ریشیکش؛ اولین منطقه برای ماجراجویی های افراطی در هند

به گزارش مجله بابلسر، منطقه تازه ماجراجویی های افراطی هندوستان، در مرکز معنوی ترین نقطه آن ساخته شده است.

ریشیکش؛ اولین منطقه برای ماجراجویی های افراطی در هند

زیر پاهای مان، رودخانه خروشان گنگ راه خود را در میان یک دره و درختان سرسبزی که روی دامنه تپه ها روییده اند باز می کند و به جلو می خرامد. شمارش معکوس که آغاز می شود، سکوت چشم انداز کوه های هیمالیا را درهم می شکند: 3، 2، 1 ....

ما روی لبه جامپین هایتس (Jumpin Heights) در اوتاراکند، در منطقه ای در شمال هند، ایستاده ایم. گفته می شود که این منطقه مرتفع ترین پلت فرم دائمی برای بانجی جامپینگ در هند است و انسان های حادثه جو و هیجان طلب، در این جا خودشان را از ارتفاع 83 متری به پرتگاه می اندازند.

منطقه تازه ماجراجویی های افراطی، علاوه بر بانجی جامپینگ، یک تاب خیلی بزرگ هم دارد که روی رودخانه تاب می خورد. طولانی ترین زیپ لاین آسیا، با خطی تند که با سرعت 87 مایل در ساعت حرکت می کند هم در آن جا ساخته شده است.

مانوج کومار، یکی از موسسان جامپین هایتس می گوید:

وقتی از روی رودخانه می پرید، هیجان زده می شوید و این حس، به زیبایی آن اضافه می کند. مردمی که می خواهند از مرزها عبور کنند و ببینند که آیا توانایی انجام این کار را دارند، یک بار در زندگی باید این کار را تجربه کنند.

با توجه به اعلامیه ای که TTG Asia منتشر کرده است، علی رغم این که گردشگری ماجراجویانه در سایر نقاط آسیا و اقیانوس آرام به خوبی جا افتاده است، این صنعت در هند به تازگی آغاز به کار کرده است و رشد سالیانه 5٪ تا 7٪ را تجربه می کند.

جامپین هایتس ریشیکش قبل از افتتاح در سال 2006، منحنی یابی شیب را تجربه کرد.

کومار که تصمیم گرفته بود تجهیزاتی در سطح جهانی بسازد، تیمی از کارشناسان حرفه ای بانجی را از نیوزیلند دعوت به کار کرد. آن ها، اقدام به طراحی امکانات کردند و مدیریت این امکانات را به عهده گرفتند.

کومار می گوید:

می خواستیم مکانی بسازیم که هندی ها پرش با جامپی را با خیال راحت امتحان کنند. هدف ما، اصلا جذب مخاطب خارجی نبود. ولی اکنون، می توانم با افتخار به شما بگویم که ما در میان بهترین های جهان جای گرفته ایم و افرادی از کشورهایی مانند نیوزیلند و سوئیس به این جا می آیند.

تا کنون، بیش از 65 هزار پرش تحت مدیریت این تیم از این پلت فرم مرتفع انجام شده و هیچ تصادفی تا به امروز اتفاق نیفتاده است.

ریشیکش هنوز به عنوان مرکز ماجراجویی هندوستان معرفی نشده است. این منطقه، زمانی طولانی به عنوان مرکز یوگا و فعالیت های معنوی کشور شناخته می شد که بخشی از این موضوع به خاطر وجود رودخانه مادر گنگ - طولانی ترین و مقدس ترین رود هند - است که از کوه های هیمالیای اطراف سرچشمه گرفته است. علاوه بر این، راهبانی در کوه ها، تپه ها و غارهای این منطقه زندگی می کنند که گفته می شود در آیین هندوئیسم بسیار محترم هستند.

در نتیجه، این منطقه، زائران زیادی را از بخش های مختلف هند به خود جذب می کند که با هدف تطهیر از طریق آب این رودخانه، شرکت در برنامه های یوگا و مدیتیشن به این منطقه می آیند یا این که می خواهند زمانی را با موجیبابا، مربی روحانی جامائیکایی، بگذرانند. کومار می گوید:

گنگ، خط زندگی هند است. زندگی مردم زیادی به رودخانه وابسته است. به خاطر همین آن را می پرستند. هر کسی آرزو دارد که حداقل یک بار در عمرش به این جا بیاید و داخل آن برود.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1783

به "ریشیکش؛ اولین منطقه برای ماجراجویی های افراطی در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریشیکش؛ اولین منطقه برای ماجراجویی های افراطی در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید