راهنمای سفر به هند از زبان مسافرها

به گزارش مجله بابلسر، توصیه های مسافران برای سفر به هند

هند از جمله کشورهایی است که پر از شگفتی و جاذبه است. به همین دلیل به راحتی می تونید برای سفر به هند برنامه بریزید. اگر فکر می کنین که از سفر به کشوری پر از عجایب همراه با مردمی عجیب اما مهربان هراس دارید یا اینکه می خواهید قدرت و جرات خودتون را بالا ببرید، به شما هندوستان سرزمین عجایب و افسانه ها را پیشنهاد می دیم. گر چه خبرنگاران راجع به همه چی هند نوشته و اطلاعات زیادی را گردآوری کرده اما تجربیات واقعی و توصیه های مسافران برای سفر به هند می تونه بیشتر به شما کمک کنه! اگر ترس از سفر دارید، در تور هند شرکت کنین تا با گروه همراه باشین و اگر می خویان با دوستاتون به این سفر برید، باز هم بهتره که تجربه های آدم ها و مسافرای دیگه رو بخونید.

راهنمای سفر به هند از زبان مسافرها

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

راهنمای سفر به هند

مسافرای زیادی مخصوصا ایرانی ها و زوج های بسیاری به هند سفر کردن. هر کدوم در بلاگ های خودشون (مانند #سبک-تر و #تراوستایل-بلاگ) راجع به سفرهاشون و تجربه هاشون نوشتن. هدایت که می تونن شما رو به سمت مقصدتون هدایت کنن. همه آن نوشته ها رو، اینجا گرد هم آوردیم. پس دیگه لازم نیست کلی تو اینترنت بچرخین و به تک تک وب سایت ها و بلاگ ها سر بزنین. تنها کافیه به جای همه اون ها، این مطلب رو تا خاتمه بخونین و مطمئن باشین که همه چی رو راجع به راهنمای سفر به هند از زبان مسافرها خواندین! توصیه های مسافران برای سفر به هند را اینجا بخونین. حتی به سراغ نکات سفر مسافرها و گردشگرای خانم خارجی هم رفتیم تا مطلب کامل تری جلو رویتان بگذاریم.

نکات سفر به هند از زبان مسافران

اول از همه، به دنبال اطلاعات باشین. سعی کنین قبل از ورود به فرودگاه های هند، کمی راجع به این کشور اطلاعات جمع کنین. اما چه اطلاعاتی به کارتون می یاد؟

نام شهرهای هند رو یاد بگیرید. مثلث طلایی هند به شهرهای دهلی، آگرا و جیپور می گن و این عنوان رو تمام گردشگرای هند می دونن. با شهرهای بمبئی و گوا هم آشنا بشین. کشمیر یا کرالا رو فراموش نکنین. راجع به هر کدوم از این شهرها که خواستین می تونین تو مجله خبرنگاران بیشتر بخونین. تنها کافیه که اسم اون شهر رو تو مجله سرچ کنین.

کمی راجع به جاذبه های گردشگری هند بخونید. قبل از اینکه به هر شهری وارد بشین، جاذبه هاشو بشناسین و بدونین که به دیدن چه دیدنی هایی می خواین برین. مخصوصا سفر اولی ها سعی کنن که بدون برنامه ریزی سفر نکنن. به محض ورود به هند هم سیم کارت هند تهیه کنید. در توصیه های مسافران برای سفر به هند شماره تلفن های ضروری هند را بدانید.

  • پلیس هند: 100
  • آتش نشانی هند: 101
  • اورژانس هند: 102

بعد راجع به مسیرها و دسترسی ها بخونین. هزینه ها رو تا جایی که می تونین از اینترنت و با صحبت در فضاهای اجتماعی از مردم محلی پیدا کنین. برای اقامت هم به سراغ هتل هایی برید که با اینکه در نزدیکی جاذبه های هند هستن اما امکانات رفاهی و خدمات خوبی هم دارن.

هر چی اطلاعات شما بیشتر باشه، شور و شوقتون هم برای سفر به هند بیشتر می شه!

به همه مردم هند و البته آداب و رسوم آن ها احترام بذارین. یادتان باشه که این شمایید که مسافرین و وارد کشور و محل زندگی آن ها شدید. پس شما باید مراقب رفتارتون باشین. با این حال هیچ وقت با مردم هند زیاد صمیمی نشید. آدرس هتل یا مشخصات شخصی تون رو به آن ها نگید.

ورود به هند و بر هم خوردن تمام تصورات شما از این کشور

تجربه سفر به هند می تونه دو تا تجربه متفاوت رو براتون به ارمغان بیاره. یا خیلی سفری عالی و پرخاطره و هیجان انگیز دارین یا آنقدر حالتون بد می شه که دیگه فکر سفر به هند به سرتون نزنه! برای اون مسافرایی که با ورود به هند تو ذوقشون می خوره پیشنهاد می دیم که منتظر بمونن و چند روزی رو به خودشون و البته هند فرصت بدن! البته نکات سفر به هند رو هم فراموش نکنن! با این حال، برای اینکه اتفاق اول برای شما بیفته بهتره همچنان با ما باشین.

هند آمادگی روحی و روانی می خواد

اگر عاشق سفر لوکس و راحتین یا از دلی بلی (اسهالی) می ترسین، حتما به سراغ تور هند، تور بمبئی، تور گوا یا تور مثلث طلایی برین. تا بتونین کاملا روی محل اقامت و خورد و خوراکتون رو راهنمای تور و تورلیدر حساب باز کنین. در غیر این صورت هند رو رها کنین و به سراغ کشورهای دیگه برین.

اما اگر ماجراجوین، عاشق هندین یا از اینکه ازتون پول اضافه بگیرن نمی ترسین، هند تبدیل به مقصد رویایی شما می شه!

در لینک زیر می توانید ویدئویی جذاب از هند را ببینید!

هند و وسواسی ها

بر خلاف عکس هایی که از جاذبه ها و بناهای زیبا و رنگارنگ هند می بینین، خیابون ها و شهرهای هند خیلی کثیفن. هندی ها مردمی هستن که به محیط خونه و تمیزی خونه خیلی اهمیت می دن اما تمیزی محیط بیرون از خونه رو وظیفه خودشون نمی دونن. برعکس فرهنگ ما ایرانی ها، در سفر به هند هیچ کسی رو در بیرون و خیابون نمی بینین که مشغول تمیز کردن جلوی در خونه یا مغازه اش باشه! توصیه های مسافران برای سفر به هند بیشتر راجع به تمیزی است.

اینجا باید مراقب باشید که هر قدمتون رو کجا می ذارین. در تورهای هند راهنماها به شما می گن که قدم ها و کفش هاتون رو کجا بذارین. حتی این کار در هند یک شغل مجزاست! همه جا فضله حیواناتی مانند گاو، فیل، سگ و دیگر حیوانات اهلی رو می بینین. آشغال که دیگه طبیعیه! مردم در هر گوشه و کناری حمام می کنن، … یا حالا کارهایی که جای گفتنش اینجا نیست. پس یادتون باشه بار و بندیل لاکچری برای سفر به هند نبندید. بسیار ساده برید.

شرایط سفر به هند

اول باید ویزای هند رو بگیرید که خیلی ساده و راحته! پرواز هند هم که فقط باید با پرواز ماهان برید! این پرواز رو هم می تونید از سایت خبرنگاران آنلاین خریداری کنید. در توصیه های مسافران برای سفر به هند باید زودتر از زمان های سیزن پرواز خود را بخرید. چرا که هزینه کمتری برای رزرو بلیط هواپیما می پردازین.

لباس های پوشیده در هند چندین مزیت دارد.

از آلودگی ها و گزند حشرات محافظت می شین. آفتاب و گرما مصیبیته! لباس آستین دار و یا شلوار از آفتاب سوختگی جلوگیری می کنه! برای خانم ها، باید بگم که نگاه های مزاحم رو کمتر می کنه! هر چند چون گردشگر و غریبه اید، طبعا همه نگاه ها به سمتتون جلب می شه اما کم کم به این موضوع عادت می کنین!

10 روز هم برای دیدن هند کمه چه برسه به یک هفته!

بیشتر توصیه های مسافران برای سفر به هند در رابطه با مدت اقامت در این کشور است. خیلی از تورها سعی می کنن که مسافرهای هند را در یک هفته به دیدن تمام جاذبه های دیدنی شهرهای گردشگری آن، ببرن! اگر زمان براتون اهمیت داره و می خواین بیشتر جاذبه های دیدنی هند رو هم ببنین خوب تور هند گزینه خوبیه. اما اگر زمان دارید و تنهایی سفر می کنین، پس محدودیت هاتون کمتر می شه و می تونین زمان بیشتری در هند بمونین.

شاید در 10 روز بتونین 3 شهر مثلث طلایی هند رو بازدید کنین.

برای سفر بین شهری در هند: پرواز یا قطار؟

اگر نمی خواین هزینه زیادی بپردازید پس قطار بهترین گزینه است اما باید با شلوغی، تاخیر و زمان طولانی سفر کنار بیاین. هواپیما شما رو سریع تر و راحت تر به باقی شهرها می رسونه اما باید هزینه کرایه تاکسی یا توک توک به مرکز شهر رو هم در نظر بگیرین.

ریکشاو و مترو دهلی رو حتما امتحان کنین

قید دیدن تمام دیدنی های هند را بزنید

هند آنقدر کشور بزرگ و پهناوریه و پر از جاذبه است که نمی تونید همه رو در یک سفر ببینید. در هر شهری مجبور می شین از میان ده ها جاذبه، چند تای آن ها را برای بازدید انتخاب کنید. پس سفرتان را راحت بگیرید. به دیدن هر جاذبه ای که رفتین، زمان بگذارید و سریع به سراغ جاذبه بعدی نرید. اینکه از یک جاذبه نهایت لذت رو ببرید، بهتر از اینه که چندین جاذبه رو با دور تند ببینید و در نهایت فقط خستگی با خودتون به هتل ببرید! از توصیه های مسافران برای سفر به هند منعطف بودن است.

اگر برنامه بازدید از جاذبه و مکانی داشتید و به هر دلیلی به هم خورد، ناراحت نشید. جاذبه ها فراوانند. به راحتی برنامه تان را عوض کنین و به دیدن جاذبه بعدی برین.

بهترین زمان سفر برای مسافران ایرانی به هند

هر گردشگر و مسافری بسته به زمانبدی و شرایطی که داره یک زمان رو برای سفر به هند انتخاب می کنه. با این حال، بعضی از تاریخ ها جذابیت های بیشتر و راحتی بیشتری را برای مسافرای هند دارن. مثلا باید حواستون باشه که تو فصل های موسمی به هند سفر نکنین چرا که آب و هوا به شدت اذیتتون می کنه و ممکنه از هند بیزار بشین.

بهترین زمان سفر به هند برای مسافرای ایرانی زمستان و البته تعطیلات نوروزیه! نه تنها هوا خوبه و هنوز فصل موسمی هند شروع نشده بلکه بیشتر جشنواره های معروف هندی هم در این زمان برگزار می شن. اگر نزدیک عید نوروز به هند سفر می کنین می تونین تو جشن هولی یا همان جشن رنگ های هندی ها شرکت کنین.

پیشنهاد می دیم هتل ارزون نرید

هوشمندانه ترین کار در سفر به هند پرداخت هزینه هتل است. مثل هر چقدر که پول بدی، آش می خوری اینجا کاربرد واقعیشو پیدا می کنه. مطمئن باشین که هتل های 4 ستاره و 5 ستاره هند مناسبترین مکان و شاید تنهاترین مکان اقامت برای بسیاری از ایرانی ها باشه. به سراغ هتل هایی برین که به جاذبه های معروف نزدیکن. اگه تمیزی، راحتی و البته حریم شخصی و امنیت وسایلتون برایتون مهمه به سراغ مهمان خانه ها و هاستل ها نرین. در میان هتل های 3 ستاره هند هم باید بسیار بگردین تا هتلی تمیز و با امکانات اولیه پیدا کنین. پس براساس توصیه های مسافران برای سفر به هند به سراغ هتل ارزون نرید!

بسیاری از هتل های 3 ستاره یا هاستل ها حتی آبگرم هم برای دوش دریافت ندارن. لیست بهترین هتل های شهرهای مختلف هند رو در لینک های پایین می تونین پیدا کنین. برای قیمت اتاق ها هم می تونین به سراغ سایت خبرنگاران برین و به راحتی قیمت ریالی اتاق ها رو پیدا کنین.

با شلوغی و بوق ماشین ها کنار بیاین

هند و محله هاش، خیابوناش و کوچه هاش با بوق ماشین ها، موتورها و ریکشاوها پر شدن. به این صداها عادت کنین. تمام مسافرای هند این موضوع رو یادآوری می کنن.

معرفی بهترین هتل های 4 ستاره دهلی در هند | معرفی بهترین هتل های 5 ستاره دهلی در هند

معرفی بهترین هتل های 4 ستاره جیپور در هند | معرفی بهترین هتل های 5 ستاره جیپور

معرفی بهترین هتل های 4 ستاره آگرا در هند | معرفی بهترین هتل های 5 ستاره آگرا در هند

معرفی بهترین هتل های 4 ستاره بمبئی | معرفی بهترین هتل های 5 ستاره بمبئی

معرفی بهترین هتل های 4 ستاره گوا | معرفی بهترین هتل های 5 ستاره گوا

چه مهارت هایی رو از سفر به هند یاد می گیرین

اینجا یاد می گیرین که همه مردم با انواع نژادها، ادیان، تفکرهای مختلف، آداب و رسوم مختلف و فرهنگ های مختلف رو با صلح و احترام کنار یکدیگر ببینید. تقابل فرهنگ و احترام گذاشتن به ادیان را در اینجا یاد می گیرین.

چونه زدن رو یاد می گیرین.

برای خرید هر کالا و جنسی باید چونه بزنین. چون همه فروشنده ها قیمت های بالا می گن. همه به این موضوع عادت دارن و شما هم اگه می خواین کسی کلاه سرتون نذاره بهتره چونه زدن رو یاد بگیرن. برای کرایه ریکشاو، تاکسی، تو بازار و حتی هتل ها هم چونه بزنین.

نه گفتن رو تمرین کنین

از توصیه های مسافران برای سفر به هند یاد دریافت نه گفتن است. هند مقصد خوبی برای یاد دریافت کلمه نه است. اینجا اگه می خواین اذیت نشین یا سرتون کلاه نذارن باید بدونین چطوری نه بگین والا همه راننده هایی که دنبال مسافر هستن یا فروشنده های دوره گرد به سمتتون حمله می برن.

شستن دست ها بعد از غذا خوردن

هندی ها مخصوصا در بیشتر رستوران هاشون، عادت جالبی دارن. اینکه بعد از خوردن غذا دست هاشون رو می شورن. یک کاسه آب داغ و یک قاچ لیمو برای این کار استفاده می کنن. اول با لیمو دست ها رو خوشبو کنین. بعد با آب داغ بشورید.

هندی ها از هر موقعیتی پول در میارن

در هند دزدی زیاده! پس بسیار مراقب دوربین و مدارک خود باشین. در توصیه های مسافران برای سفر به هند باید گفت که خودتون رو برای پرداخت هر هزینه ای آماده کنید. بهتره که از کیف های مدارک مخفی بخرین و زیر لباس هاتون مخفیش کنین. حتی مراقب کفش هاتون هم باشین. اگه به دیدن مکان های مذهبی هند می رین باید کفش هاتون رو در بیارین. اینجا اگر می خواین کسی کفش هاتون رو نبره باید برای پاییدن کفش هاتون پول بدین. نگهبان کفش با 10 روپیه مراقب کفش هاتون هست.

پخت انواع مرغ را یاد بگیرین

شاید یکی از متداول ترین و البته خوشمزه ترین غذاهای هندی، انواع مرغ هایی هستن که می پزن. در رستوران ها می تونین منوی متفاوتی از انواع مرغ ها رو که هر کدوم متفاوت درست شدن، ببینن و امتحان کنین. از توصیه های مسافران برای سفر به هند اینه که شما هم، طبخ غذای هندی رو یاد بگیرین. همچنین هندی ها سالادهای خوشمزه بسیاری دارن که مطمئنا عاشقشون می شین. متاسفانه عاشقان گوشت قرمز گاو باید قید آن را در هند بزنن!

دستشویی های هندی همانند دستشویی های ایران

حتما دستمال کاغذی با خودتون ببرین. و انتظار زیادی از تمیزی نداشته باشین.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 584

به "راهنمای سفر به هند از زبان مسافرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به هند از زبان مسافرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید