ماجرای هدیه 500 میلیون دلاری امیر قطر به رئیسی چه بود؟

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران، یک سایت عربی مدعی شد که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر یک ایرباس لوکس مدل A380 به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران هدیه داد.

ماجرای هدیه 500 میلیون دلاری امیر قطر به رئیسی چه بود؟

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

این اقدام امیر قطر پیش از این سابقه داشته است. امیر قطر پیش از این هم یک فروند هواپیمای لوکس 400 میلیون دلاری را به اسم هدیه ویژه به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هدیه داده بود.

آن موقع رسانه ها نوشته بودند: امیر قطر این هدیه را برای نشان دادن دوستی خود به اردوغان و اعتماد به ترکیه تقدیم نموده است. تقدیم این هدیه بعد از آن اجرا شده بود که رئیس جمهور ترکیه علاقه خود به هواپیما را که از نوع بویینگ 8-747 بود ابراز نموده بود.

اما آیا این خبر صحت دارد؟ منبع این خبر سایت مباشر العرب بوده که خبر را با استناد به تصویری منتسب به توییتر فارس بین الملل منتشر نموده. اما آنگونه که فارس اطلاع داده خبرگزاری و توییتر فارس چنین خبری را منتشر ننموده بود و گویا این تصویر با تصویری از عین الاسد، فوتوشاپ (دستکاری) شده است.

فارس در شرح این مطلب نوشته: درحالی که روز گذشته فارس، خبری را با اسمصابرین نیوز از حمله موشکی به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق که در اختیار نیروهای آمریکایی است، اطلاع داد با تصویری از پایگاه عین الاسد توییت کرد بود، این سودجویان خبر جعلی هدیه هواپیمای تجملی به رئیسی را با همان تصویر پایگاه خبری عین الاسد جعل کردند!

هواپیمای 400 میلیون دلاری

اما چه چیزی سبب شد که چنین هدیه ای باورپذیر گردد و خبر آن انعکاس پیدا کند؟ علت این بود که چنین هدایایی در دنیا مسبوق به سابقه است. مثلا امیر قطر پیش از این یک هواپیمای لوکس 400 میلیون دلاری را به اسم هدیه ویژه به رئیس جمهور ترکیه هدیه داده بود.

هواپیمای اردوغان دارای 76 جایگاه و هفت اتاق خواب و دو سال پذیرایی است. قطر این هواپیما را سه سال پیش خریداری نموده است.

هواپیمای لوکلسی که امیر قطر به اردوغان هدیه داده است.

بعلاوه ولید بن طلال، شاهزاده سعودی دستور داده بود که برای خودش یک هواپیمای شخصی بسازند و آن را به یک کاخ سلطنتی مجلل تبدیل نمایند.

این هواپیما در منابع مختلف قیمت های متفاوتی دارد. در سال 2007 حدود 500 میلیون دلار قیمت داشت و در سال 2018 حدود 445 میلیون دلار بوده است. احتمالا این قیمت ها برای زمانی است که این هواپیما غول آسا برای مسافربری استفاده گردد، گفته شده که اگر قرار باشد به یک هواپیما لوکس تبدیل گردد 200 میلیون دلار دیگر به ارزش آن اضافه می گردد.

ایرباس A380 سفارشی شده شاهزاده سعودی.منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1545

به "ماجرای هدیه 500 میلیون دلاری امیر قطر به رئیسی چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای هدیه 500 میلیون دلاری امیر قطر به رئیسی چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید