احساس خوبی که قهرمانی آسیا در آستانه المپیک به کشتی گیران داد

به گزارش مجله بابلسر، تهران (پانا) - سی و چهارمین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا در قزاقستان برگزار گردید و تیم های ملی کشورمان در این مسابقات با اقتدار در صندلی نخست ایستادند.

احساس خوبی که قهرمانی آسیا در آستانه المپیک به کشتی گیران داد

به گزارش ایران، کشتی ایران همواره جزو رشته های مدال آور بوده و حالا این قهرمانی ها نشان داد که کشتی برای افتخارآفرینی مجدد این بار در مسابقات المپیک توکیو جهت خود را پیدا نموده است. در روزهای گذشته علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی انتقاداتی از مسئولان داشت و خواهان حمایت بیشتر از این ورزش که به عنوان ورزش اول کشورمان نام برده می گردد، شد.

حمید سوریان، نایب رئیس فدراسیون کشتی درخصوص قهرمانی تیم های آزاد و فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا به خبرنگار ایران گفت: این قهرمانی ها باعث خوشحالی است. عملکرد تیم های فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا قابل قبول بود و علاوه بر این بعضی از کشتی گیران مان هم درخشش خوبی داشتند و توانستند بدون واگذاری حتی یک امتیاز طلا بگیرند. قهرمانی آسیا در آستانه المپیک احساس خوبی به کشتی گیران داد و این موضوع نشان می دهد که کشتی گیران مان برای حضور در مسابقات المپیک توکیو آماده هستند.

نابغه کشتی فرنگی جهان با اشاره به یک سهمیه به جامانده در کشتی فرنگی و صحبت هایی که درخصوص اعزام ناصر علیزاده، پدیده کشتی فرنگی ایران به مسابقات جهانی کسب سهمیه در بلغارستان می گردد، گفت: امیدواریم که این سهمیه توسط کشتی فرنگی کسب گردد و تیم های ملی کشتی کشورمان با سهمیه کامل در المپیک توکیو حاضر شوند. برای اعزام کشتی گیران به مسابقات مختلف باید کادر فنی نظر بدهد چرا که کادر فنی از نزدیک عملکرد کشتی گیران را رصد می نماید و بهتر می تواند در این مورد تصمیم گیری کند. در حال حاضر به صورت کتبی موضوع اعزام ناصر علیزاده به انتخابی المپیک در بلغارستان به فدراسیون اعلام نشده است.

او بیان داشت: از یکم اردیبهشت ماه اردوهای تیم ملی شروع می گردد و در این اردوها هم عملکرد کشتی گیران با دقت رصد خواهد شد و قطعاً کشتی گیری که آماده باشد برای کسب تک سهمیه به جامانده به بلغارستان اعزام می گردد. اما موضوع معین این است که کارمان برای کسب تک سهمیه به جامانده به مراتب سخت تر از مسابقات آسیایی خواهد بود چرا که کشتی گیران سراسر جهان در بلغارستان برای کسب این سهمیه حاضر خواهند شد، با این وجود امیدواریم که این سهمیه برای کشتی فرنگی ایران کسب گردد.

سوریان درخصوص تفاوت این تیم با تیمی که در المپیک لندن 2012 با کسب 3 مدال طلا به مقام قهرمانی دست یافت، اضافه نمود: قطعاً باید نگاه ها به المپیک متفاوت تر باشد چرا که همه جهان برای حضور در این میدان عظیم از آمادگی خوبی برخوردار هستند و برای کسب مدال تمام کوشش شان را خواهند کرد. تیمی که قرار است به المپیک توکیو اعزام گردد، تیم جوان و باتجربه ای است که البته این قابلیت را دارد در المپیک به نتایج خوبی دست یابد. صادقانه می گویم که تیم المپیک لندن تیمی متفاوت و کامل نسبت به تمامی تیم های کشتی فرنگی است که به المپیک اعزام شدند و این موضوع باعث شد تا آن نتایج تاریخی کسب گردد. تکرار نتایج کشتی فرنگی در المپیک توکیو کار بسیار سختی است.

نایب رئیس فدراسیون کشتی درخصوص انتقاد علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به عدم حمایت مسئولان ورزش کشور از ورزش اول کشورمان گفت: انتظار این است که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه ای به کشتی داشته باشد و انتظار دبیر از مسئولان ورزش انتظار بحقی است. کشتی صندلی ویژه ای داشته و دارد و انتظارها از این ورزش بسیار است به این دلیل کشتی احتیاج به حمایت ویژه دارد. کشتی ورزش اول کشورمان است و ما برای نتیجه گیری در مسابقات احتیاج داریم که بدون هیچ دغدغه ای به فکر افتخارآفرینی باشیم.

سوریان در ادامه بیان داشت: در حال حاضر کشتی پیروز به کسب 11 سهمیه المپیک توکیو شده است و در صورت کسب تک سهمیه به جامانده در کشتی فرنگی با تیم کامل راهی مسابقات المپیک خواهیم شد. یعنی ما 12 کشتی گیر در المپیک خواهیم داشت و از این نظر شانس بالایی برای کسب مدال داریم حضور در بالاترین سکوی قهرمانی انتظار مردم است به این دلیل این رشته احتیاج به نگاه ویژه تری دارد. البته باید از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر کرد چرا که آنها در حد توان شان از کشتی حمایت می نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1432

به "احساس خوبی که قهرمانی آسیا در آستانه المپیک به کشتی گیران داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احساس خوبی که قهرمانی آسیا در آستانه المپیک به کشتی گیران داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید