کره شمالی دوربردترین موشک سال های اخیر خود را آزمایش کرد

به گزارش مجله بابلسر، ارتش کره جنوبی بامداد امروز یکشنبه گفت که کره شمالی یک پرتابه نامشخص را به سمت دریای شرقی که به دریای ژاپن نیز معروف است، شلیک کرد.

کره شمالی دوربردترین موشک سال های اخیر خود را آزمایش کرد

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد، این پرتاب هفتمین آزمایش موشکی پیونگ یانگ از ابتدای سال جاری میلادی و ظرف یک ماه گذشته است.

پرتاب این موشک که دوربردترین موشک آزمایش شده کره شاقتصادی چند سال اخیر محسوب می شود، هفتمین آزمایش موشکی پیاپی این کشور مجهز به سلاح هسته ای در ژانویه 2022 است. به گفته کارشناسان، این تعداد آزمایش تسلیحاتی پیونگ یانگ طی یک ماه، تا به امروز بی سابقه بوده است.

همزمان دولت ژاپن هم اعلام کرد که پرتابه تازه کره شاقتصادی احتمالا یک موشک بالستیک بوده است.

همچنین مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی خواستار نشست اضطراری شورای امنیت ملی کشورش در این باره شد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز این پرتاب را نشان دهنده تهدید ناشی از برنامه های غیرقانونی سلاح های کشتار جمعی و موشک های بالیستیک کره شاقتصادی دانست و از پیونگ یانگ خواست تا در گفتگوی پایدار و واقعی شرکت کند.

فرماندهی اقیانوس هند-آرام ارتش ایالات متحده در واکنش به پرتاب روز یکشنبه، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ایالات متحده این اقدام ها را محکوم می کند و [از کره شاقتصادی] می خواهد که از اقدام های بی ثبات کننده بیشتر خودداری کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه وزیران ژاپن، هر دو به طور جداگانه اعلام کردند که تخمین زده می شود موشک پرتاب شده تا دوهزار کیلومتر ارتفاع گرفته و به مدت 30دقیقه تا فاصله 800 کیلومتری پرواز کرده است.

کارشناسان موشکی می گویند این داده ها می تواند نشان دهنده آزمایش یک موشک بالیستیک میان برد، مانند هواسونگ-12 که آخرین آزمایش آن در سال 2017 انجام شد، یا نوع تازهی از این سری موشک ها باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برد موشک های بالیستیک میان برد معمولا بین 600 مایل (حدود 966 کیلومتر) تا 3500 مایل (حدود 5633 کیلومتر) است و موشک های بالیستیک قاره پیما می توانند مسیری بیش از 3500 مایل را طی کنند.

کره شاقتصادی در شش آزمایش موشکی قبلی خود در ماه جاری، کلاهک موشک های هدایت شونده تاکتیکی سطح به سطح، یک سامانه ارتقایافته موشک های کروز دوربرد، موشک های هدایت شونده تاکتیکی، دو موشک مافوق صوت با سرعت و قدرت مانور پس از پرتاب بالا و همچنین یک سامانه موشکی ریلی را نیز آزمایش کرده است. این پرتاب های موشکی اعلام محکومیت بین المللی و تحریم های آمریکا علیه برنامه تسلیحاتی کره شاقتصادی را درپی داشته است.

آزمایش موشکی روز یکشنبه، کمتر از یک هفته پیش از افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی در چین، شریک اصلی سیاسی و اقتصادی کره شاقتصادی، اجرا شده است. پیونگ یانگ اعلام کرده است که به دلیل همه گیری کووید-19 و حضور نیروهای متخاصم در این مسابقات شرکت نمی کند.

اوایل روز شنبه، هان تائه سونگ، سفیر کره شاقتصادی در سازمان ملل گفت که آزمایش های تسلیحاتی اخیر که از طریق کشورش اجرا شده هیچ تهدیدی برای همسایگانش ایجاد نمی کند.

وی در سخنانی در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل گفت: آزمایش اخیر بخشی از فعالیت های اجرایی برنامه میان مدت و بلندمدت توسعه علوم دفاعی بوده است و هیچ گونه تهدید یا آسیبی برای امنیت کشورهای همسایه ایجاد نمی کند.

سفیر کره شاقتصادی همچنین از آمریکا خواست سیاست های خصمانه و استانداردهای دوگانه خود را در قبال کره شاقتصادی متوقف کند و به تمرین های نظامی تهاجمی پایان دهد و تجهیزات هسته ای راهبردی مختلف را در شبه جزیره کره و اطراف آن مستقر کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1828

به "کره شمالی دوربردترین موشک سال های اخیر خود را آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی دوربردترین موشک سال های اخیر خود را آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید