کجای مشهد سرگرمی کنیم؟

به گزارش مجله بابلسر، مشهد، شهری ست که در طی این سال ها مدام بزرگ و بزرگ تر شده و به تبع آن مراکز تفریحی اش هم بیشتر و بیشتر شده اند. در این دوره زمانه دیگر مراکز تفریحی مشهد به پارک های آبی اش محدود نیست. شما ممکن است به قصد زیارت به مشهد سفر کنید، ولی آنقدر در جاهای تفریحی شهر بهتان خوش بگذرد که راهتان را بعد از زیارت، مستقیم به سمت این جاها کج کنید.

کجای مشهد سرگرمی کنیم؟

شهربازی پارک ملت

پارک ملت، خودش یک تنه برای سرگرمی کافی ست. هفتصد و بیست هزار متر است و در این هفتصد و بیست هزار متر، همه جور امکاناتی برای سرگرمی هست.

فضای سبز اینجا سی وپنج هزار درخت دارد، استخر و دریاچه مصنوعی، زمین چمن و زمین های بازی والیبال، تنیس و بسکتبال هم از دیگر بخش هایش است. اگر بخواهیم خوش گذارنی مان کم وکسر نداشته باشد، می توانیم سری به شهربازی پارک ملت بزنیم.

این شهربازی 30 هکتاری، وسایل متنوعی دارد، از ترن هوایی تا اسکیت بورد و جایگاه فضایی، اما بیشتر از همه به چرخ وفلک غول پیکرش معروف است. این چرخ وفلک، آدم ها را 80 متر بالا می برد. بستگی به این دارد که چقدر هیجان بخواهیم. در این شهربازی به خصوص به بچه ها خیلی خوش می گذرد.

ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 14 تا 23 و پنج شنبه و آدینه از ساعت 11 تا 23

آدرس: ابتدای بلوار وکیل آباد، پارک ملت

شهربازی سرزمین عجایب

تقریبا همه شهرهای بزرگ شهربازی ای به نام عجایب دارند و مشهد هم از این قاعده مستثنی نیست. این شهربازی در طبقه سوم و چهارم مجتمع الماس شرق قرار گرفته و با رفتن به آن می توان با یک تیر دو نشان زد؛ هم خرید کرد و هم سرگرمی.

خوبی سرزمین عجایب این است که بازی هایش فقط مختص یک گروه سنی خاص نیست. بازی های گروهی بزرگسالان مثل بیلیارد، بولینگ و دربی دارد. بازی های رومیزی، بازی های خردسالان، بازی های ویدئویی هم می تواند سرخیلی ها را گرم کند.

ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 23 و پنجشنبه و آدینه از ساعت 10 تا 23:30

آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی

شهربازی هپی لند

شهربازی هپی لند در چند قدمی حرم و در خیابان طبرسی ساخته شده و آدم ها در سنین مختلف می توانند در آن، جایی برای سرگرمی خودشان پیدا نمایند.

در این شهربازی بازی های مهیجی مثل هلی کوپتر، قطار، سینما 7 بعدی، دارت، دربی، صخره نوردی، ماشین کوبنده، بیلیارد، فوتبال دستی، تیروکمان، پلی استیشن و دیگر بازی های کامپیوتری را در محیطی سرپوشیده پیدا می کنیم. خوبی این شهرپازی هم مثل سرزمین عجایب این است که در یک مرکز خرید قرار گرفته.

ساعت کار: همه روزه از ساعت 10 تا 13:30 و 16:30 تا 22

آدرس: خیابان طبرسی، بین طبرسی 27 و 29 ، مجتمع تجاری آرمیتاژ

سرزمین بازی ها

در 20 هزار متر، یکی از بزرگترین شهربازی های سرپوشیده ایران است که 100 نوع وسیله را در خود جای داده. هم قطار دارد و هم سینمای سه بعدی و پنج بعدی. هم سالن بیلیارد و پینت بال و فوتبال دستی دارد و هم ماشین برقی و بازی های دیگر.

ساعت کار: 17 تا 23 و روزهای تعطیل از 11 صبح تا 23

آدرس: انتهای خیابان امام رضا، هسته مرکزی پایانه مسافربری، طبقه منهای یک

اطراف مشهد کجا را ببینیم؟ بخوانید.

چالیدره

اگر بخواهیم یک روز هیجان انگیز داشته باشیم و حسابی بهمان خوش بگذرد می توانیم از شهر خارج شویم و به منطقه خوش آب وهوای چالیدره برویم.

چالیدره، سدی ست که امکانات سرگرمیی فت وفراوان دارد. بعضی ها در اینجا ماهیگیری می نمایند، بعضی ها به عشق تله کابین چالیدره راهی این منطقه می شوند و بعضی دیگر به عشق قایق سواری در دریاچه اش.

آنهایی که دنبال هیجان بیشتری اند سراغ بانجی جامپینگ و زیپ لاین می فرایند و آنهایی که در پی آرامش اند در لمکده اش می نشینند و چای می نوشند. از ما می شنوید قبل از رفتن به این منطقه تصمیم بگیرید که دنبال چه سرگرمیی هستید که گیج نشوید.

آدرس: فاصله چالیدره تا مشهد حدود 17 کیلومتر است. باید از بلوار وکیل آباد بگذریم و وارد جاده طرقبه شویم. بعد از جاده نو طرقبه به میدان طرقبه می رسیم که در سمت راست میدان طرقبه قرار گرفته است. تابلوهای راهنما ما را به این منطقه می رسانند.

پارک های آبی مشهد

مراکز سرگرمیی مشهد جز اینهایی که گفتیم، شامل موارد دیگری هم می گردد، ولی ما در اینجا برترین ها را به شما معرفی کردیم. این کلان شهر، پارک های آبی زیادی هم دارد که بزرگترین سرسره ها را در آنها کارگذاشته اند. از آن بالا سُر می خورید و در آب فرود می آیید و غرق لذت می شوید.

: هر نوع سرسره ای که فکرش را بکنیم در این سرزمین پیدا می گردد. اگرچه وقتی می گوییم سرسره، بیشتر سرسره های معمولی پارک ها در فکر مان نقش می بندد که باید فراموش شان کنیم. اینجا در تابستان از ساعت 9 صبح تا 12 شب باز است و در فصل های دیگر از ساعت 9 صبح تا 9 شب.

آدرس: بزرگراه آسیایی، قنام آباد (شهرک غرب)، بلوار اندیشه، نبش اندیشه 83، سرزمین موج های آبی

سرزمین موج های خروشان: این پارک آبی، نوترین پارک آبی مشهد است و همه رکوردها را یکی پس از دیگری شکسته. 4 سرسره سقوط آزاد 24 متری، 63 سرسره سرعتی و مهیج، طولانی ترین رودخانه موج در میان پارک های آبی مشهد و ایران، بزرگترین دریاچه متلاطم در خاورمیانه، غار نمک و هر سرگرمیی که فکرش را کنیم، در این سرزمین وجود دارد. اینجا از ساعت 9:30 تا 23 باز است.

آدرس: ابتدای جاده شاندیز، سرزمین موج های خروشان

پارک ساحلی آفتاب: یک پارک آبی طبقاتی که علاوه بر داشتن سرسره های جورواجور، رودخانه و چشمه جوشان هم دارد. می توان آموزش غواصی دید و به دنیای زیر آب رفت.

خانم ها در پشت بام این پارک می توانند آفتاب بگیرند. یکی دیگر از خوبی های این پارک این است که زنان و مردان به طور همزمان در سالن های جدا می توانند از آن استفاده نمایند. ساعت استفاده از آن برای آقایان از ساعت 8 صبح تا 23 و برای خانم ها از ساعت 10 صبح تا 23 شب است.

آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، جنب مجتمع تجاری الماس شرق، پارک ساحلی آفتاب

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1837

به "کجای مشهد سرگرمی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کجای مشهد سرگرمی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید