فوندل پارک آمستردام؛ معروف&zwnjترین پارک شهری هلند، عکس

به گزارش مجله بابلسر، فوندل پارک (Vondelpark) شهر آمستردام که به عنوان معروف‌ترین پارک شهری در کشور هلند شناخته می‌شود، سالانه بیش از ده میلیون بازدید کننده دارد.

فوندل پارک آمستردام؛ معروف&zwnjترین پارک شهری هلند، عکس

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

بخشی از این آمار قابل توجه به دلیل تاریخچه جالب و ماندگار آن در فرهنگ مردم هلند‌ است. در ادامه به اختصار، به تاریخچه پیدایش این پارک می‌پردازیم.

تاریخچه پیدایش فوندل پارک

قبل از قرن نوزدهم، قسمت‌های جنوبی کانال آمستردام خالی از سکنه بود. در سال 1846 میلادی، گروهی از شهروندان ثروتمند تصمیم گرفتند که این منطقه باتلاقی را به یک مکان تفریحی تبدیل نمایند و برای این کار از معمار معروف یان دیوید زوکر خواستند تا یک پارک خصوصی طراحی کند. یک سال بعد، برنامه‌ها به خوبی پیش رفته بود و بخش اول پارک جهت بازدید عموم افتتاح شد.

این باغ‌ها در ابتدا به عنوان پارک جدید (het Nieuwe Park) شناخته می‌شدند و بازدیدنمایندگان جهت ورود باید مبلغی به عنوان ورودیه پرداخت می‌کردند.

چند سال بعد، مجسمه‌ای از شاعر معروف آلمانی یوست وان دن فوندل (Joost van den Vondel) در مرکز پارک قرار داده شد و به تدریج مردم کل منطقه را فوندل پارک نامیدند.

ساخت و سازهای بعدی در فوندل پارک

محبوبیت فوندل پارک در طی سالیان به‌طور پیوسته افزایش یافت و قسمت‌های مهمی از جمله یک سالن نمایش روباز و یک پاویلیون بشقابی مدرن به نام اِت بلاوه تی هاوس (t Blauwe Theehuis) نیز در آن ساخته شد.

در سال 1947 یک پناهگاه زیرزمینی در زیر یکی از پل‌ها حفر شد که از قسمت‌های شمالی فوندل پارک عبور می‌کرد. به دلیل مسائل مالی این پناهگاه به سرعت متروکه شد و سپس به بی‌خانمان‌ها اختصاص یافت.

در سال 2011 این فضای زیرزمینی به یک مرکز فرهنگی غیرانتفاعی به نام فوندل بونکر (Vondelbunker) تبدیل شد.

شرایط فعلی فوندل پارک

در میانه قرن بیستم، هزینه‌های نگهداری پارک بسیار بالا رفت و مالکان آن تصمیم گرفتند تا مالکیت این زمین‌ها را به شهرداری آمستردام واگذار نمایند. به دنبال آن دولت فوندل پارک را به یک مکان عمومی تبدیل کرد تا بازدیدنمایندگان بتوانند به طور رایگان وارد آن شوند.

به دلیل تاثیرات تاریخی و فرهنگی، فوندل پارک در حال حاضر به عنوان یک یادبود ملی تلقی می‌شود.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 959

به "فوندل پارک آمستردام؛ معروف&zwnjترین پارک شهری هلند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوندل پارک آمستردام؛ معروف&zwnjترین پارک شهری هلند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید