چرا باید مسائل جامعه را وارد سینما کنیم؟

به گزارش مجله بابلسر، کارگردان فیلم ایتالیا ایتالیا گفت: ما در سینمای ایران ژانر سازی های غلطی داریم. سینمای اجتماعی اصلاً ژانر نیست. ما درام اجتماعی داریم اما ژانری به نام ژانر اجتماعی نداریم.

چرا باید مسائل جامعه را وارد سینما کنیم؟

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، کاوه صباغ زاده در گفت و گو با میزان، درخصوص مسائل حضور تهیه کننده در عرصه سینما گفت: ما تازه چند سالی است که در گیشه با اقبال عموم روبرو شدیم و تا قبل از این فیلم ها از لحاظ مالی سود چندانی نداشتند و حتی الان هم با توجه به تعداد تماشاگران نمی توانیم بگوییم فروش برخی فیلم ها بالاست.

وی درباره پیدا کردن سرمایه گذار برای فیلم ایتالیا ایتالیا اضافه کرد: ما هم برای ساخت این فیلم مانند بسیاری از فیلم ها با مشکل پیدا کردن سرمایه گذار روبرو بودیم اما خوشبختانه با حضور پدرم توانتسم این مشکل را حل کنیم. کلاً ما در فرایند پیدا کردن سرمایه و تهیه کننده مشکل جدی در سینما داریم.

این کارگردان فیلم اولی درباره غلبه فرم در اولین اثرش شرح داد: من نمی توانم بگویم ایتالیا ایتالیا فرم زده است. من بیشتر به دنبال ژانری تازه هستم. به نظر من ژانر اجتماعی مد شده در سینما کمی تنوع را از سینما گرفته است و به نظرم می توان به سراغ ژانر های دیگر رفت.

وی ژانرسازی در سینمای ایران را اشتباه خواند و اضافه کرد: ما در سینمای ایران ژانر سازی های غلطی داریم. سینمای اجتماعی اصلاً ژانر نیست. ما درام اجتماعی داریم اما ژانری به نام ژانر اجتماعی نداریم. ما اینقدر بر این کلمه اجتماعی تاکید کردیم که فیلمهایمان تکراری و شبیه مستند شده اند.

صباغ زاده از دلزدگی مردم نسبت به چنین ژانری اظهار داشت: مردم پول می دهند که در سینما لذت ببرند. نمی خواهند ژانر اجتماعی ببینند چون خودشان در اجتماع زندگی می کنند. داخل خیابان خیلی چیزها تجربه می شود پس چرا باید آن را در سینما دید. بیننده پول می دهد تا کمی در سینما لذت ببرد و از تنوع نور و رنگ و سبکی جدید لذت ببرد پس اصلاً لازم نیست با تمرکز با مسائل اجتماعی به سراغ سینما برویم. مسائل و معضلات اجتماعی که تا دلتان بخواهد هست پس چرا باید آنها را باز هم به سینما بیاوریم.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 374

به "چرا باید مسائل جامعه را وارد سینما کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید مسائل جامعه را وارد سینما کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید