فیلم های جشنواره کن که می توانند مدعی جایزه اسکار باشند

به گزارش مجله بابلسر، ستون نویس هالیوود ریپورتر به آنالیز فیلم های کن که می توانند مدعی جایزه اسکار هم باشند، پرداخت.

فیلم های جشنواره کن که می توانند مدعی جایزه اسکار باشند

به گزارش خبرنگار به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره فیلم کن و جوایز آموزشگاه اسکار تاریخچه پیچیده ای دارند. در طی تاریخ جشنواره بسیاری از فیلمساز ها به خصوص از هالیوود، از ترس اینکه آثارشان برچسب فیلم هنری بخورد، از فرستادن آثار مدعی اسکار خود به مشهور ترین جشنواره فیلم دنیا خودداری می نمایند.

از طرفی رای گیری برای نامزد های اسکار فاصله ای حدوداً شش ماهه با برگزاری جشنواره کن دارد. شاید به همین علت است که فقط دو فیلم هم جایزه نخل طلا گرفته اند و هم جایزه برترین فیلم اسکار. اولین بار فیلم مارتی محصول سال 1955 این دو جایزه را گرفت و آخرین بار هم در سال 2019 فیلم انگل پیروز به کسب نخل طلا و برترین فیلم اسکار شد.

اما سال جاری با توجه به اینکه جشنواره کن از ماه می به ژوئیه منتقل شده، فاصله زمانی کن و شروع فصل اسکار به دو ماه کاهش پیدا نموده تا در این دوره تاثیر کن در جوایز آموزشگاه را بیش از هر زمان دیگری بدانیم.

فیلم افتتاحیه کن، آنِت به کارگردانی لئو کاراکس است که حتی با وجود نقش آفرینی بازیگرانی مثل آدام درایور و ماریون کاتیلارد که سابقه برنده شدن اسکار را دارند، حضورش در اسکار قطعی نیست.

البته، فیلم گزارش فرانسوی ساخته وس اندرسن هم می تواند از مدعیان اسکار باشد. این فیلم قرار بود در جشنواره کن سال گذشته نمایش داده گردد، اما بعد از لغو کن به علت شرایط کرونا، این فیلم هم یک سال صبر کرد تا بتواند در جشنواره سال جاری رونمایی گردد. فیلم هتل عظیم بوداپست او در سال 2014 به جای جشنواره کن در جشنواره برلین نمایش داده شد و در ادامه پیروزیت هایش توانست در 9 بخش اسکار از جمله برترین فیلم نامزد گردد.

ستون نویس هالیوود ریپورتر در ادامه به فیلم های بیشتر از بخش رقابتی کن پرداخت و از فیلم قهرمان اصغر فرهادی که سابقه دریافت دو جایزه اسکار را هم دارد نام برد. این ستون نویس از بخش فیلم های رقابتی، راکت قرمز و بندتا را انتخاب نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1597

به "فیلم های جشنواره کن که می توانند مدعی جایزه اسکار باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های جشنواره کن که می توانند مدعی جایزه اسکار باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید