جشنواره ورزشی اقوام ایرانی به میزبانی اهواز برگزار می گردد

به گزارش مجله بابلسر، دبیر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی خوزستان از برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در اهواز اطلاع داد.

جشنواره ورزشی اقوام ایرانی به میزبانی اهواز برگزار می گردد

داوود جباری گفت: این رقابت ها در بهمن سال جاری با حضور تمام اقوام ایرانی، با هدف ترویج فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی و با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی برگزار می گردد.

او می گوید: با برگزاری این جشنواره فرهنگی ورزشی که آداب و رسوم اقوام مختلف کشور به نمایش در خواهد آمد نشاط به جامعه تزریق می گردد.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی خوزستان ادامه داد: بازی های بومی محلی در گذشته بخشی از زندگی مردم بوده و امروزه نیز برگزاری آن ها یک حس خاص در مردم ایجاد می نماید که به نشاط اجتماعی منتهی می گردد.

آقای جباری گفت: در این جشنواره مسابقات هفت سنگ، دال پلان، چوب کشی، یک قل، دوقل، طناب کشی و ... برگزار می گردد و شرکت نمایندگان با هم به رقابت می پردازند.

او به برگزاری رقابت های کشوری رشته هفت سن ویژه بانوان اشاره نمود و ادامه داد: با تایید فدراسیون و همکاری اداره کل ورزش و جوانان خوزستان این رقابت ها در آذر سال جاری به میزبانی اهواز برگزار می گردد.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی خوزستان گفت: بعلاوه روز پنجشنبه 28 مهر مراسم افتتاحیه مسابقات مینی فوتبال روستایی و عشایری خوزستان جام پرچم در ایذه برگزار می گردد.

آقای جباری در مورد فعالیت در رشته فوتوالی گفت: با توجه به اینکه انجمن فوتوالی قصد برگزاری مسابقات لیگ کشوری داشته و ورود به این مسابقات را منوط به پرداخت هزینه کردند اعلام کردیم که دیگر در این رشته فعالیت نمی کنیم.

خوزستان دارای 4 هزار و 320 روستا است که بیش از 17 هزار ورزشکار سازمان یافته در این روستا ها فعالیت می نمایند بعلاوه 27 شهرستان خوزستان دارای هیات ورزش روستایی هستند.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1973

به "جشنواره ورزشی اقوام ایرانی به میزبانی اهواز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ورزشی اقوام ایرانی به میزبانی اهواز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید