وظیفه اصلی دانشگاه، آموزش و پژوهش است

به گزارش مجله بابلسر، موحدی گفت: وظیفه اصلی دانشگاه، آموزش و پژوهش بوده و همه چیز مبتنی بر آن است.

وظیفه اصلی دانشگاه، آموزش و پژوهش است

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا موحدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف در آئین تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه شریف در سال 1400 که هم اکنون در دانشگاه شریف در حال برگزاری است، گفت: اگر دانشگاهی اثرگذاری اجتماعی داشته باشد باید بتواند در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه فناوری متناسب با نیاز جامعه فعال باشد.

او افزود: وظیفه اصلی دانشگاه، آموزش و پژوهش است و همه چیز مبتنی بر آن بوده، بنابراین باید بتواند در برای ارتقای بیشتر فناوری، فعالیت کند.

موحدی شرح داد: پژوهش های بنیادی و پژوهش های کاربردی به عنوان دو تحقیق مهم در پژوهشکده های دانشگاه شریف انجام می شوند و دارای خروجی های علمی هستند که منجر به کسب اعتبار جهانی می شوند و سرآمدی دانشگاه را در حوزه پژوهش رقم می زنند و منجر به اثرگذاری اجتماعی خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف ادامه داد: بیشتر فارغ التحصیلان این دانشگاه در مرکز رشد و پارک علم و فناوری فعالیت می کنند.

او گفت: خروجی پژوهش، پژوهش های کاربردی، توسعه فناوری، توسعه محصول، تجاری سازی فناوری و ایجاد کسب و کار ها و پایداری آن ها به جامعه و صنعت می رود و سپس به دانشگاه باز می گردد.

موحدی گفت: از سال 79 مذکر کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف آغاز به فعالیت کرد و اولین حرکت را در حوزه های نوآوری و فناوری انجام داد و به عنوان دانشگاه نسل دوم و سوم و چهارم و اثرگذار انجام داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1786

به "وظیفه اصلی دانشگاه، آموزش و پژوهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وظیفه اصلی دانشگاه، آموزش و پژوهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید