موزه مادام توسو

به گزارش مجله بابلسر، مسجمه های شگفت انگیز در موزه مادام توسو

شاید بین جاذبه های بسیاری از کشورهای جهان نام موزه مادام توسو را شنیده اید. موزه ای که که مرکز آن در لندن است و در آن قرار نیست آثار تاریخی ببینید! این موزه به نام موسس آن ماری گروشوتس استراسبورگ معروف به مادام توسو است و در آن مجسمه های آدم های معروف جهان به نمایش گذاشته می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موزه جالب بدانید.

موزه مادام توسو

مادام توسو نام زن هنرمند و مجسمه سازی بود که در سال 1761 میلادی در قلب فرانسه، پاریس به جهان آمد. با تمام شدن سال های کودکی و رسیدن نوجوانی، او به همراه دایی مجسمه ساز خود به نام فیلیپ کورتیوس به شهر ورسای رفت تا ساخت مجمسه های مومی را یاد بگیرد، سال ها گذشت و او در آستانه سی سالگی دیگر یک هنرمند حرفه ای در این زمینه شد تا اینکه تصمیم به برپایی نمایشگاه مجسمه های مومی در شهرها و کشورهای مختلف گرفت. اولین نمایشگاه او چیزی حدود شش ماه با استقبال بی نظیری روبرو شد و در نمایشگاه های بعدی نیز هنر دست او برای بارها مورد تحسین عموم نهاده شد. مادام توسو در نهایت یک نمایشگاه دائمی از مجسمه هایش را در لندن برگزار کرد. آنچه که در خصوص شخصیت مادام توسو بسیار با ارزش و مورد احترام است سختکوشی او در کنار هنر بی نظیرش است. در طی سال ها این زن هنرمند با مسائل زیادی در این راه دست و پنجه نرم کرد. جدایی از همسر، شکستن کشتی حامل مجسمه ها در دریا و آتش زدن نمایشگاهش به وسیله شورشیان هم نتوانستند او را تسلیم نمایند، همین روحیه قوی بود که باعث شد در هفتاد سالگی نیز برای بار دیگر نمایشگاهی برپا کند.

مادام توسو مجسمه های شخصیت های معروف و تاریخی را چنان با ظرافت و دقت از جنس موم می ساخت که تفاوت آنها با نسخه واقعی در بیشتر مواقع سخت می گردد! او برای ساخت مجسمه هر شخصیت به مطالعه و آنالیز زندگی او می پرداخت تا اثری دقیق و فوق العاده شبیه به شخص مورد نظرش را خلق کند. با مرگ مادام توسو در سال 1850 آثار او که نمونه های بسیار با ارزشی هستند در موزه مادام توسو به نمایش گذاشته می شوند، موزه ای که در زمان حیات او به وسیله شرکتی که در زمان زنده بودنش ثبت کرد، اداره می گردد.

اگر به لندن، لاس وگاس، واشنگتن، آمستردام و یا برلین سفر کردید پیشنهاد می کنیم در برنامه سفرتان بازدید از این موزه را نیز قرار دهید، موزه ای که گردشگران بسیاری برای تماشای آن روبروی موزه صف می کشند! در موزه مادام توسوی لندن میان آن همه مجسمه های شخصیت های معروف در گوشه ای نیز مجسمه ای پیرزنی را می بینید که برایتان ناآشنا خواهد بود. اما یقینا وقتی متوجه شوید او مجسمه مادام توسو است حسابی شگفت زده می شوید، آخرین اثری که مادام توسو قبل از مرگش خلق کرد.

بین آثار او شخصیت های معروف سیاسی، هنری، علمی، تاریخی و … می بینیم. گاهی مجسمه افرادی را می بینید که حسابی شگفت زده تان می نمایند، یکی از قسمت های بسیار جالب موزه مادام توسو بخش هنرمندان است. در این قسمت مجسمه بازیگران، نقاشان و هنمرندان معروف جهان را خواهید دید. راه او هنوز به وسیله هنرمندان مجسمه ساز ادامه دارد و مجسمه های زیبایی از شخصیت های زنده و رفته معروف در جهان به نمایش گذاشته می شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1879

به "موزه مادام توسو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه مادام توسو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید