داستان ضرب المثل جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود

به گزارش مجله بابلسر، به کسی که به فکر آینده اش نیست و دچار مشکل می گردد می گویند: جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت بود؟

داستان ضرب المثل جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود

به گزارش خبرنگاران به نقل از شیعه نیوز ،مورچه ای در فصل بهار و تابستان دانه ها را به لانه اش می برد و انبار می کرد تا در روزهای سرد و سخت زمستان بی غذا نماند.

گنجشک که کار کردن زیاد مورچه را میدید،به مورچه گفت:حیف این وقت خوش نیست، چرا اینقدر کار میکنی؟

مورچه گفت:بازی و خورد و خواب هم اندازه ای دارد. باید کمی هم به فکر فردا و فصل زمستان بود. مثل من کمی دانه انبار کن که هنگام برف و باران و سردی هوا گرسنه نمانی.

گنجشک گفت:هوای به این خوبی را رها کنم و به فکر انبار کردن آذوقه باشم؟ امروز که خوردنی و نوشیدنی هست، در فصل زمستان هم حتماً برای خوردن چیزی پیدا خواهم کرد.

روزها، هفته ها و ماه ها پشت سر هم رفتند تا اینکه زمستان سرد از راه رسید. برف بارید و همه جا را سفیدپوش کرد. دیگر نه گیاه و سبزه ای روی زمین ماند و نه میوه ای روی شاخه ی درختی پیدا شد. گنجشک کمی این طرف رفت، کمی آن طرف رفت، اما چیزی برای خوردن پیدا نکرد. پروبالش در آن هوای سرد قدرت پرواز نداشت. نمی دانست چه کار کند. یاد مورچه افتاد و با خودش گفت:بهتر است پیش دوستم بروم. شاید او کمکی به من کند و دانه ای به من بدهد که بخورم و از گرسنگی نمیرم.

با این فکر گنجشک خودش را به در لانه ی مورچه رساند و در زد و حال و روزش را برای مورچه تعریف کرد و گفت: کمکم کن که از گرسنگی دارم می میرم.

مورچه گفت: یادت می آید که در تابستان چندبار به تو گفتم به فکر این روزها هم باش، اما تو گوش نکردی و می بینی که حالا به چه روزی افتاده ای. ببینم وقتی که جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود؟

مورچه وقتی دید گنجشک از بی خیالی خودش پشیمان شده، گفت: در هر صورت ما دوتا با هم دوستیم. من هم آنقدر آذوقه انبار نموده ام که بتوانم تو را هم میهمان کنم…

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1168

به "داستان ضرب المثل جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان ضرب المثل جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید