مرمت و پژوهش اشیای 3 هزار ساله کشف شده در خلخال

به گزارش مجله بابلسر، سرپرست تیم کاوش نجات بخشی گورستان چالادئم شال خلخال گفت: جام و اشیای کشف شده 3 هزار ساله در منطقه شال خلخال در حال حاضر در مخزن اشیای موزه باستان شناسی اردبیل نگهداری شده و در مرحله مرمت و پژوهش است.

مرمت و پژوهش اشیای 3 هزار ساله کشف شده در خلخال

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران انلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رضا شایقی، سرپرست تیم کاوش نجات بخشی گورستان چالادئم شال خلخال در استان اردبیل اضافه کرد: جام و اشیای کشف شده در منطقه شال خلخال که در سال 97 مورد کاوش باستان شناسی نهاده شد، در حال حاضر در مخزن اشیای موزه باستان شناسی اردبیل نگهداری و تحقیقات در خصوص این اشیا در حال اجرا است.

وی گفت: با توجه به اهمیت آثار کشف شده پژوهش ها در این زمینه زمانبر بوده که فهرست این آثار و اشیا به پژوهشکده باستان شناسی وزارت میراث فرهنگی ارسال شده است.

شایقی اعلام کرد: مجوز کاوش اضطراری این اشیا در سال 97 از پژوهشکده باستان شناسی برای مدت یک ماه صادر شد که در این مدت عملیات کاوش در منطقه شروع و اشیای تاریخی کشف شد.

سرپرست تیم کاوش نجات بخشی گورستان چالادئم شال خلخال گفت: این اشیا اغلب آیینی، مذهبی و نظامی شامل جنگ افزارهای عصر آهن است که تا چند ماه آینده نتیجه تحقیقات در این زمینه اعلام خواهد شد.

رئیس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز اظهار کرد: این اشیا با اولویت مرمت، حفاظت، تثبیت و مطالعه در مخزن موزه باستان شناسی در حال نگهداری است.

سیدروح الله محمدی اعلام کرد: این اشیا و آثار در مرحله مرمت و تحقیق بوده تا اطلاعات لازم در خصوص قدمت آنها حاصل گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اشیا و آثار به محض اتمام تحقیقات در موزه خلخال به نمایش گذاشته می گردد.

نادر فلاحی اضافه کرد: اشیای کشف شده در این منطقه که مهمترین آنها جام نقره ای نفیس سه هزار ساله است، مربوط به دوره مانایی بوده و پس از تحقیقات به موزه خلخال انتقال می یابد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 535

به "مرمت و پژوهش اشیای 3 هزار ساله کشف شده در خلخال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت و پژوهش اشیای 3 هزار ساله کشف شده در خلخال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید