قبل از خرید ویلا در شمال به این نکات توجه کنید

به گزارش مجله بابلسر، اگر دوست دارید تا یک زندگی آرام و یا یک تعطیلات خوب و به دور از شلوغی شهر و آلودگی هوا داشته باشید خرید خانه یا خرید ویلا در شهرهای شمالی یک پیشنهاد فوق العاده برای شماست.

قبل از خرید ویلا در شمال به این نکات توجه کنید

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

با خرید ویلا در شمال می تونید از هزینه های سالانه که برای اجاره کردن ویلا پرداخت می کردید راحت بشید و یک سرمایه گذاری مهم انجام بدید. اما این نکته رو از قلم نیاندازید که خرید ویلا در شمال به راحتی خرید یک آپارتمان در شهر نیست و چالش های خاص خودش رو داره. در نتیجه قبل از اینکه اقدام به خرید کنید به نکات گفته شده در ادامه این مطلب توجه کنید تا در آینده به مسئله ای برخورد نکنید.

انتخاب ویلا

ویلای جنگلی دوست دارید یا ویلای ساحلی؟

شهرهای شمالی در ایران به دو بخش جنگلی و ساحلی تقسیم می شوند. همون طور که از اسمشون پیداست به ویلاهایی که در نزدیکی دریا هستند، ویلاهای ساحلی و به ویلاهایی که در جنگل هستند ویلاهای جنگلی گفته می گردد. هر کدوم از این ویلاها ویژگی های منحصر به فرد خودشون رو دارند. شما چطور فکر می کنید؟ ویلای ساحلی یا جنگلی؟ کدوم یکی مناسب شماست؟

ویلاهای ساحلی

ویلاهای ساحلی، ویلاهایی هستند که در نزدیکی ساحل و با چشم انداز دریا ساخته می شوند. معمولا بیشتر این ویلاها در داخل شهرها هستند و دسترسی بسیار خوبی به مرکز شهر و جاده های اصلی دارند. ویلاهای ساحلی به خاطر قرار دریافت در نزدیکی دریا معمولا محیط شلوغ و پر هیجانی دارند. اگر دوست دارید که ویلایی با چشم انداز آبی دریا داشته باشید بهترین گزینه برای شما خرید ویلا در مازندران است. اما باید به این نکته هم توجه کنید که ویلاهای ساحلی به خاطر نزدیک بودن به دریا در فصل تابستان دمای بسیار شرجی دارند که مناسب برای همه افراد نیست. علاوه بر این موضوع، این ویلاها چون در نزدیکی ساحل و رطوبت دریا و دمای شرجی قرار دارند باید به طور مرتب هر چند وقت یکبار مورد آنالیز قرار بگیرند.

ویلاهای جنگلی

اگر جزو اون دسته از افرادی هستید که دوست دارید در یک طبیعت بکر همراه با آب و هوای مناسب و آرامش اقامت داشته باشید، ویلاهای جنگلی مناسب شماست. بیشتر ویلاهای جنگلی در کوهپایه ها با منظره جنگل و رودخانه قرار گرفته اند. از معایب ویلاهای جنگلی می توان به : دور بودن از مرکز شهر، نداشتن امنیت، عدم دسترسی به امکانات رفاهی اشاره نمود.

ویلاهای شهرکی

به ویلاهایی که در یک زمین بسیار وسیع به صورت مستقل و جداگانه ساخته می گردد، ویلای شهرکی گفته می گردد. بیشتر ویلاهای شهرکی توسط یک نگهبان به صورت 24 ساعته مراقب می گردد و ورود افراد متفرقه در آن ممنوع است. اگر امنیت داشتن برای شما در اولویت است، ویلاهای شهرکی بهترین گزینه برای شماست. در بیشتر ویلاهای شهرکی امکانات رفاهی مثل: زمین بازی بچه ها، زمین ورزشی و فضای سبز وسیعی وجود دارد که در بیشتر مواقع جوابگوی نیازهای افراد است.

ویلاهای شهرکی از قوانین و مقررات ویژه ای برخوردار است که تمام افراد را ملزم به رعایت کردن آن می نماید. در صورتیکه قصد فروش این ویلاهارو داشته باشید باید کمی منتظر بمانید چرا که این نوع ویلاها معمولا مشتریان خاصی دارند و خیلی عامه پسند نیستند.

مزایای ویلاهای شهرکی

قیمت بهتر

شهرک های ویلایی به دلیل استفاده بیشتر از فضا و خرید مصالح به صورت عمده به نسبت سایر ساخت و سازها هزینه کمتری پرداخت می نمایند و در نهایت با قیمت مناسب تری هم ویلا رو به خریدار می فروشند.

امنیت بیشتر

همون طور که در موارد بالا اشاره نمودیم امنیت داشتن یکی از ویژگی های بسیار مهم در انتخاب ویلا است. ویلاهای شهرکی به علت داشتن نگهبانی 24 ساعته می تونه تضمین خوبی برای امنیت باشه.

امنیت بالا در معامله

یکی از مهم ترین نگرانی ها در زمان خرید ویلا، امنیت و صحت معامله است. که با خرید ویلاهای شهرکی این نگرانی شما کاملا بر طرف می گردد. چرا که شرکت های سازنده ویلاهای شرکتی کاملا با قوانین و مقررات آشنایی دارند و دارای مجوزهای لازم برای ساخت و ساز هستند. در نتیجه خرید شما تضمین شده است.

داشتن امکانات اولیه مانند کنتور آب، برق و گاز

تامین امکاناتی چون آب، برق و گاز برای یک ویلا در نقاط شمال کشور در بعضی از مواقع با مسائل بسیاری همراه است. اما افرادی که اقدام به ساخت ویلاهایی شهرکی می نمایند این مشکل را کامل بر طرف نموده و تمام مجوزهای لازم را دریافت می نماید. در نتیجه در رابطه با این موضوع نگرانی و دغدغه ای نخواهید داشت.

تنوع داشتن در ساخت

شهرک های ساحلی در ساخت، تنوع بالایی دارند و در حال حاضر 3 نوع شهرک ویلایی ساحلی، جنگلی و معمولی در شمال کشور وجود دارد که شما می توانید با توجه به علایق شخصی خود یک انتخاب درستی را داشته باشید.

برای خرید ویلا به املاک های معتبر مراجعه کنید

خرید ملک در هر نقطه ای از ایران و یا حتی خارج از ایران یک معامله بسیار مهم و حساس در طول زندگی هر فردی است. که اگر به درستی صورت نگیرد می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. بنابراین برای خرید ویلا در شمال به این موضوع دقت کنید که آژانس املاک معتبری پیدا کنید و هرگز بدون حضور مشاور املاک قولنامه ای تنظیم نکنید و حتما بعد از انجام معامله کد رهگیری دریافت کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 864

به "قبل از خرید ویلا در شمال به این نکات توجه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از خرید ویلا در شمال به این نکات توجه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید