پردازنده های خوبی را برای محصولات اپل تولید کند.

از پردازنده های اینتل غالبا در کامپیوترهای مک اپل استفاده می شد اما اپل تصمیم گرفت مدل های جدید را به پردازنده M1 ساخت شرکت ARM مجهز کند تا بدین ترتیب شراکت آن با اینتل حداقل در این زمینه کم رنگ تر شود. اینتل اما گویا نتوانست این موضوع را هضم کند و در جدیدترین اظهارات خود به شرکت کوپرتینویی و سیستم عامل مکینتاش انتقاد کرد و مدعی شد ویندوز سیستم عامل بهتری برای انجام بازی هاست.

به نقل از وب سایت PCGamer، اینتل به تازگی مدعی شده کامپیوترهایی که به سیستم عامل ویندوز مجهز شده اند، در انجام بازی ها هم عملکرد بسیار بهتری از تمام مک بوک ها دارند و کاربران هم تجربه لذت بخش تری خواهند داشت. برای اثبات این موضوع هم شرکت به ارائه آماری روی آورد که در آن شاهد این بودیم که بیش از نیمی از بازی های معروف و محبوب ویندوزی اصلا برای سیستم عامل رقیب در دسترس نیستند.

بسیاری از گیمرها موافق هستند که اینتل در این زمینه درست می گوید اما این موضوع اصلا ربطی به اینتل و پردازنده هایش ندارد و به نظر می رسد این صحبت های شرکت فقط برای انتقاد از اپل بوده و هدف دیگری نداشته. در حال حاضر می توان گفت تمام بازی های کامپیوتری به گونه ای طراحی شده اند که روی نسخه x86 ویندوز اجرا شوند در حالی که توسعه دهندگان بسیار کمی وجود دارند که بازی ها را با نسخه x86 مکینتاش و لینوکس طراحی کنند؛ چه برسد به سیستم عامل هایی که مبتنی بر پردازنده های ARM هستند، حال می خواهد ویندوز باشد یا مک و لینوکس.

بنابراین به نظر می رسد اصلا این موضوع ربط خاصی به اینتل ندارد بلکه خود ویندوز است که به پلتفرم دلخواه توسعه دهندگان تبدیل شده. حتی اگر دقت کنید بسیاری از کاربرانی که به سراغ کامپیوترهای مک می فرایند اولویت اولشان انجام بازی نیست و شاید اولویت آخرشان هم نباشد. چرا که اصلا با هدف بازی آن را خریداری نمی کنند.

اینتل اما دست بردار نبود و انتقادهای خود را با نشان دادن یک جدول کامل کرد. در این جدول اما شاهد این بودیم که چگونه یک مک بوک پرو 16 اینچی نتوانست در رقابت با لپ تاپی مجهز به پردازنده Core i5-11400H و گرافیک قدرتمند RTSX 3060 پیروز شود و با اختلاف نسبتا زیادی شکست خورد. در این جدول شاهد بازی های متعددی از جمله گرید، وار تاندر، هیتمن 3، فارکرای نیو داون و بسیاری عناوین دیگر بودیم که در تمامی آن ها سیستم مجهز به پردازنده اینتل بهتر ظاهر شد.

حال نکته بسیار جالب و تا حدودی هم خنده دار اینجاست که خود مک بوک پرو 16 اینچی محصولی مجهز به پردازنده Core i9-9980HK اینتل است و از گرافیک رادئون پرو 5600M قدرت می گیرد نه اینکه به پردازنده M1 مجهز شده باشد. بنابراین در واقع اینتل به صورت کاملا ناخواسته تنها چیزی که نشان داد این بود که پردازنده جدیدش بهتر از پردازنده نسل قبل است که انتظاری جز این هم نداشتیم. تا حدودی هم می توان متوجه طعنه اینتل به AMD هم شد چرا که در دو سیستم از گرافیک های ساخت دو شرکت رقیب استفاده شده بود (RTX 3060 و رادئون 5600M).

بسیار بهتر بود اگر اینتل حداقل برای مقایسه، مک بوک مجهز به پردازنده M1 را استفاده می کرد تا کاملا متوجه این موضوع شویم تأثیر پردازنده اینتل تا چه حد زیاد است. جالب اینجاست که توسعه دهندگان شبیه ساز Dolphin به تازگی نسخه بومی این اپلیکیشن را برای پردازنده M1 منتشر کرده و عملکرد آن را با مک بوک پرو 2018 مجهز به پردازنده Core i7-8559U مقایسه کردند. در نتیجه این مقایسه، دیدیم که چگونه این شبیه ساز بومی توانست نسخه قدیمی x86 در مک بوک پرو 2018 را شکست دهد.

با این حال همچنان انتظار داریم ویندوز پلتفرم محبوب گیمرها باشد چرا که تعداد زیادی از کاربران از این سیستم عامل استفاده می کنند. اما پر واضح است اگر توسعه دهندگان حوصله به خرج دهند، قطعا اپل و مک بوک ها هم می توانند پلتفرم قابل اتکایی برای انجام بازی ها باشند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1498

به "اینتل می گوید ویندوز برای بازی از مک مناسب تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل می گوید ویندوز برای بازی از مک مناسب تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید