تصویر خطرناک ترین جاده جهان ، جاده ای که رفتن به آن دل شیر می خواهد

به گزارش مجله بابلسر، کوه های پامیر بام جهان شناخته می شوند و زمین ناپایدار و عبور از گذرگاه های مرتفعی که به خاطر زلزله، استقامت زیادی ندارند و بعلاوه احتمال لغزش در فصل های پرباران و برف، پامیر را به یکی از چالش برانگیزترین جاده های جهان تبدیل نموده است.

تصویر خطرناک ترین جاده جهان ، جاده ای که رفتن به آن دل شیر می خواهد

به گزارش خبرنگاران، بزرگراه پامیر یک جاده بسیار طولانی است که شهر اوش در قرقیزستان را به دوشنبه، مرکز تاجیکستان متصل می نماید. بیشتر کسانی که در این جهت قدم می گذارند اهل مسافرت های طولانی هستند و معمولا بین یک هفته تا 10روز را در این جاده زیبا سپری می نمایند تا از زیبایی های خیره نماینده جهت لذت ببرند. تماشای دریاچه های زیبا، گاومیش های غول پیکر موسوم به یاک و کوه های پر از برف هندوکش تجربه ای فراموش نشدنی است که در این جهت رقم می خورد.

این جاده طولانی و شلوغ قرن هاست که در طول فلات پامیر کشیده شده است. بخشی از بزرگراه یا همان جاده پامیر را همان جاده ابریشم قدیمی پوشانده و بخشی دیگر با ساخت بزرگراه های مدرن متحول شده است. این بزرگراه، شلوغ ترین جاده ای است که در آسیای میانه وجود دارد.

چرا این جاده 1200کیلومتری عجیب یکی از خطرناک ترین و عجیب ترین جاده های جهان است؟ چون کوه های پامیر با ارتفاعی بیش از 7هزارمتر، به عنوان بام جهان شناخته می شوند و تنها کوه های هیمالیا، کاراکرام و هندوکش از آنها بلندتر هستند. زمین ناپایدار و عبور از گذرگاه های مرتفعی که به خاطر زلزله، استقامت زیادی ندارند و بعلاوه احتمال لغزش در فصل های پرباران و برف، پامیر را به یکی از چالش برانگیزترین جاده های جهان تبدیل نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1941

به "تصویر خطرناک ترین جاده جهان ، جاده ای که رفتن به آن دل شیر می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر خطرناک ترین جاده جهان ، جاده ای که رفتن به آن دل شیر می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید