تقلای کروکدیل بی نوا برای زنده ماندن در دریاچه یخ زده ، عکس

به گزارش مجله بابلسر، پوزه کروکدیل که از سطح یخ زده دریاچه بیرون زده، چشم انداز ای کمیاب است که دیدنش غیرعادی است اما توضیحی علمی دارد.

تقلای کروکدیل بی نوا برای زنده ماندن در دریاچه یخ زده ، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بسیاری از جانوران برای جان به در بردن از سرمای کشنده زمستان مهاجرت را انتخاب می نمایند و به منطقه ها گرمتر می روند. بعضی که نمی توانند مهاجرت نمایند به خواب زمستانی می روند. تعدادی اصولا بدنشان با هوای سرد انطباق پیدا می نمایند و سرما را تاب می آورند.

بیشتر بخوانید:

  • پیشگویی ترسناک پیرزن اسرارآمیز برای سال 2023

کروکدیل ها چه؟ این خزندگان ترسناک زمستان را در حالتی به نام brumation می گذرانند که در حقیقت نسخه خواب زمستانی خزندگان است. آن ها در این حالت وارد دوره ای خفتگی می شوند که در آن سوخت وساز بدن و تحرکشان به شکل حیرت انگیزی کم می شود. از نظر فیزیولوژیکی این حالت با خواب زمستانی دیگر حیوانات یکسان نیست، اما هر دو حالت سازگاری حیات بخشی است که به جانوران امکان زنده ماندن در سرمای کشنده را می دهد.

بیشتر جانوران خونسرد در سرما کاهش سوخت وساز بدن را تجربه می نمایند بعضی نیز چون قورباغه جنگلی تقریبا با توقف سوخت وساز روبرو می شود و در این حالت حتی بخشی از بدنش یخ می زند اما در بهار همه چیز به حالت عادی برمی شود.

کروکدیل ها اغلب زمستان را در حفره هایی که در حاشیه رودخانه کنده اند می گذرانند اما گروهی از آن ها ترجیح می دهند که در آب بمانند. این جانوران هنگامی که سطح آب آغاز به یخ زدن می نماید پوزه هایشان را از آن بیرون می آورند تا پس از یخ بستن سطح راه تنفسان قطع نشود.

این رفتار بارها به وسیله عکاسان حیات وحش ثبت شده و در کروکدیل های بومی آمریکای شمالی رفتار رایجی است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2003

به "تقلای کروکدیل بی نوا برای زنده ماندن در دریاچه یخ زده ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلای کروکدیل بی نوا برای زنده ماندن در دریاچه یخ زده ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید