راز ژاپنی ها برای سالم و لاغر ماندن

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران: برای مردم ژاپن زیبایی، سلامت، لاغر ماندن و تناسب اندام اهمیت فراوانی دارد به همین دلیل کارهایی را در زندگی روزانه خود انجام می دهند که همیشه سالم و خوش اندام هستند.

راز ژاپنی ها برای سالم و لاغر ماندن

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک ،ژاپنی ها مردمانی که به تناسب اندام و سلامتی در دنیا شهرت دارند برای لاغر ماندن و داشتن بدنی سالم چه رازهایی قدیمی را می دانند که در طول قرن ها آن را رعایت می کنند؟ امید به زندگی در زنان ژاپنی به اندازه ای طولانی است که اغلب تا سن 90 سالگی و یا بیشتر عمر می کنند. برای دانستن راز سلامتی و زیبایی زنان ژاپنی با این بخش از نمناک همراه شوید.

حفظ تعادل در رژیم غذایی :

امروزه نسل های جوان تمایل به غذاهای مدرن دارند درحالیکه رژیم های غذایی سنتی مانند رژیم غذایی ژاپنی برای سلامت بدن مفید تر است.این رژیم شامل مقادیر زیادی ماهی و سبزیجات فصلی و همچنین پنیر سویا و جلبک دریایی می باشد.

رژیم غذایی ژاپن حاوی اسید های چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها قوی و ایزوفلاون ها است که به حفظ تعادل هورمونی و جذب مواد معدنی نظیر کلسیم و منیزیم کمک می کنند . افزودن این غذاها به رژیم غذایی برای حفظ وزن سالم و زیبایی اهمیت دارد.

اگر می خواهید این سبک رژیم غذایی را دنبال کنید، باید مصرف درشت مغذی ها را متعادل کرده و پروتئین، چربی و کربو هیدرات ها را در هر وعده غذایی بگنجانید مثلا ماهی، برنج .

برقراری تعادل در رژیم غذایی موجب کاهش قند خون و انسولین می گردد و در نتیجه از افزایش وزن و پیری رودرس جلوگیری می کند . زیرا مطالعات نشان داده اند که سطح بالای قند خون باعث پیری زودرس می گردد.

مزیت دوم رژیم غذایی سنتی ژاپنی این است که غذاهای کم با انواع ترکیبات فصلی را شامل می گردد به این معنی که هر وعده غذایی حدود 30 مواد تشکیل دهنده دارد . در نهایت بسکمک از درشت مغذی ها ، ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، و مواد فوتو شیمیایی ، خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

انواع غذاها و نوشیدنی های تخمیری و چاشنی های رژیم غذایی ژاپنی ، محبوبیت دارند و نه تنها برای سلامتی بلکه برای حفظ تعادل وزن نیز مهم هستند. غذاهای تخمیری و درشت مغذی ها در رژیم غذایی افراد باعث افزایش سلامت روده و تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد و همچنین به جلوگیری از چاقی و سندروم متابولیک کمک می کنند.ترکیب دانه های سویا، پودر برگ بامبو برگ های چای سبز و غلات از مکمل های تخمیری مشهور در ژاپن است .

روغن کاملیا :

استفاده از روغن کاملیا برای زیبایی پوست در ژاپن قدمتی چند صد ساله دارد. به دلیل جذب سریع، هایپوآلرژنیک و نان کامدوژنیک (منافذ را مسدود نمی کند) مصرف این روغن به صورت روزانه بر روی صورت، گردن و سینه توصیه می گردد و در نتیجه مانع بروز علایم پیری در پوست می گردد.

نوشیدن چای سبز:

جایگزین کردن چای سبز سنتی ژاپن به جای قهوه اقدام ارزشمندی است زیرا چای سبز منبع قوی از مواد فوتو شیمیایی به نام کاتچین است واز آسیب اشعه UV و پیری پوست ، هم چنین افزایش وزن و شاخص توده بدنی جلوگیری می کند.بنابراین برای بهرمندی از مزایای چای سبز نوشیدن 4 فنجان در طول شبانه روز توصیه می گردد.

مصرف جلبک دریایی برای داشتن مو و ناخن های سالم :

تغذیه نقش مهمتری نسبت به استفاده از انواع کرم ها و درمان ها در زیبایی و سلامت پوست و مو دارد.جلبک دریایی یکی از مواد غذایی است که در ژاپن برای براق کردن موها از آن استفاده می گردد.جلبک دریایی منبع غنی از مواد معدنی به ویژه کلسیم، ید و آهن است که همه آنها برای داشتن موهای براق و ناخن های سالم اهمیت دارند.

استفاده از دستگاه بخور :

بیشتر زنان ژاپنی با دستگاه بخور پوست خود را مرطوب می سازند و صورت خود را از هر گونه آلودگی و آرایشی پاک می کنند.

مراقبت از پوست در ژاپن مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن جز برنامه های روتین است . اما راز داشتن پوست زیبا در این کشور ماساژ دادن پوست ، بخاردادن آن با دستگاه بخار شخصی و ماسک های مرطوب کننده و گاهی پوشاندن با فویل پلاستیکی است .

اگر به داروخانه ای در ژاپن بروید، با انبوهی از ماسک های مرطوب کننده پوست روبرو خواهید شد . برخی از زنان تمام صورت خود به جز چشم ها و بینی را با فویل پلاستیکی به مدت 20 دقیقه پوشش می دهند تا مرطوب بماند.

ماساژ لنفاوی :

ماساز لنفاوی در ژاپن محبوبیت بسکمک دارد و افراد می توانند در منزل توسط دست یا وسیله خاصی ماساژ را انجام دهند .علاوه بر پوست صورت می توان گردن را با سرم ، لاله گوش ، ترقوه و زیر بغل را با روغن و لوسیون ماساژ داد تا منجر به تحریک جریان لنفاوی گردد.

نوشیدن کلاژن :

نوشیدن کلاژن در میان زنان ژاپنی طرفداران بسکمک دارد . بسکمک از این نوشیدنی ها حاوی ترکیبات نامطلوب مانند شربت فروکتوز ذرت با شیرین کننده مصنوعی، مانند آسپارتام و ساکروز هستند. بنابراین قبل از مصرف باید مورد بررسی قرار گیرند.

اجتناب از قرار دریافت در معرض نور خورشید :

نه تنها ژاپنی ها بلکه همه کارشناسان در سراسر دنیا به منظور پیشگیری از پیری و چین و چروک پوست توصیه می کنند از قرار دریافت طولانی مدت در معرض نور خورشید اجتناب گردد.

4 قانون مهم لاغری و سلامت زنان ژاپنی

1. تعادل گرما :

غذایی که مصرف می کنیم به انرژی تبدیل می گردد.در طول تابستان مصرف میوه ها و سبزیجات بدن را خنک می کند و دمای بدن را متعادل می کند و از طرف دیگر غذایی که در طول زمستان مصرف می کنید،کالری بیشتری دارد چون بدن به گرمای بیشتری نیاز دارد.غذاهای خام خاصیت زیادی دارد اما سعی کنید غذاهای گرم بخورید.

2. وعده ها :

ژاپنی ها معتقدند که، هنگام غذاخوردن، نوشیدن نوشیدنی تاثیر منفی را روی دستگاه گوارش می گذارد.نوشیدنی ها خنک هستند و عمل جذب گرم.نوشیدن آب اسید شکم را بی اثر می کند بنابر این دستگاه گوارش انرژی بیشتری را باید صرف هضم غذا کند.بهترین منبع مایعات:سوپ، میوه ها و سبزیجات است.

3. اگر مثل کشتی گیر سومو بخورید مثل همان می شوید:

آنها صبحانه چیزی نمی خورند،به محض اینکه از خواب بلند می شوند تمرین سنگینی می کنند،سپس ناهار سنگینی می خورند و بعد از آن چرت کوتاهی می زنند.

آنها دو وعده در روز بیشتر غذا نمی خورند و آن وعده ها هم سنگین است.مطمئن باشید حتی اگر منظم ورزش کنید اما اگر زیاد غذا بخورید،چاق می شوید.این واقعیت است که پرخوری و غذاهای فست فودی تاثیر بیشتری در چاقی نسبت به ورزش دارند.بنا بر این متعادل غذا بخورید و خواب خوبی داشته باشید.

4. حمام گرم:

حمام رفتن باعث کاهش استرس،گردش خون و راحتی بدن می گردد.ژاپنی ها معتقدند که به هضم هم کمک می کند و به پوست صورت طراوت می بخشد و کارشناسان معتقدند دمای مناسب برای بدن 100-104 فارنهایت است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1445

به "راز ژاپنی ها برای سالم و لاغر ماندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز ژاپنی ها برای سالم و لاغر ماندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید