پلی استیشن VR 2 برای اولین بار تمام و کمال نشان داده شد

به گزارش مجله بابلسر، یک سال است که از معرفی اولیه نسل نو هدست واقعیت مجازی سونی که با نام پلی استیشن وی آر 2 (PlayStation VR2) شناخته می شود، سپری شده است. در حالی که در گذشته ظاهر کنترلر و جزئیات سخت افزاری این دستگاه منتشر شده بود اما ظاهر خود دستگاه را تا به حال ندیده بودیم. بالاخره، شرکت سونی از ظاهر پلی استیشن VR 2 رونمایی کرد.

پلی استیشن VR 2 برای اولین بار تمام و کمال نشان داده شد

اگر به تصویر این هدست نگاه کنید، متوجه می شوید که برای تناسب بیشتر ظاهر پلی استیشن VR با ظاهر گوی-مانند کنترلر آن که با نام پلی استیشن VR 2 سنس (PS VR2 Sense) معرفی شده، شباهت و همخوانی دارد. شکل گوی مانند دایره ای همان نمای 360 درجه ای را نشان می دهد و القا می کند که بازیکنان هنگام ورود به دنیای واقعیت مجازی احساس می کنند، بنابراین این ظاهر به خوبی آن را به تصویر می کشد.

از سوی دیگر، طراحی هدست پلی استیشن VR 2 از ظاهر خانواده محصولات پلی استیشن 5 هم الهام گرفته و این در همان نگاه اول هم قابل مشاهده است. طبق گفته های سونی، هنگامی که تیم طراحی آن ها کنسول پلی استیشن را طراحی کرده است، آن ها همچنین طرح و ظاهر نسل بعدی هدست واقعیت مجازی را در فکر داشتند، بنابراین شما متوجه شباهت هایی در ظاهر و احساس آن ها خواهید شد. کنسول پلی استیشن 5 لبه های مسطح دارد زیرا آن دستگاه قرار است بر روی یک سطح صاف قرار داده شود، در حالی که در طراحی هدست پلی استیشن VR 2 تأکید بیشتری بر گرد بودن وجود دارد زیرا قرار است به صورت مداوم با آن سروکار داشته باشید و آن را روی سر خود بگذارید و به همین دلیل شبیه به هدست پالس سه بعدی و کنترلر دوال سنس لبه های گردی دارد.

سونی می گوید که هدف آن ها ایجاد هدستی است که نه تنها به بخش جذابی از دکوراسیون اتاق نشیمن شما تبدیل می شود، بلکه شما را در دنیای بازی غرق می کند، تا جایی که تقریبا فراموش خواهد کرد که در حال استفاده از هدست یا کنترلر هستید. به همین دلیل است که آن ها به ارگونومی هدست توجه زیادی داشته اند و آزمایش های گسترده ای را با توجه اندازه سر افراد مختلف انجام داده اند تا از احساس راحتی آن مطمئن شوند. طبق گفته آن ها، به خاطر متعادل کردن دقیق وزن هدست و داشتن یک هدبند ساده که قابل تنظیم است، بازخوردها از ارگونومی هدست پلی استیشن VR مثبت بوده است و به همین دلیل آن ها همان طرح و مفهوم را برای پلی استیشن VR 2 حفظ کرده اند. سایر ویژگی ها مانند محدوده قابل تنظیم هدست که ناحیه دید آن را نزدیک تر یا دورتر از صورت قرار می دهد و محل قرارگیری جک هدفون استریو نیز همچنان یکسان به جای مانده است. بنابراین بازیکنان با کلیت آن آشنا خواهند بود.

برای هدست پلی استیشن VR 2، با افزودن ویژگی های نو مانند صفحه تنظیم عدسی (لنز)، آن چند قدم جلوتر رفته اند. بنابراین کاربران یک گزینه اضافی برای مطابقت و تنظیم فاصله لنز بین چشم هایشان برای بهینه سازی دید خود در اختیار دارند. سونی همچنین بیان کرده است که با وجود ویژگی های نو اضافه شده مانند موتور داخلی نو برای قابلیت بازخورد لمسی (هپتیک فیدبک) هدست، آن ها پیروز شده اند به یک طراحی باریک تر با کاهش وزن جزئی برسند که البته چالش بسیار دشواری برای طراحان بوده است.

هیدیاکی نیشینو در نوشته خود در سایت رسمی پلی استیشن می گوید که آن ها یک دریچه نو را برای خروج هوا در طراحی پلی استیشن VR 2 تعبیه کرده اند که فکر می کند کاربران از آن لذت ببرند. یوجین موریساوا، مدیر ارشد هنری در شرکت سرگرمی های تعاملی سونی که طراحی هدست پلی استیشن VR 2 را رهبری کرد، توضیح می دهد که چرا این موضوع بخش محبوب او در طراحی این دستگاه بوده است. او می گوید: زمانی که شروع به کار بر روی طراحی هدست پلی استیشن VR 2 کردم، یکی از چیزهایی که ابتدا می خواستم روی آن تمرکز کنم، ایده ایجاد دریچه ای در هدست برای خروج هوا بود، مشابه دریچه های موجود در کنسول پلی استیشن 5 که ورود و خروج جریان هوا را امکان پذیر می کند. مهندسان ما این ایده را به عنوان یک راه خوب برای اجازه تهویه هوا و جلوگیری از مه آلود شدن لنز در زمانی که بازیکنان در بازی های خود غوطه ور هستند، ارائه کردند. من روی طراحی های زیادی برای رسیدن به این هدف کار کردم و در طراحی نهایی، می توانید ببینید که فضای کمی بین سطح بالایی و جلویی میدان دید وجود دارد که حاوی تهویه یکپارچه هوا است. من واقعا به اینکه چگونه این قضیه رخ داد و بازخورد مثبتی که تا به امروز از آن دریافت کرده ام، افتخار می کنم. امیدوارم طرفداران پلی استیشن هم موافق آن باشند من نمی توانم بیش از این صبر کنم تا آن ها بتوانند خودشان تجربه با هدست را امتحان کنند.

همچون پلی استیشن 5 و دوال سنس، روی بدنه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR 2 نمادهای بسیار کوچک پلی استیشن حک شده اند. علاوه بر این، راه اندازی پلی استیشن VR 2 به سادگی فقط با یک سیم انجام می شود تا کار شما برای تجربه سریع بازی ها راحت تر شود. کیت های توسعه پلی استیشن VR 2 در حال حاضر در اختیار توسعه دهندگان مختلف قرار گرفته است و به نظر می رسد در ماه های آینده باید منتظر معرفی موجی از بازی های این پلتفرم و همچنین اعلام تاریخ عرضه و قیمت آن باشیم.

منبع: PlayStation Blog

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1882

به "پلی استیشن VR 2 برای اولین بار تمام و کمال نشان داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن VR 2 برای اولین بار تمام و کمال نشان داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید