معماری مساجد و معماری مدرن در شیراز

به گزارش مجله بابلسر، طراحی مدرن مسجد محمد رسول الله در شیراز به گونه ای است که آن را به عنوان نمونه بارزی از ترکیب سنت دیرین ساخت مساجد با معماری مدرن و طراحی پیشرفته در معماری معرفی می نماید.

معماری مساجد و معماری مدرن در شیراز

جهت دریافت خدمات دیزاین آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

این بنا که کاری از Paya Payrang Architectural Group است با مساحتی بالغ بر 2 هزار و 750 متر مربع در سال 2016 ساخته شده است.

در احداث این مسجد کارفرما از معماران و طراحان خواسته بود تا این مسجد را با حداکثر ظرفیت در محلی طراحی نمایند که توسط درختان کهنسال 70 ساله و خیابان های اصلی احاطه شده است.

ترکیب سنت معماری مساجد با معماری مدرن در شیراز

در مرحله اول، با توجه به شرایط پروژه، الگوی مسجد بدون حیاط در نظرگرفته شد؛ چرا که مسجد بین انبوهی از درختان قرار گرفته است. پس از آن با توجه به قدیمی بودن سالن اقامه نماز و به عنوان بخشی از تاریخ بنا، طرحی تازه از گنبد شکل گرفت.

در ادامه دو ورودی برای معماری مساجد در نظر گرفته شد که با یک رواق (که عنصر مهمی در طراحی مساجد ایرانی است) به یکدیگر متصل شدند.

دیوار آجری رواق، افزون برچشم انداز مناسب، مسجد را با گذرگاه شلوغ پیوند داده است. همچنین در کنار ورودی ها و دو سوی گنبد، دو مناره با ظاهری چرخشی طراحی شده که نماد مسجد محسوب می شوند.

نمای ساختمان از سنگ پوشیده شده که ظاهری سنگین، با وقار و ساده به بنا بخشیده است.

برای دیدن مطالب بیشتر در خصوص معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از خبرنگاران دیدن کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 467

به "معماری مساجد و معماری مدرن در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری مساجد و معماری مدرن در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید