رازهای شگفت انگیزی که پس پرده طومار دو هزار ساله است!، عکس

به گزارش مجله بابلسر، پترا (Petra) یک شهر باستانی در اردن است که به علت معماری صخره ای چشمگیرش مشهور است. پترا حدود قرن چهارم پیش از میلاد به وسیله نبطیان تأسیس شد و بعداً تحت کنترل امپراتوری روم عایدی.

رازهای شگفت انگیزی که پس پرده طومار دو هزار ساله است!، عکس

دو هزار سال پیش، پترا (Petra) مرکز یک امپراطوری قدرتمند تجاری بود. این کشور به وسیله نبطیان تاسیس شد، مردم بومی این سرزمین که در تجارت تخصص داشتند. پترا سال ها به عنوان قطب سیاسی، فرهنگی و مالی منطقه خدمت کرد.

کشف دندان هیولای ماقبل تاریخ/ عکس

پترا (Petra) یک شهر باستانی در اردن است که به علت معماری صخره ای چشمگیرش مشهور است. پترا حدود قرن چهارم پیش از میلاد به وسیله نبطیان تأسیس شد و بعداً تحت کنترل امپراتوری روم عایدی.

این شهر به واسطه سازه های به یاد ماندنی در صخره های ماسه سنگی معروف است، به ویژه مقبره ای معروف به الخزنه. پترا تا پیش از زمان کشف مجدد آن در قرن نوزدهم، مدتی طولانی به عنوان یک جواهر پنهان باقی ماند و حالا در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

این مرکز باستانی دارای تاریخی غنی است که به هزاران سال پیش باز می شود. باستان شناسان پیش از این نیز تعدادی اسناد را در این شهر یافته اند که حاوی اطلاعات ارزشمندی درباره زندگی ساکنان ماقبل تاریخ این شهر بوده است.

پروفسور هانا کاتِن-پالتیل در حال آنالیز طومارهایی که حاوی اطلاعاتی در خصوص یک تاجر قدرتمند هستند

این کشف سال 1961 به وسیله تیمی از باستان شناسان شاغل در این منطقه انجام شد. این اسناد، مانند طومارهای دریای مرده، حدود 2000 سال در غاری فراموش شده بودند.

آن ها در مستند کانال اسمیتسونیان به نام سایت های مقدس: پترا به نمایش عایدیند، جایی در این مستند راوی می گوید: آن ها اطلاعات شگفت انگیزی را در خصوص زندگی یک زن نبطی فاش کردند که در قرن اول پس از میلاد می زیسته.

این زن باغ بزرگی از نخل های خرما در مائوزآ نزدیک دریای مرده داشته است، به این معنا که زنان پترای باستان می توانستند سرمایه قابل توجهی فراوری نمایند. این اسناد جالب بعلاوه دربارۀ فروش باغ های این زن به دو مرد نیز اطلاعاتی در اختیار ما می گذارند.

اسناد حاکی از آن است که اَبی عدان صاحب زمینی بوده که مستقیماً مجاور زمین پادشاه بوده است

آرکِلائوس، یک رهبر ارتش نبطی، کم و بیش یک فرماندار استان، نخستین باغ میوه زن را خرید. یک ماه بعد، زن باغ دیگری را به مردی به نام شمعون فروخت. اسناد نه تنها نشان دهنده سواد او، بلکه نشان دهنده موقعیت او در جامعه هستند، زیرا زمین های او با زمین های پادشاه نبطی هم مرز بودند.

پروفسور کاتِن پالتیل گفته است: این ها عمدتاً اسناد قانونی هستند. دفترچه خاطرات یک زن نیستند. اما، همواره احساس می کنم پشت اسنادی که به کاتبان دیکته شده، زنانی بودند که می دانستند چه می خواهند. حسی که از این اسناد دریافت می کنید این است که او کاملاً یک زن مستقل بوده است.

پروفسور جان هیلی از دانشگاه منچستر، اسناد و نحوه انجام امور در جامعه پترا را مطالعه نموده و به پویایی زنان در این دوره اشاره نموده است.

این مجموعه اسناد، حجم بی سابقه ای از اطلاعات را در خصوص افرادی که زمانی پترا را خانه می نامیدند، فاش نموده اند.

  • گل سرسبد ماشین های تویوتا/ نسخه ژاپنی شاسی بلند فراری/ عکس

  • تصاویر رسمی گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا لو رفت

  • آخرین تصاویر به جا مانده از ببر باشکوه مازندران

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 دی 1402 بروزرسانی: 1 دی 1402 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2123

به "رازهای شگفت انگیزی که پس پرده طومار دو هزار ساله است!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای شگفت انگیزی که پس پرده طومار دو هزار ساله است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید