شیریک تجربه خرید اجتماعی به صرفه

به گزارش مجله بابلسر، اصولا خرید کردن و بازارگردی یکی از فعالیت های لذت بخش برای بسیاری از افراد به شمار می آید. البته در این روزها که مشکل کرونا به مسائل ترافیک و آلودگی هوا که هر ساله با آن دست به گریبان بوده ایم اضافه شده است، پیشنهاد به بازارگردی نه معقول است و نه درست. در اواخر سال 98 تیمی حرفه ای با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه خرید اینترنتی در کشور، بنیانگذار پلتفرمی به نام شیریک شدند. ایده راه اندازی شیریک برگرفته از پلتفرم Pinduoduo است که در حال حاضر بزرگترین بازار خرید اجتماعی در چین و البته بزرگترین بازار آنلاین محصولات کشاورزی به حساب می آید. این پلتفرم، امکان بازارگردی مجازی و خرید آنلاین آن هم به قیمت عمده و مستقیم از تولیدکننده را به شما ارائه می دهد. مدل کاری شیریک ساده است: پس از خرید هر محصول، تنها با دعوت یک نفر از دوستان خود به خرید آن محصول از طریق اشتراک گذاری لینک محصول در شبکه های اجتماعی خود، محصول را به قیمت عمده خریداری می کنید و دیگری نیازی به خرید تعداد زیادی از یک کالا به منظور دریافت قیمت عمده نیست.

شیریک تجربه خرید اجتماعی به صرفه

خرید میوه و سبزیجات مستقیم از کشاورز و باغدار

یکی دیگر از اهداف شیریک از آغاز فعالیت خود همزمان با تلاش برای معرفی این شیوه جدید خرید که به خریداجتماعی معروف است، عرضه مستقیم انواع میوهوسبزیجات از کشاورزان زحمتکش کشور به مشتریان و خریداران بوده است. از ابتدای اضافه شدن میوه و صیفی جات، شیریک توانسته رشد چشمگیری داشته باشد و تعداد کاربران خود را تا دو برابر افزایش دهد. این موفقیت چشمگیر در عرضه میوه و سبزیجات در شیریک، همزمان با راه اندازی کمپینی به مناسبت شب یلدای امسال بوده که در آن کاربران تشویق به در خانه ماندن و برگزاری این مراسم سنتی با خانواده خود شده بودند و به جای بازارگردی برای خرید اقلام مورد نیاز این شب، هر آنچه نیاز بوده را می توانسته اند به صورت آنلاین سفارش و در کوتاهترین زمان با بهترین کیفیت تحویل بگیرند. روشی که شیریک در این بخش در پیش گرفته آن است که با حذف واسطه ها و خرید مستقیم محصولات از کشاورزان داخلی به قیمتی مناسب، میوه و سبزیجات را با کیفیت بالا به مشتریان رسانده و از طرفی کشاورزان را در این میسر حمایت و همراه خود کند. نکته مهم دیگر قدرت شیریک در بسته بندی و ارسال میوه ها و صیفی جات کشاورزان به کاربران با بالاترین کیفیت ممکن و بیشترین درصد رضایت مشتری بود که در کمپین یلدا نشان داد می تواند کیفیت سرویس ارائه شده را در حجم بالای سفارشات حفظ کند.

چشم انداز

بررسی رفتار مردم در قاره آسیا نشان می دهد افراد این قسمت از کره خاکی به شدت اجتماعی بوده و به فرهنگ جمع گرایی تمایل دارند و اهداف و منافع گروه ها نسبت به منافع فردی اولویت دارد، خرید برای این دسته از کاربران در زمانی که کالای مورد نظر خود را با سایر دوستان و بستگان خود به اشتراک می گذارند و سایرین را در سود خود و دریافت قیمت پایین تر سهیم می کنند، به مراتب جذاب و لذت بخش تر خواهد بود و برای پلتفرم هایی مانند شیریک که براساس همین اصل طراحی شده اند، آینده ای روشن انتظار می رود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1182

به "شیریک تجربه خرید اجتماعی به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیریک تجربه خرید اجتماعی به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید