فراوری کاشی های نانوی مقاوم در برابر سرما و سایش

به گزارش مجله بابلسر، محصولی ایران ساخت با استفاده از فناوری نانو فراوری شد تا مصرف انرژی در ساختمان ها کاهش یابد.

فراوری کاشی های نانوی مقاوم در برابر سرما و سایش

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،کاشی پرسلانی یک محصول بسیار فشرده با حفره های خیلی کم و با تخلخل پایین است؛ به طوری که به علت خواص مکانیکی عالی در برابر سرما مقاوم و برای پوشاندن کف و دیوارهای بیرون ساختمان ها در آب وهوای سرد قابل استفاده است.

این محصول نانویی به وسیله شرکت کاشی گرانیت بهسرام و با حمایت ستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراوری شده است. محصولی که در برابر مواد شیمیایی و تمیزنماینده بسیار مقاوم است؛ به گونه ای که در برابر سایش مقاومت می نماید و آستانه شکست بالایی دارد. این خصوصیات، محصول فراوریی را برای استفاده در نواحی صنعتی و پرترافیک ایده آل می نماید.

تمیز کردن این محصول هم بسیار ساده و برای نواحی سنگ فرش، جایی که رعایت بهداشت بسیار اهمیت دارد بسیار مناسب است. برخلاف ساختار فشرده، حضور حفره های سطحی با ابعاد نانومتری و میکرومتری کاشی ها را به لکه پذیری و نفوذ آلودگی حساس می نمایند.

نانوذرات سیلیکا به علت تخلخل و مساحت سطحی بالا به عنوان یک متصل نماینده، عامل صیقلی نماینده و پوشش دهنده عمل می نمایند و می توانند به درون حفره های سطحی نفوذ نمایند و آن ها را از بین ببرند. آزمون ها نشان می دهد که بعد از صیقل دادن محصول با نانوذرات سیلیکا، زبری و حفره های سطح کاهش می یابند و درنتیجه باعث ایجاد خاصیت لکه گریزی می گردد.

نانو سیلیکای کلوئیدی به عنوان یک متصل نماینده، عامل صیقلی و پوشش دهی برای پر کردن این حفره ها عمل نموده و از لکه دار شدن و نفوذ آلودگی به سطح جلوگیری می نماید. این محصول به عنوان کاشی ضدلک در تمام ساختمان ها برای پوشش کف و دیوار به ویژه در بیمارستان ها، کلینیک ها و غیره کاربرد دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1804

به "فراوری کاشی های نانوی مقاوم در برابر سرما و سایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کاشی های نانوی مقاوم در برابر سرما و سایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید