فرصت دوباره به دانش آموزان برای دریافت کتب درسی

به گزارش مجله بابلسر، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در اطلاعیه ای، راه های دریافت کتاب درسی دانش آموزان را تشریح کرد.

فرصت دوباره به دانش آموزان برای دریافت کتب درسی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در اطلاعیه ای، راه های دریافت کتاب درسی دانش آموزان را تشریح کرد.

طبق اعلام دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، ملاک توزیع کتاب درسی، ثبت نام دانش آموز توسط مدرسه در سامانه سناد و سپس ثبت سفارش کتاب درسی (سفارش گروهی یا فردی) در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی است.

اگر دانش آموزی به هر دلیل پیروز به دریافت کتاب درسی نشده است باید فرآیند زیر را پیگیری کند:

1- مراجعه به مدرسه برای ثبت نام

2- ثبت نام در سامانه سناد توسط مدرسه

3- ثبت نام در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (یادآور می گردد در صورتی که کتاب درسی برای دانش آموز، در سامانه ثبت نام شده باشد و پایه یا رشته تحصیلی و یا محل تحصیل وی تغییر نموده باشد، ضرورت دارد اصلاح سفارش انجام پذیرد تا صدور حواله از منطقه به مدرسه امکان پذیر گردد).

4- ارسال کتاب از منطقه به مدرسه

5- تحویل کتاب به دانش آموز به وسیله مدرسه

مدیران مدارس موظف هستند تمامی دانش آموزان حاضر در مدرسه را در سناد ثبت نام نمایند (مدرسه نباید دانش آموز ثبت نام نشده، در سناد داشته باشد)، همچنین تعداد دانش آموزان بدون سفارش کتاب درسی هر مدرسه در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باید صفر باشد.

مدارس باید وضعیت کتاب درسی هر یک از دانش آموزان مدرسه را کنترل نمایند و در صورت احتیاج سریعاً نسبت به ثبت نام کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی اقدام و جهت دریافت کتاب درسی جامانده ها از منطقه پیگیری نمایند.

مسؤولیت حسن تحویل کتاب درسی به دانش آموزان بر عهده مدیران آموزش و پرورش مناطق و مدیران مدارس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 56

به "فرصت دوباره به دانش آموزان برای دریافت کتب درسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت دوباره به دانش آموزان برای دریافت کتب درسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید