خبرنگاران نام نویسی مدارس استعدادهای درخشان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

به گزارش مجله بابلسر، یاسوج- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نام نویسی از داوطلبان ورود به مدارس استعدادهای درخشان در این استان همزمان با سراسر کشور از امروز سه شنبه آغاز شد.

خبرنگاران نام نویسی مدارس استعدادهای درخشان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

هادی زارع پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: دانش آموزان پسر و دختر پایه های ششم و نهم کهگیلویه و بویراحمد می توانند برای شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان نام نویسی کنند.

وی افزود: این عده از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد باید برای نام نویسی و شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به مدت 15 روز و از 11 تا 25 فروردین ماه 1400 به سامانه ملی به نشانی اینترنتی azmoon.medu.ir مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امسال نام نویسی ورود به مدارس استعدادهای درخشان در رشته علوم انسانی در این استان و در رشته مهارتی در شهرستان گچساران نیز انجام می شود.

زارع پور مطرح کرد: محتوای آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان برای دانش آموزان پایه ششم شامل هوش، خلاقیت و استعداد و برای دانش آموزان پایه نهم نیز شامل استعدادهای تحلیلی و تحصیلی است.

وی ابراز داشت: شرایط لازم برای دانش آموزان پایه ششم به منظور ورود به مدارس استعدادهای درخشان کسب مقیاس خیلی خوب و برای دانش آموزان پایه نهم نیز کسب حداقل معدل 19 است.

تعداد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم 166 هزار و 895 نفر است که 52 درصد آنها پسر، 48 درصد دختر، 66 درصد ساکن شهرها و 34 درصد نیز ساکن روستاها هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1377

به "خبرنگاران نام نویسی مدارس استعدادهای درخشان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نام نویسی مدارس استعدادهای درخشان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید