تور استانبول ارزان: افتتاح پل چاناک قلعه در استانبول

به گزارش مجله بابلسر، پل چاناک قلعه 1915 و بزرگراه مال کارا-چاناک قلعه، با حضور رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر کره جنوبی در استانبول افتتاح شد.

تور استانبول ارزان: افتتاح پل چاناک قلعه در استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی ، رجب طیب اردوغان، روز آدینه پل چاناک قلعه 1915 و بزرگراه مال کارا-چاناک قلعه با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر کره جنوبی افتتاح شد.

وی در این مراسم در رابطه با دلیل نامگذاری و ویژگی های فنی این پل گفت: رقم ابتدایی نام این پل از سال 1915 که صحنه خونین و شدیدترین نبردهای جنگ دنیای اول بود و نیروی دریایی کشور پیروزی مثال زدنی کسب کردند، آمده است.

اردوغان ضمن اشاره به اینکه پل چاناک قلعه 1915 با هر ویژگی فنی آن معانی متفاوتی دارد، افزود: ارتفاع برج 318 متر برگرفته از 18 مارس بوده، رقم 3 از مارس که سومین ماه سال است، آمده است. طول دهانه میانی 2023 متر، نماد سال 2023 به عنوان یکصدمین سالگرد اعلام جمهوری در ترکیه است.

وی در ادامه توضیح داد: ترکیه در زمینه پل با دهانه میانی از ژاپن که دارای طولانی ترین پل دنیا بود، پیشی گرفته و رتبه اول دنیا را به خود اختصاص داد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید نمود: طبق محاسبات اجرا شده، این پروژه به اقتصاد کشورمان در زمینه فراوری 5.3 میلیارد یورو، در حوزه اشتغال 118 هزار استخدام و در بخش عایدی ملی نیز 2.4 میلیارد یورو یاری خواهد نمود.

وی گفت: با این سرمایه گذاری، کشورمان از نظر زمان، مصرف سوخت و کاهش انتشار کربن سالانه 415 میلیون یورو دستاورد خواهد داشت، این آثار که در دوره بهره برداری تضمینی آغاز به انتقال وجوه به مردم کردند، تا سالیان سال به سود دولت خواهند داد.

اردوغان هزینه عوارضی پل چاناک قلعه 1915 را 200 لیر اعلام و افزود: عبور و مرور از پل برای یک هفته رایگان خواهد بود.

وی در انتها گفت: در زمینه عملکرد مدل مشارکت عمومی-خصوصی در اروپا در ردیف سوم و در دنیا نیز در رتبه سیزدهم قرار داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1831

به "تور استانبول ارزان: افتتاح پل چاناک قلعه در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: افتتاح پل چاناک قلعه در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید