رمضانی: کتاب های قطور درسی فرصت مطالعه کتاب های غیردرسی را گرفته است

به گزارش مجله بابلسر، تهران (پانا) - مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در رادیو گفت وگو با بیان اینکه کتاب های غیردرسی در مدارس جایی ندارد گفت کتاب های قطور درسی فرصت را برای مطالعه کتاب های غیر درسی از بین برده است.

رمضانی: کتاب های قطور درسی فرصت مطالعه کتاب های غیردرسی را گرفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو، علی رمضانی مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، دولتی کردن این حوزه را جفا در حق کتاب دانست و گفت: در دهه 80 کتابدار را از مدارس حذف کردند و بنابراین مدیر حوزه کتاب را از بین بردیم.

وی اضافه کرد: اداره کل فرهنگی و هنری با همراهی وزارت ارشاد با حضور نویسندگان کتاب، کتاب های حوزه کودک و نوجوانان را آنالیز نموده و در اختیار مدارس قرار می دهیم.

رمضانی با بیان اینکه کتاب های غیردرسی در مدارس جایی ندارد گفت: از مجلس انتظار می رود تا به آموزش و پرورش یاری کند و بودجه ویژه ای بگذارد اما تنها ناشران در کنار آموزش و پرورش هستند.

مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسائل کتاب سال به سال بدتر می گردد گفت: کتاب های غیردرسی در مدارس اصلاً مورد توجه قرار نمی گیرد و تا زمانی که این نگاه باشد به جایی نخواهیم رسید.

وی ضمن اشاره به نیازسنجی ها برای ارائه کتاب اذعان کرد: کتاب های قطور درسی فرصت را برای مطالعه کتاب های غیر درسی از بین برده و تا زمانی که سرفصل نظام آموزش براساس مهارت های دانش آموزی طراحی نگردد، هیچ وزیر و مدیر فرهنگی پیروز نخواهد بود. خانواده ها برای افزایش مهارت فرزندان خود سرمایه گذاری نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1541

به "رمضانی: کتاب های قطور درسی فرصت مطالعه کتاب های غیردرسی را گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمضانی: کتاب های قطور درسی فرصت مطالعه کتاب های غیردرسی را گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید