سرگرمی در خانه ، کودتا بازی کنید

به گزارش مجله بابلسر، بازی کودتا را می توان با دو تا شش نفر انجام داد. می توان اجزا این بازی را با توجه به عکس ها روی کاغذ نوشت و در خانه بازی کرد.

سرگرمی در خانه ، کودتا بازی کنید

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

خبرنگاران - هدف شما در این بازی از بین بُردن تمامی رُقبا و تبدیل شدن به تنها بازمانده است.

تصاویرِ روی کارت ها، توانایی های هر بازیکن را نشان می دهند. هرگاه بازیکنی، یکی از شخصیت های تحتِ نفوذِ خود را از دست بدهد، باید یکی از کارت های خود را رو کند. کارت های روشده، به همان شکل، تا انتهاِ بازی، پیشِ روی بازیکن می مانند ولی دیگر هیچ سودی برای او نخواهند داشت. بازیکن، در هنگامِ از دستِ رفتنِ یکی از کارت هایش، می تواند تصمیم بگیرد که کدام یک از 2 کارت خود را رو کند.

بازیکنی که هر 2 کارت خود را از دست بدهد، از بازی خارج می گردد.

بازی، به شکلِ نوبتی و در جهت ساعت گرد انجام می گردد. هر بازیکن، در هر نوبت، فقط می تواند یک اقدام را انتخاب کند و نوبت ها را نیز نمی توان واگذار کرد. پس از آن که بازیکن، انتخاب کرد که می خواهد دست به چه اقدامی بزند، دیگر بازیکنان فرصت خواهند داشت تا او را به چالش کشیده یا با اقدام او مقابله نمایند. اگر اقدامی به چالش کشیده نشده یا مورد اقدامِ متقابل قرار نگیرد، خودبه خود با موفقیت به انجام می رسد.

چالش ها حتماً باید پیش از انجامِ عملیات ها یا عملیات های متقابل، صورت بگیرند. کارت های بازیکنان باخته، تا انتها بازی به همان شکل باقی مانده و سکّه هایش نیز نصیبِ خزانه می گردد. بازی وقتی به انتها می رسد که فقط یک بازیکن باقی مانده باشد

کارت های شخصیت را باهم بُر زده و به هر بازیکن، 2 کارت بدهید. بازیکنان همیشه می توانند به کارت های خود نگاه نمایند ولی باید آن ها را به پُشت، پیشِ روی خود بگذارند. کارت های باقی مانده را در کناری نگه دارید.

به هر بازیکن، 2 سکّه بدهید. سکّه های هر بازیکن، همیشه باید طوری قرار بگیرند که سایرِ بازیکنان بتوانند ببینند. سکّه های باقی مانده را به عنوانِ خزانه در وسطِ محوطه بازی بگذارید.

به هر بازیکن، 1 کارت چکیده قوانین نیز بدهید. ضروری است بازیکنان، پیش از شروعِ بازی، کاملاً بر قوانینِ بازی و ویژگی های کارت ها مسلّط شوند!

بازیکنی که بازیِ قبلی را بُرده، بازی را شروع می نماید.

اجزاء بازی

15 کارت شخصیت (بزرگ زاده، آدم کُش، فرمانده، سفیر و شاه دُخت؛ از هرکدام 3 کارت)

6 کارت چکیده قوانین بازی و 50 سکّه

آریا تاج الدین

منبع: چمدان
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 399

به "سرگرمی در خانه ، کودتا بازی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگرمی در خانه ، کودتا بازی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید