300 اتوبوس شهری در اصفهان زمین گیر شد

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران، ابوالفضل قربانی ظهر دوشنبه در جلسه آنالیز آلودگی کلان شهر اصفهان گفت: نرخ گازوئیل برای اتوبوس های شهر بالغ بر 326 تومان است اما نرخ گازوئیل برای کامیون ها در بیابان 300 تومان و این در حالی که توسعه حمل و نقل عمومی در شهر امری مهم است و نرخ سوخت برای اتوبوس ها در درون شهر باید ارزان باشد.

300 اتوبوس شهری در اصفهان زمین گیر شد

وی با اشاره به اینکه مطالعه جامعی باید در زمینه مسائل ایجاد شده در اصفهان انجام گردد که چرا چنین شرایطی در اصفهان ایجاد شده است، اظهار کرد: مسئله خمینی شهر، اسید پاشی، آلودگی هوا و موارد دیگر از جمله مسائلی است که در اصفهان به وقوع پیوست.

قربانی افزود: امکانات موجود در اصفهان و موقعیت جغرافیایی آن به لحاظ مسائل مختلف جوابگوی احتیاج های اصفهان نیست.

عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان توضیح داد: تمام اقداماتی که از سوی مسئولان در سطح کشور انجام می گردد باید در راستای رعایت حقوق مردم باشد اما مردم در بعضی از زمان ها رفتار هایی مشاهده می نمایند که سبب بی اعتمادی آنها می گردد.

باید از شماره گذاری 700 خودرو ممانعت گردد

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: اصلاح سیستم حمل و نقل عمومی و حذف خودرو های فرسوده در راستای کاهش آلاینده های جوی امکان پذیر است و باید این مهم صورت بگیرد.

سید احمدعلی عاملی با اشاره به اهمیت اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: آلودگی هوا به عنوان یکی از مهم ترین معضلات و مسائل زیست محیطی در اصفهان تلقی می گردد.

وی افزود: در تقسیم بندی باید قدر السهم آلاینده ها اعم از خودرو ها، سواری باری، اتوبوس ها، مینی بوس ها و موتور سیکلت ها، صنایع آلاینده کوچک و بزرگ، فولاد،ذوب آهن، نیروگاه های فراوری برق باید تعیین گردد.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان توضیح داد: همچنین آلاینده های بخش مولد صنعتی استان در فراوری نا خالص ملی باید تعیین گردد.

وی با تاکید بر اینکه تغییر در حجم آلاینده های ذکر شده سخت و شاید غیر ممکن باشد، ادامه داد: اصلاح سیستم حمل و نقل عمومی و حذف خودرو های فرسوده در راستای کاهش آلاینده های جوی امکان پذیر است و باید این مهم صورت بگیرد.

عاملی با بیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده توسط پلیس راهور، روزانه بیش از 700 خودرو در اصفهان شماره گذاری می گردد که باید در راستای کاهش ورود خودرو ها به شهر اقدام گردد، تاکید نمود: همچنین باید در راستای ورود موتور سیکلت های برقی، دوچرخه ها و پیاده راه ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه همچنین بنزین یورو 4 باید به صورت کامل در استان اصفهان توزیع گردد، افزود: از ورود روزانه بیش از 700 خودرو و شماره شدن آن در اصفهان باید جلوگیری گردد.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رئیس جمهور در سفر استانی خود به اصفهان قول دادند که آب در رودخانه زاینده رود جاری باشد و باید این مهم به صورت جدی دنبال گردد.

دوچرخه سواری را باید همچون گذشته در اصفهان احیا کرد

عضو کمیسیون امور مالی، گردشگری و حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: رسیدگی به شرایط پیادهرو ها و استفاده از دوچرخه در سطح شهر باید برای کاهش مسائل زیست محیطی در اولویت قرار بگیرد و همچون گذشته دوچرخه سواری احیا گردد.

سردار کریم نصر اصفهانی با اشاره به ضروت توسعه حمل و نقل عمومی در اصفهان اظهار کرد: مدیریت شهری تمام توان خود را روی توسعه حمل و نقل عمومی در شهر گذاشته است.

وی با بیان اینکه مسائل مترو و تراموا باید رفع گردد و راهاندازی تراموا و قطارشهری به منظور توسعه حمل و نقل عمومی باید در اولویت قرار بگیرد، افزود: رسیدگی به شرایط پیادهرو ها و استفاده از دوچرخه در سطح شهر نیز باید در اولویت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون امور مالی، گردشگری و حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان توضیح داد: متاسفانه در سیستم اتوبوسرانی و ساخت اتوبوس در کارخانجات مباحث معلولان و سالخوردگان دیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای پروژه قطار سریع السیر اصفهان ـ تهران باید به معلولان و جانبازان توجه گردد، ادامه داد: در فرودگاه ها صندلی اختصاصی برای معلولان و جانبازان وجود ندارد و باید به این موضوع توجه گردد.

نصر اصفهانی تاکید نمود: فرهنگ استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی باید در سطح شهر نهادینه گردد و با تبلیغات شهری در راستای کاهش تعداد خودروهای تکسرنشین در اصفهان کوشش گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 455

به "300 اتوبوس شهری در اصفهان زمین گیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 اتوبوس شهری در اصفهان زمین گیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید