تلفیق سریال علمی و فعالیت های ناسا!

به گزارش مجله بابلسر، تلفیق یک سریال با فعالیت های علمی بسیار مجذوب کننده است. این موضوع در ناسا به واقعیت تبدیل شده است و در حال انجام است.

تلفیق سریال علمی و فعالیت های ناسا!

روزی که مجموعهٔ علمی-تخیلی تلویزیونی پیشتازان فضا در سال 1966 در آمریکا بر روی صفحه تلویزیون ها ظاهر شد هیچکس حتی تصور نمی کرد اینترپرایز که در این سریال سفینه ای دورپرواز بود روزی واقعاً به عنوان یک سفینه فضایی به پرواز درآید.

مجموعه تلویزیونی استار ترک (Star Trek) که در ایران به نام پیشتازان فضا پخش شد، نام یک مجموعهٔ علمی-تخیلی تلویزیونی بود که نخستین فصل آن بین سال های 1966 تا 1969 با حدود هشتاد قسمت به نمایش عایدی و طرفداران بسیاری را به دست آورد بطوری که لقب پیروز ترین مجموعهٔ تلویزیونی تمام دوران ها به آن داده شد. این مجموعه ماجراهای سفر گروهی از فضانوردان حکومت فدراسیون زمین و سیارات متحد با این سیاره بود که با سفینه ای به نام اینترپرایز برای کشف دنیاهای ناشناخته و ارتباط برقرار کردن با تمدن های فرازمینی مأموریتی 5 ساله را در پیش می گیرند.

دو سال بعد از شروع نمایش این سریال، فضانوردان ناسا به افتخار پیشتازی مجموعه تلویزیونی استار ترک، نام سفینه خود را اینترپرایز گذاشتند. این سفینه یک نمونه کامل شاتل فضایی بود که برای آزمایش های پرواز در جو زمین و فرود به کار رفت. اینترپرایز در سپتامبر 1976 سوار بر یک بوئینگ 747 برای اولین بار به پرواز عایدی. این مدل، طی چند پرواز در حالی که با یک هواپیمای بوئینگ 747 به ارتفاع چند هزار متری حمل می شد، در آنجا با جدا شدن از وسیله حمل خود، آزمایش مراحل پرواز در جو و فرود را پس داد. در هر پرواز دو خلبان آن را راهنمایی می کردند.

نکته جالب آن که ناسا از هنرپیشگان سریال پیشتازان فضا دعوت کرد که برای افتتاح پروازهای اینترپرایز به محل فرود شاتل بیایند و این گروه هم با حضور در محل، دعوت ناسا را پذیرفتند.

منبع: ایسنا

منبع: انتخاب
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2004

به "تلفیق سریال علمی و فعالیت های ناسا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفیق سریال علمی و فعالیت های ناسا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید