جنسیس GV80 معرفی گردید؛ جایگزینی برای شاسی بلندهای لوکس آلمانی و ژاپنی

به گزارش مجله بابلسر، کمپانی هیوندای در دو دهه اخیر توانسته با جذب طراحان کارکشته و مهندسین برجسته از شرکت های صاحب نام، فاصله خود را با خودروسازان تراز اول دنیا مدام کاهش دهد. این خودروساز کره ای که تقریبا همزمان با ایران خودرو تاسیس شده، در سال 2015 تصمیم گرفت با پایه گذاری برند جنسیس وارد بازار خودروهای لوکس شده و مستقیما به مصاف برندهای رده بالایی چون مرسدس بنز، ب ام و، آئودی و لکسس برود. از آن تاریخ تا به امروز سه محصول با برند لوکس جنسیس فراوری شده اند که عبارتند از سدان کامپکت G70، سدان سایز متوسط G80 و سدان فول سایز G90.

جنسیس GV80 معرفی گردید؛ جایگزینی برای شاسی بلندهای لوکس آلمانی و ژاپنی

برای سفر به ژاپن تور لحظه آخری با بهترین ها مشورت کنید، از سرزمین آفتاب تابان دیدن کنید با فرهنگ سامورایی آشنا شوید و از خوردن سوشی لذت ببرید.

برند نوپای جنسیس تنها دو سال پس از اعلام وجود، با معرفی یک کانسپت شاسی بلند با نام GV80 نشان داد که به حضور در این کلاس پرطرفدار علاقه مند است. این علاقه بالاخره بعد از حدود سه سال به بار نشسته و اکنون شاهد رونمایی از نسخه فراوریی GV80 هستیم.

جنسیس GV80 در کلاس شاسی بلندهای سایز متوسط جای گرفته و اولین کوشش جدی خودروسازان کره ای برای مقابله با مدل های پرطرفداری چون ب ام و X5 و مرسدس بنز GLE محسوب می گردد. در نگاه نخست به بدنه این خودرو، وفاداری طراحان جنسیس به نسخه کانسپت کاملا جلب توجه می نماید. نمای روبرویی GV80 تحت تاثیر جلوپنجره حجیم پنج ضلعی و الماسی شکلی که از لوگوی کمپانی اقتباس شده، قرار گرفته است. چراغ های اصلی نیز ساختار خود را حفظ نموده و با دو خط موازی چهره ای متمایز به GV80 بخشیده اند.

این چینش در نمای پشت نیز پیاده شده و چراغ های عقب هم از دو خط موازی تشکیل یافته اند. بازی طراحان جنسیس با انواع خطوط و حجم ها و نصب اسپویلر کوچک در انتهای سقف سبب شده این نما از سادگی بیش از حد فاصله بگیرد. GV80 در نمای جانبی از طراحی ساده ای برخوردار است و رینگ های بزرگ 22 اینچی و نوار کرومی اطراف قاب شیشه ها را می توان المان های شاخص نامید.

جنسیس GV80، شاسی بلند لوکس و مدرن

جنسیس GV80 در داخل کابین حرف های زیادی برای گفتن در برابر رقبا دارد، چرا که در ساخت بخش های مختلف از مواد با کیفیت استفاده شده و آیتم های زیادی در لیست امکانات و تجهیزات ایمنی آن دیده می شوند. در قسمت فوقانی داشبورد شکیل این خودرو، یک نمایشگر عریض 14.5 اینچی نصب شده است. برای دسترسی راحت به این نمایشگر و کنترل سیستم اینفوتینمنت، مهندسین جنسیس یک پد لمسی را در کنسول میانی تعبیه نموده اند. این پد به فناوری تشخیص دست خط مجهز بوده و راننده می تواند با نوشتن روی آن مثلا مقصد را برای سیستم راستایاب مشخص کند.

مسلما خریداران جنسیس GV80 هنگام در دست دریافت فرمان دو شاخه احساس بسیار خوبی پیدا خواهند کرد، زیرا غربیلک آن بسیار خوش فرم بوده و روکشی از جنس چرم دارد. همانطور که از یک اتومبیل مدرن و پیشرفته انتظار می رود، در پشت فرمان GV80 از نمایشگر دیجیتال برای ارایه اطلاعات مختلف استفاده شده است؛ راستایاب مبتنی بر واقعیت افزوده نقش مکمل این نمایشگر را بر عهده دارد.

در کنار کیفیت مواد و لیست بلند تجهیزات، جنسیس مانور ویژه ای روی آرامش و بی صدا بودن کابین GV80 می دهد. به گفته کره ای ها این خودرو به سیستم پیشرفته ای به نام Road-Noise Active Noise Control مجهز شده است. این سیستم وظیفه دارد با پخش طول موج های مخالف در عرض 0.002 ثانیه، صداهای مزاحمی را که حین حرکت در جاده فراوری می شوند، بی اثر کند. به نظر می رسد مکانیسم سیستم ابداعی جنسیس از هدفون های نویز کنسلینگ (Noise Cancelling) الهام گرفته شده باشد.

شاسی بلند سایز متوسط GV80 در حالت استاندارد با 10 کیسه هوای ایمنی به دست مشتری خواهد رسید که یکی از آنها بین جایگاه های جلو قرار گرفته است. در صورت برخورد از کنار، این کیسه هوا در کسری از ثانیه باز شده و از ورود صدمات جدی به سر راننده یا فرد حاضر در جایگاه شاگرد جلوگیری می نماید. لیست تجهیزات ایمنی این خودرو شامل سیستم هایی چون سیستم پیشگیری برخورد از جلو و عقب، سیستم کنترل حرکت در آزادراه، اخطار کاهش میزان تمرکز راننده، اخطار عبور خودرو از عقب، سیستم یاری به پیشگیری برخورد هنگام پارک و البته کروز کنترل هوشمند می گردد.

علاوه بر سیستم پیشرفته فوق، جنسیس GV80 از تکنولوژی مدرن اسکن سطح راستا و تطبیق دادن سیستم تعلیق با شرایط جاده بهره می برد. در این تکنولوژی با استفاده از یک دوربین راستا پیش رو به دقت اسکن شده و سیستم تعلیق بر اساس داده های دریافتی طوری تنظیم می گردد که بدنه خودرو حین عبور از روی ناهمواری ها بیشترین میزان پایداری را داشته باشد. ناگفته پیداست که در این حالت تکان های اتاق به حداقل رسیده و آرامش کابین بیش از پیش تامین می گردد.

بنابر اطلاعیه رسمی، نخستین شاسی بلند برند جنسیس از چند روز دیگر با یک موتور سه لیتری V6 توربودیزل به بازار کره جنوبی عرضه خواهد شد. این موتور 274 اسب بخار قدرت و 589 نیوتن متر گشتاور داشته و به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل می گردد. در حالت استاندارد چرخ های محور عقب نیروی فراوریی موتور را دریافت می نمایند، اما امکان سفارش سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ برای مشتریان وجود دارد.

در سایر بازارها جنسیس GV80 با دو موتور بنزینی نیز به فروش خواهد رسید. نمونه 2.5 لیتری چهار سیلندر که به لطف توبوشارژر 300 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید، نیروبخش مدل پایه خواهد بود. تیپ های بالاتر هم نیروی خود را از یک موتور V6 به حجم 3.5 لیتر دریافت خواهند کرد، این موتور 375 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور دارد.

درباره زمان عرضه GV80 در سایر بازارها و قیمت آن فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما احتمال می رود این شاسی بلند جذاب با بهایی در حدود 55 هزار دلار قابل خرید باشد.

منبع: carscoops

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 292

به "جنسیس GV80 معرفی گردید؛ جایگزینی برای شاسی بلندهای لوکس آلمانی و ژاپنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنسیس GV80 معرفی گردید؛ جایگزینی برای شاسی بلندهای لوکس آلمانی و ژاپنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید