چطور به ماچو پیچو، شهر گمشده اینکاها سفر کنیم؟ (قسمت دوم)

به گزارش مجله بابلسر، ماچو پیچو شهر گمشده امپراتوری اینکا، مهم ترین مقصد گردشگری در کشور پرو است. با قسمت دوم مقاله، همراه خبرنگاران باشید.

چطور به ماچو پیچو، شهر گمشده اینکاها سفر کنیم؟ (قسمت دوم)

در شهر Aguas Calientes کجا اقامت کنیم؟

برترین جا برای اقامت در این شهر، هتل Inkaterra Machu Picchu Pueblo است. این اقامتگاه تفریحی در حاشیه شهر و دور از شلوغی شهر قرار گرفته و مجاور جنگل واقع شده است. راه های سنگی باریک هتل از میان فضاهای سبز انبوه می گذرند. در این جهتها از دیدنی پرندگان و ارکیده ها لذت می برید و از استخر و جکوزی فضای باز استفاده می کنید. اتاق های وسیع هتل بسیار راحت است و شومینه دارد تا شب های کوهستان آند را در کنار آنها بگذرانید. فضاهای عمومی هتل، آلاچیق های دنج و جوی گرم و محبت آمیز دارند و کارکنان حرفه ای در خدمت مسافران هستند. هزینه اقامت در این هتل شامل صبحانه و تورهای بازدید از طبیعت اطراف هتل است.

اگر در پی جای راحت تری می گشت که طراحی و فضای جوان پسندتری داشته باشد، هتل El MaPi را آنالیز کنید. این هتل هم از اماکن اقامتی زیرمجموعه Inkaterra است.

علاوه بر اقامت در هتل های این شهر می توانید یک شب را در دروازه های ماچو پیچو بگذرانید. برای کسب این تجربه، یک انتخاب بیشتر ندارید و آن هم لژ کوچک Belmond Sanctuary است و همان طور که تصور می کنید، این اقامتگاه، مقرون به صرفه نیست.

در Aguas Calientes کجا غذا بخوریم؟

این شهر جایی نیست که در آن بتوانید لذیذترین غذاهای پرویی را امتحان کنید اما رستوران های خوبی دارد. در خیابان Pachacutec می توانید رستوران های خوب و قابل قبولی پیدا کنید که انواع غذاها از جمله غذاهای محلی را سرو می نمایند. در هتل Inkaterra Machu Picchu Pueblo هم می توانید غذا بخورید حتی اگر مهمان این هتل نباشید. این هتل دو رستوران دارد که یکی از آنها در کنار جهت قطار قرار گرفته و غذا خوردن در آن تجربه متفاوتی خواهد بود. به خصوص زمانی که قطاری به ایستگاه می رسد.

در Aguas Calientes چه کار کنیم؟

این شهر بر اساس نام چشمه های آب گرمی که در آن وجود دارد نام گذاری شده است. این چشمه ها از ساعت 5 صبح تا 8 شب باز هستند و ورودی آنها 6 دلار است.

نکاتی برای بازدید از ماچو پیچو

بلیط ورودی

اگر به شکل مستقل سفر می کنید، می توانید بلیط های انفرادی ماچو پیچو را از وب سایت آن به نشانی http://www.machupicchu.gob.pe/ بخرید که هزینه آن نفری 45 دلار است. دفاتر رسمی هم برای خرید بلیط وجود دارد که یکی از آنها در کوزکو و دیگری در Aguas Calientes واقع شده است. از این دفاتر می توانید بلیط های انفرادی را یک روز قبل از بازدید بخرید.

چه وسایلی ببریم؟

آب و بارانی همراه ببرید حتی اگر روزی که قصد رفتن به ماچو پیچو دارید، آفتابی به نظر می رسد. زمانی که صحبت از آفتاب می گردد، ذکر این نکته لازم است که لایه اوزون بر فراز ماچو پیچو در معرض خطر است، این مورد را به ارتفاع زیاد منطقه اضافه کنید. در نتیجه شدت تابش خورشید در ماچو پیچو زیاد است. پس کلاه لبه دار داشته باشید و حتما از ضدآفتاب با SPF بالا بهره ببرید. مواد دفع نماینده حشرات را نباید فراموش کنید. برای خرید غذا و استفاده از سرویس بهداشتی باید از دروازه های ورودی خارج شوید. پس پاسپورت خود را همراه داشته باشید. برای ورود دوباره به شهر باید هم پاسپورت و هم بلیط خود را دوباره ارائه دهید.

چه چیزهایی با خود نبریم؟

ورود چتر، عصا و وسایل این چنینی به ماچو پیچو ممنوع است. کسانی که برای راه رفتن به عصا و وسایل مشابه احتیاج دارند باید با پوشش لاستیکی محافظ، نوک آن را بپوشانند.

استفاده از اتوبوس

از شهر Aguas Calientes تا ماچو پیچو را می توانید پیاده طی کنید که حداقل 90 دقیقه طول می کشد. می توانید این جهت را با اتوبوس هم طی کنید که یک جهت 20 دقیقه ای است. اتوبوس ها هر 15 دقیقه حرکت می نمایند و ساعت کار آنها از 5 و نیم صبح آغاز می گردد. هزینه رفت و برگشت برای بزرگسالان 24 دلار و برای بچه ها 12 دلار است. مردم از قبل از این ساعت، در صف ها می ایستند. صف های سوار شدن به اتوبوس هم در جهت رفت و هم در جهت برگشت طولانی است.

دوری از جمعیت گردشگران

اگر شلوغی و ازدحام را دوست ندارید، صبح پس از اینکه به ماچو پیچو رسیدید از جمعیتی که به سمت سازه های اصلی شهر می فرایند فاصله بگیرید و به سمت Guard House بروید. این منطقه بالاتر از بخش اصلی شهر قرار گرفته و معمولا گردشگران کمی به آنجا می فرایند. چون بیشتر آنها به سمت بخش های اصلی شهر هجوم می برند. از این منطقه می توانید در آرامش بیشتری، ماچو پیچو را ببینید.

چه زمانی برای بازدید از ماچو پیچو مناسب تر است؟ صبح یا بعد از ظهر؟

بلیط هایی که برای بازدید از ماچو پیچو تهیه می کنید به شما این فرصت را می دهند که از 6 صبح تا 4 بعد از ظهر وارد مجموعه شوید. ساعت 5 بعد از ظهر مجموعه بسته می گردد و همه باید از آن خارج شوند. اما نمی توان زمان معین و ایده الی برای بازدید از ماچو پیچو مشخص کرد. این روزها، در تمام ساعت های بازدید، ماچو پیچو شلوغ است. در طول فصل بارانی در ساعات صبح احتمال مه گرفتگی بیشتر است. بستگی به سلیقه شما دارد که بخواهید ماچو پیچو را در شرایطی که مه آلود است دیدن کنید یا نه. شاید نتوانید چشم اندازهای کاملی از منطقه ببینید اما مه آلود بودن، فضای مجموعه را مرموزتر و شگفت انگیزتر می نماید.

بعد از ظهرها تقریبا خلوت تر است چون بسیاری از کسانی که با هدف سفر یک روزه از کوزکو به ماچو پیچو سفر نموده اند، به ایستگاه های قطار برمی گردند.

قله هوآینا پیچو (Huayna Picchu)

برای بالا رفتن از این کوه که در مجاورت ماچو پیچو واقع شده است باید بلیط جداگانه تهیه کنید. از آنجایی که تعداد بلیط های این کوه محدود است، باید حتما از قبل آن را رزرو کنید. دیدنی آثار باقیمانده از امپراتوی اینکا از فراز این کوه، یکی از مجذوب کننده ترین بخش های سفر به پرو است که بسیاری از گردشگران آن را از دست نمی دهند. اما توجه کنید که بخش هایی از جهت این کوه بسیار باریک و شیب دار هستند. برای صعود می توانید حرکت خود را از ساعت 7 یا 10 صبح آغاز کنید. بهتر است که ساعت 10 را انتخاب کنید. بلیط این کوه نفری 15 دلار است.

قله ماچو پیچو

این قله هم احتیاج به بلیط جداگانه دارد و بیشتر جهت آن دارای پله است. هزینه بلیط 15 دلار است.

استفاده از راهنما

این منطقه را می توانید به راحتی به یاری یک کتاب راهنما بگشت اما بهتر است که از یک راهنمای خوب بهره ببرید. راهنماها جهتهای متفاوتی به شما نشان می دهند و اطلاعات کافی در خصوص تاریخ، معماری و فرهنگ منطقه در اختیار شما می گذارند. می توانید از شهر یا از درب ورودی مجموعه یک راهنما پیدا کنید.

یک کافه عالی بیرون از گیت های ورودی مجموعه وجود دارد. بوفه لژ Sanctuary تنها انتخاب شما برای غذاخوردن در یک رستوران با سرویس کامل است. البته انتخاب خوبی است اما هزینه زیادی دارد؛ در حدود نفری 40 دلار.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1780

به "چطور به ماچو پیچو، شهر گمشده اینکاها سفر کنیم؟ (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور به ماچو پیچو، شهر گمشده اینکاها سفر کنیم؟ (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید