کامپیوتری که 2 هزار سال قدمت دارد!، عکس

به گزارش مجله بابلسر، دانشمندان بقایای یک دستگاه پیچیده 2 هزار ساله را کشف کردند و عنوان اولین کامپیوتر را به این دستگاه دادند.

کامپیوتری که 2 هزار سال قدمت دارد!، عکس

امیرحسین فوقانی - این تقویم نجومی که اولین کامپیوتر نامیده شده، پس از کشف آن در داخل یک کشتی شکسته یونانی در سال 1901، دانشمندان را برای نسل ها گیج کرده است.

دستگاه Antikythera، وسیله ای برای تشخیص زمان بوده است که با نیروی دستی تنظیم می شده است. این دستگاه دارای سیستم هماهنگ کننده برای ردیابی زمان حرکت خورشید، ماه و سیارات بوده و همچنین به عنوان یک تقویم کارکرد داشته و قادر به تشخیص زمان خسوف ها استفاده می شد است.

علیرغم اینکه به نظر می رسد این دستگاه مکانیسم نسبتاً ساده داشته باشد، اما در واقع از زمان خود جلوتر بود و از نظر فنی، پیچیده تر از هر ابزار دیگری بود که در 1000 سال آینده اختراع شد.

مکانیسم آن در 82 قطعه جداگانه داشته که در حال حاضر تنها یک سوم از ساختار اصلی آن که شامل 30 چرخ دنده برنزی است، به جای مانده است.

تحقیقات روی این دستگاه از طریق کارشناسان دانشگاه کالج لندن، شامل مدل سازی رایانه ای سه بعدی بوده تا در حل معمای نحوه عملکرد این دستگاه شگفت انگیز به آن ها کمک کند.

دانشمندان بر این باورند که این دستگاه حرکت خورشید، ماه و سیارات را بر روی حلقه های متحدالمرکز ردیابی می کرده است، زیرا یونانیان باستان معتقد بودند که خورشید و سیارات به دور زمین می چرخیدند.

بیشتر بخوانید:

  • واتساپ دست بردار نیست/ هر روز یک قابلیت تازه/ عکس

  • آناکوندا کنار بزرگترین مار تاریخ با هزار کیلو وزن!/ عکس

  • ادعای ترسناک یک استاد دانشگاه: موجودات فرازمینی در زمین حضور دارند!

منبع: indy100

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2071

به "کامپیوتری که 2 هزار سال قدمت دارد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامپیوتری که 2 هزار سال قدمت دارد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید