نقش ساندویچ پانل در ساختمان سازی

به گزارش مجله بابلسر، خبرگزاری خبرنگاران- با پیشرفت روز افزون صنعت ساختمان سازی و تولید انواع ساختمان های مهندسی همچون ساختمان های سبک، ساختمان های از پیش ساخته شده، ساختمان های متحرک و هتل های سر به فلک کشیده، نیاز مبرم به مصالح نو و هم استفاده از علم و تکنولوژی در مصالح ساختمانی احساس می شود. به همین منظور مهندسان و محققان در زمینه مصالح ساختمانی طراحی های نوی را به ثبت رسانده اند. ساندویچ پانل یکی ازنوترین مصالح ساختمانی است که چند سالی در صنعت ساختمان سازی به صورت فراوان استفاده می شود. استفاده از ساندویچ پانل در این صنعت انتخابی هوشمندانه برای صرفه جویی در هزینه هاست.

نقش ساندویچ پانل در ساختمان سازی

پیشنهاد می کنیم که برای مطالعه دقیق تر به مطلب بهترین ساندویچ پانل مراجعه نمایید تا بتوانید با منظور ما را بیشتر آشنا شوید.

مشخصات فنی ساندویچ پانل

پانل های ساندویچی به طور کلی از سه لایه اصلی شامل دولایه ورق بیرونی و یک لایه میانی به نام عایق تشکیل می شوند. ورق های خارجی این پانل ها از جنس آلوزینک، گالواهمه و یا آلومینیوم هستند و لایه عایق میانی از فوم پلی یورتان، پلی استایرن، فوم XPS ، پشم شیشه و یا پشم سنگ تشکیل می شود. این پانل ها برحسب سفارش مشتری تولید می شوند و از تنوع طرح و رنگ بالای برخوردار هستند.

انواع ساندویچ پانل در ساختمان سازی بر اساس کاربرد

ساندویچ پانل سقفی

این متریال از کاربردی ترین سازه ها در ساختمان سازی است. با توجه به شرایط آب و هوایی ضخامت آن متغیر است. دامنه کاربرد ساندویچ پانل سقفی گسترده و وسیع می باشد و در سقف انواع سازه های پیش ساخته، سردخانه ها، انبارها، سالن ها و اماکن ورزشی، سوله سازی و حتی کانتینرهای حمل و نقل، ساختمان های ویلایی و آشیانه های هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که ایمنی و کیفیت در این مکان ها بسیار با اهمیت است.

ضخامت این محصول بر اساس سلیقه مشتری از 4 الی 5 سانتی متر متغیر است. همچنین عرض آن هم حدودا 8.8 سانتی متر است. از این میزان حدود 7 سانتی متر شامل اورلپ پانل می شود. همچنین حدود 1.8 سانتی متر هم عرض مفید آن است.

ساندویچ پانل دیواری

بهترین گزینه برای پوشش دیوارها با وزن پایین و استحکام بالا، ساندویچ پانل دیواری است. این پانل در انواع ساده، پیچ دار و طرح دار تولید می شود. به همین خاطر در کنار مزایای گوناگون، از لحاظ ظاهری هم مطابق با انواع سلیقه ها می باشد. به دلیل ضریب انتقال حرارتی بالا، این پانل نسوز و کندسوز است. همین ویژگی بسیار مهم و کاربردی باعث شده در کارخانجات، سوله ها و یا انبارها و... از آن استفاده شود. ضخامت پانل های دیواری بین 0.5 الی 0.7 میلی متر است. عرض ثابت این ساندویچ پانل ها هم 1.15 است، و عرض مفید آن به 1.13 سانتی متر می رسد.

انواع ساندویچ پانل در ساختمان سازی بر اساس نوع عایق

ساندویچ پانل پلی استایرن

ساندویچ پانل پلی استایرن عایق صوتی با وزن بسیار سبک می باشد. که از لحاظ اقتصادی استفاده از آن مقرون به صرفه است. پانل پلی استایرن قابل اشتعال بوده و به نام عایق حرارتی نمی توان از آن استفاده کرد.

پانل پلی یورتان

هزینه این نوع ساندویچ پانل در ساختمان سازی نسبت به دیگر پنل ها بیشتر بوده و از آن جا که عایق حرارتی می باشد در مکان هایی که نیاز به عایق حرارت وجود دارد استفاده می شود. وزن سبک و مقاومت حرارتی بالا موجب شده تا این پنل ها مناسب ترین مصالح در سازه های سبز باشند.

ساندویچ پانل پشم سنگ

پشم سنگ هم عایق حرارتی و هم عایق صوتی محسوب می شود. و مقاومت آن در برابر آتش از پلی یورتان بالاتر است. تنها مشکل نفوذ آب در این پنل ها دیده شده که باید اقدامات لازم برای عایق بندی انجام شود.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل در ساختمان

  • سبک سازی سازه
  • افزایش ایمنی در برابر زلزله
  • کاهش قابل ملاحظه هزینه ها
  • حمل و نقل آسان و سرعت نصب و راه اندازی بالا
  • باعث صرفه جویی در هزینه های سرمایشی و گرمایشی می شود.
  • کاهش مصرف انرژی در ساختمان
  • دوست دار محیط زیست بوده و در تمام اقلیم های جغرافیایی کاربرد دارد.
  • نگهداری و تمیز نمودن آن ها ساده است.
  • در مقابل رطوبت هوا مقاوم است و دچار خورده گی و پوسیده گی نمی شود.
  • تنوع رنگی ساندویچ پانل در ساختمان سازی

نصب ساندویچ پانل

اجرا و نصب ساندویچ پانل آسان و راحت است ولی اگر بخواهیم شناسه ها و ویژگی های فنی و راه کارهای آن را در نظر بگیریم کاری سخت و پیچیده به نظر خواهد آمد و از طرفی به ساختار و انسجام مواد به کار رفته در ساندویچ پانل بستگی دارد.

نصب سریع و آسان ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری که برای فضاهای تجاری، صنعتی، کشاورزی و انواع سالن ها و نصب ساندویچ پانل پیش ساخته به منظور حفاظت از سطوح بزرگ و یکنواخت بهترین گزینش و یک راه اقتصادی است.

اما در این حین برای نصب ساندویچ پانل ها باید به یک سری نکات مهم توجه ویژه کرد:

  • برای آب بندی کردن پروژه دقت به متد قرارگیری نری و مادگی ساندویچ پانل دیواری حائز اهمیت است.
  • برای درزبندی و آب بندی مناسب استفاده از چسب سیلیکون توصیه می شود.
  • با توجه به رعایت فاصله مجاز بین ساندویچ پانل ها تکیه گاه مناسب برای سفت کردن پیچ ها ضروری است.
  • به فاصله بین ستون ها، عرض و ارتفاع پانل ها و محل قرار گیری پانل ها و میزان وزش باد در منطقه باید توجه شود.
  • از پیچ های واشر داری که مخصوص نصب ساندویچ پانل های دیواری و ساندویچ پانل های سقفی است استفاده شود.
  • بحث دیگری که در زیبایی و آبندی مناسب سازه ها مطرح است به کار گیری فلاشینگ ها و آبروها برای نصب ساندویچ پانل های سقفی در جایگاه مناسب خود است.

یک خرید اقتصادی و مطمئن با کبیر پانل

ساندویچ پانل ها بر اساس نوع و ابعاد آن قیمت متفاوتی دارند. چرا که این سازه ها بسته به ابعاد مد نظر مشتری تولید می شوند، از همین رو باعث می شود که قیمت های متفاوتی داشته باشند. مجموعه کبیر پانل با سابقه ای درخشان، تولید کننده انواع ساندویچ پانل با کیفیت بسیار بالا می باشد. این مجموعه دارای خط تولید پیشرفته و بروز اروپایی و گواهینامه استاندارد هم است. استفاده از ماشین آلات بروز و دارای آخرین تکنولوژی در کنار متخصصان کارآمد، موجب افزایش کیفیت و رضایتمندی مشتریان شده است.

آدرس : تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، بلوار 24 متری، نبش پنجم شرقی، پلاک 27، واحد6

ایمیل: [email protected]

https://panelkala.org

09128481449

02128424830

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1629

به "نقش ساندویچ پانل در ساختمان سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش ساندویچ پانل در ساختمان سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید