آمادگی ژاپن برای گفت وگو با چین برای بازسازی روابط

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران: نخست وزیر ژاپن برای گفت وگو با رهبران چین جهت بازسازی روابط دوجانبه ابراز آمادگی کرد اما گفت: جایی برای مذاکره درباره جزایر مورد مناقشه طرفین وجود ندارد.

آمادگی ژاپن برای گفت وگو با چین برای بازسازی روابط

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ شینزو آبه روز سه شنبه در یک برنامه تلویزیونی گفت: اگر شرایط اجازه بدهد، من علاقمند به برگزاری گفت وگو در سطوح بالا هستم. وی اضافه نمود: احتیاج به برگزاری این نشست دقیقاً ناشی از این است که ما دچار اختلاف نظر هستیم.

روابط چین و ژاپن بعد از آن رو به تیرگی گذاشت که دولت ژاپن در سپتامبر گذشته اقدام به خرید سه جزیره مورد مناقشه از یک مالک خصوصی کرد. این مسئله با اعتراض عمومی در چین روبرو شد.

آبه در این برنامه بار دیگر بر موضع ژاپن در قبال این جزایر تأکید کرد. ژاپن این جزایر را سنکاکو و چین آنها را دیائویو می نامد. نخست وزیر ژاپن گفت: جزایر سنکاکو متعلق به ما است و چین گامهای حساسیت برانگیزی در قبال آنها برداشته است. ما صریحاً اعلام نموده ایم که هیچ جایی برای مذاکره درباره این جزایر وجود ندارد. اما پای روابط مالی در میان است. ژاپن در چین سرمایه گذاری نموده است و در زمینه صادرات کالاهای خود به این کشور سرمایه گذاری نموده و در مقابل نیز چین به لطف این سرمایه گذاری دست به اشتغال زایی زده است. بنابراین حفظ روابط مالی به نفع دو طرف است.

وی تأکید کرد، اگر برگزاری نشست سران ضروری باشد، باید آن را برگزار کرد تا روابط دو کشور بازسازی گردد.

نخست وزیر ژاپن که در دسامبر گذشته قدرت را در دست گرفت، خواهان حفظ آن چیزی شده است که خود دریاهای زیبای ژاپن می نامد. وی اخیراً برای اولین بار در طول یازده سال گذشته بودجه دفاعی این کشور را افزایش داد.

این اظهارات بعد از آن مطرح می شوند که شی جینپینگ رهبر حزب کمونیست چین هفته گذشته در گفت وگو با یک فرستاده ژاپنی در پکن خواهان گسترش روابط دوجانبه و برگزاری نشست سران دو کشور شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 304

به "آمادگی ژاپن برای گفت وگو با چین برای بازسازی روابط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ژاپن برای گفت وگو با چین برای بازسازی روابط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید