کوچکترین گوشی هوشمند دنیا

به گزارش مجله بابلسر، شرکت فناوری چینی سازنده تلفن های هوشمند کوچک Unihertz، اخیراً پروژه جدیدی به نام Kickstarter را راه اندازی نموده که براساس آن قرار است کوچکترین تلفن هوشمند دارای کیبورد QWERTY دنیا ساخته گردد. این تلفن هوشمند که Titan Pocket نام دارد، به سیستم عامل اندروید 11 مجهز خواهد شد و با جذب سرمایه گذاری خارجی طراحی و فراوری خواهد شد.

کوچکترین گوشی هوشمند دنیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت فناوری gizmochina، شرکت فناوری Unihertz که در سال 2007 در شنزن چین راه اندازی شد، تا به امروز پنج دستگاه گوشی هوشمند کوچک با نام های Jelly، Atom، Titan، Atom XL و Jelly2 را روانه بازار نموده است، اما ششمین محصول این شرکت یعنی Titan Pocket قرار است به کیبوردی واقعی مجهز گردد که درواقع کوچکترین کیبورد QWERTY دنیا است. QWERTY یا کواِرتی، رایج ترین نوع چیدمان صفحه کلید های امروزی است که در تمام کیبورد های معمولی که ما می شناسیم دیده می گردد. نام QWERTY از شش حرف (کلید) اول قرار گرفته در ردیف حروف بالا سمت چپ تشکیل شده است، که از چپ به راست خوانده می گردد.

به گزارش خبرنگاران، حالا شرکت چینی Unihertz میخواهد تا کیبورد سنتی QWERTY را به گوشی های کوچک خود بیفزاید تا به گونه ای کوچکترین کیبورد از این نوع را به دنیای گوشی های هوشمند بیاورد. این شرکت کوچک البته برای این پروژه خود، فراخوان سرمایه گذاری خارجی نموده است که هدف آن جمع آوری بیش از 50 هزار دلار است. البته این شرکت اعلام نموده است که 30 روز مانده به اتمام این فراخوان، توانسته مبلغ بالغ بر 520900 دلار را به وسیله 2310 سرمایه گذار جذب کند.

گفته می گردد این تلفن هوشمند نسخه به روز شده ای از مدل قبلی خود به نام Titan است. این شرکت می گوید که در مدل تازه، دستگاه 30 درصد کوچکتر و سبک تر شده است و در عین حال قرار است به تازهترین سیستم عامل اندروید 11 مجهز گردد. به غیر از مقدار، این گوشی به قابلیت هایی در سطح دنیای همانند سنسور اثر انگشت، بلستر IR، GPS و دیگر ویژگی ها مجهز شده است. این گوشی که از مواد آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است، از یک نمایشگر 3.1 اینچی با وضوح صفحه 716 در 720 پیکسل بهره می برد. دستگاه به وسیله یک باتری 4000 میلی آمپری تأمین می گردد که طبق ادعای شرکت با یک بار شارژ می تواند روز ها دوام بیاورد.

صفحه کلید روی دستگاه از چندین زبان از جمله انگلیسی (ایالات متحده، انگلستان)، آلمانی (QWERTZ، QWERTY)، فرانسوی (AZERTY، QWERTY)، ایتالیایی، پرتغالی، اسپانیایی، هلندی، روسی، ژاپنی، چینی ساده شده (پینیین) و چینی سنتی (آوایی، Cangjie)، پشتیبانی می نماید. علاوه بر این، شرکت سازنده چینی اضافه می نماید که Titan Pocket در برابر قطرات آب مقاوم است، اما توجه داشته باشید که دستگاه به طور کامل ضد آب نیست. در خصوص دوربین این گوشی هوشمند کوچک باید گفت که یک سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی در پشت و یک 8 مگاپیکسلی در جلو برای گرفتن عکس های سلفی و تماس ویدیویی وجود دارد.

در زمینه اتصالات، Titan Pocket پشتیبانی دو سیم کارته ترکیبی با پشتیبانی از باند های LTE دنیای را ارائه می دهد که با بیشتر شرکت های مخابراتی بین المللی و محلی سازگار است. این شرکت می گوید، این گوشی کوچک انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد که می تواند برای مسافران تجاری و گردشگران مفید باشد.

تصاویر کوچکترین گوشی هوشممند دنیا

منبع: فرارو
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1565

به "کوچکترین گوشی هوشمند دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچکترین گوشی هوشمند دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید